Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Forstår jeg det rett at pengene kan være trukket fra mitt kort av payr men ikke utbetalt til regningsutsteder?

2. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,837
    Bonuspoeng:
    183
    Ja

3. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har tidligere lagt inn dato på regninger èn dag før den egentlige forfallsdatoen. Får vel legge inn en enda større margin heretter....

4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har gjort motsatt. Har betalt flere regninger 3-4 dager etter forfall. Aldri fått noen purring eller gebyrer.

PS: gjelder IKKE kreditkortregninger.

5. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er for dårlig, Payr. Mine regninger med forfall 30. mai er fortsatt ikke betalt. Og nå er det SEKS DAGER etter fristen. Dette er helt uholdbart. Jeg kontaktet de fredag 1. juni og ble lovet at de skulle bli betalt samme dag. Det skjedde IKKE! Jeg har siden sendt 2 henvendelser, men de svarer konsekvent ikke. Jeg har heller ikke fått de epostene som andre rapporterer at de har fått.
    Dette er rett og slett for dårlig. Jeg regner med å få strafferenter / straffegebyr når det fortsatt ikke er betalt 6 dager etter fristen!
    Og hvorfor svarer de ikke kundene? Dette er elendig kundebehandling!
    NB: Det ser ut som om problemene fortsetter. Betalinger med frist i går er heller ikke betalt!

6. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,553
    Bonuspoeng:
    113
    har også flere transaksjoner som er trukket på mitt kort, men der betalingen er avvist av payr. Så nå blir det payr stopp frem til de har fått orden i problemene.
    blir et virvar at holde styr på dette her.....

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Skal betale i dag, men bør kanskje vente. 30 dager siden sist og vill helst ikke vente :(
    Har de gitt noen estimat for når det går i orden?

Kan ikke være mye av dere før kundemassen flykter er jeg redd. Dette må være enkelt og fungere hele tiden.

DanH liker dette
  8. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Det sto i mailen at betalingene ikke ville gå før onsdag, uten at det var noen garanti heller.

9. Hjellegjerde

Hjellegjerde EBD

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Vanlige bedrifter kan ikke ta purregebyr før 14 dager etter forfall på original faktura. Er vel kun ved lån (forbruk eller vanlig) at man må dekke renter i mellomtiden. Vanlige forsinkelsesrenter blir normalt sett bortifra mellom fakturaforfall og utsendelse av purring (14 dager etter forfall).

10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Espen på payr sa nå at de antar torsdag

11. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Mer og mer lovende...

12. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Gjelder disse problemene kun betalinger lagt inn på en spesifikk dato eller betalinger som blir lagt inn i dag også?

13. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Nå som jeg endelig har klart å rote meg til å bestille Shell MC for å begynne med Payr, så skal de ha problemer.

Typisk min flaks dette her!

14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Virker som om det er alt?

15. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,837
    Bonuspoeng:
    183
    Tipper det gjelder alt nå. Jeg har totalt 7 regninger i perioden 30.mai til i dag som fremdeles har status "Til betaling".

16. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har shell MC tilknyttet payr. Alle regninger fra en kalendermåned blir samlet opp i en regning med forfall 20. måneden etter for shell-kortet. Da tjener jeg jo ikke noe på å utsette betalingen, så jeg betaler regningene så fort jeg får dem bare det er i samme måned som forfallet er. Da slipper jeg stort sett problemet med at det er forsinkelser hos payr. Er ikke det en grei strategi ?

17. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Ser nå at regninger jeg la inn den 31. er betalt, mens dagens regning ligger til betaling fortsatt. Kjipt hvis problemene eskalerer. Kjipt for oss og kjipt for firmaet.

18. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har regninger på 3 datoer, fra 30. mai til i går, som ikke er betalt!
    Blir de betalt torsdag, som noen her sier så snakker vi om 8 dager forsinkelse. Det er mye.
    I tillegg er det ikke mulig å slette regningene og betale de via nettbanken. Det er også helt håpløst!!!!!!!

swib and jgroneng like this.
  19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,859
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke si noe annet enn å være helt enig. Planlagte regninger via Payr har for mn del blitt satt på vent, dvs betalt via nettbank.

20. adiran

adiran Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei til info.

Fikk også denne mailen om at betalingen jeg la inn den 30.05 ikke er utført pga problemer med Dibs og vil bli utført den 05.06

Gikk på Dibs sine nettsider og fant følgende:

Sjekket så den ene betalingen og kunne se at den var blitt registrert som betalt, så det kan hende den er blitt registrert og betalt et kun er statusen som er feil 0A712E2D-4A86-4757-BDAA-64705FA344DA.jpeg

Del denne siden