Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,864
    Likes mottatt:
    57,434
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, dukker opp i Payr samtidig som i nettbanken hos meg.
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    1,842
    Bonuspoeng:
    113
    Her også, men hva med Vipps?
     
  3. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har iOS og hadde aktivert regninger i Vipps for lenge siden. Dukket ikke opp noen...
    Deaktiverte så regninger i Vipps og reaktiverte igjen, da poppet de opp... Men får kun betalt fra konto i Vipps, så jeg fortsetter å benytte Payr for eFaktura
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,864
    Likes mottatt:
    57,434
    Bonuspoeng:
    293
    Det får jeg ingenting, men trodde vi diskuterte Payr i denne tråden :p
     
    Spurs and indahla like this.
  5. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Så sant man ikke har aktivert avtalegiro så dukker de opp i Payr om de ikke er godkjent i annen bank først.

    Er det fortsatt slik at man anbefaler å betale i Payr to dager før forfall pga. tregheter i systemet, og at man fortsatt ikke kan endre forfallsdato?
     
  6. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg "betaler" de stort sett dagen de kommer eller den første i måneden, og har huket av for betal med det samme. Også påvirker gebyret litt.

    Uansett er det vel slik at det som "betales" i payr tidligst går som betaling sent neste virkedag, og i værste fall ikke er registrert hos mottaker før dagen etter der igjen.
     
  7. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Eg får ingen av mine avtalegiroer opp i Payr:(

    Må dei legges inn manuelt ? Eller er det nåke eg ikkje heilt har forstått, har Android om det er relevant...
     
  8. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Avtalegiro kommer ikke inn da denne er knyttet opp mot konto. Så om du har kombinert Avtalegiro og efaktura må du avslutte Avtalegiro for aktuell mottaker. Da vil neste efaktura komme i Payr og i nettbank og betales der du ønsker...

    NB! Vær oppmerksom på at mottatte betalinger forsvinner dersom Avtalegiro slettes, så kopier info du trenger for å legge inn betalingen manuelt!
     
    Kvalvaag and Crom83 like this.
  9. Crom83

    Crom83 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Etter oppretting av Payr, gjekk eg inn og oppretta efaktura på alle betalinger registrert som avtalegiro.
     
    Kvalvaag liker dette
  10. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Men du må i tillegg slette avtalegiroene, og altså kun ha e-faktura.
     
  11. Crom83

    Crom83 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Stemmer
     
  12. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,361
    Likes mottatt:
    1,274
    Bonuspoeng:
    113
    Ny betalingsinfrastruktur og betaling av eFaktura frem i tid...


    Har kundeservice alltid hatt 800-nummer? Tanken er god, men "gratisnummer" har vel utspilt sin rolle når du må betale ekstra fra mobil.
     
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,212
    Likes mottatt:
    17,271
    Bonuspoeng:
    293
    At infrastrukturen er GDPR-kompatibel er jo det største viss-vasset jeg har hørt siden Jesus gikk på vannet. GDPR har ingenting med infrastruktur å gjøre. GDPR har med personvern og retten til å beskytte dette.

    Det er mange firmaer som er GDPR complient uten å ha såkalt infrastuktur. Dette er bare viss-vass og bambus for skryte på seg buzz-word og goodwill.

    De bør heller bruke tid og penger å få tjenestene de leverer til å fungere.
     
    Swaggertarian and veeegard like this.
  14. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Bare en liten anekdotisk fotnote ang. Shell Mastercard, og den går som følger:

    Det eksisterer faktisk en grense for hvor mange akkumulerte netthandelstransaksjoner (bruk av kortet ved netthandel og/eller i apper på smarttelefon, såkalt "kjøp i app") man kan ha innenfor en måned på dette kortet. Denne grensen går ved 50 transaksjoner. Overskrides den, blir kortet avvist som betalingsmiddel ved neste forsøk (kortet vil likevel fungere som betalingsmiddel i vanlige betalingsterminaler (butikker og ellers). Greit å være oppmerksom på hvis man bruker kortet hyppig på nett samtidig som ved kjøp i app.

    Fant ut dette på den "harde måten" og måtte ringe kortselskapet for å undersøke, da jeg var langt unna kredittgrensen, og trodde kortet mitt var blitt misbrukt.


    Snacky
     
    Last edited: 20. juni 2018
    drsyk, Swaggertarian, Neonex and 6 others like this.
  15. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Hm, tro om dette gjelder andre kort også. Bruker blant annet Seb MC til parkeringsapper, bussapper o.l. Blir fort titalls trekk i mnd.
     
  16. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    I dag fikk jeg e-post fra Payr om en nyhet som gjør at man kan endre forfallsdato på e-faktura. Jeg oppdaterte appen og forsøker å endre forfallsdato men forstår ikke hvordan dette gjøres. Skal det gjøres ETTER man har trykt på betal?

    (Har enda ikke betalt regninger i Payr fordi jeg venter på de nye kredittkortene).
     
  17. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,668
    Bonuspoeng:
    183
    Eg la inn 2betalingar i Payr på Torsdag 21. Dei står fortsatt som «Til Betaling» nokon som veit om dei har problem igjen?
    I det siste så har det vore i orden dagen etter...
     
  18. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Har ofte det samme selv, men om jeg sjekker der pengene er sendt så har de kommet frem. Du kan jo sjekke iallfall :)
     
    snus_mumrikken liker dette
  19. Naalaiveggen

    Naalaiveggen Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Oppdaterte appen til siste versjon (Android). Nå ser det ut som e-faktura har falt ut. De er synlige i mine andre banker men ikke hos Payr lenger. Andre med samme problem?
     
    Maggie liker dette
  20. Joffer

    Joffer Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg måtte logge inn med BankID på nytt nylig . Sansynligvis etter store appen og/eller backend var oppdatert. Uansett, e-faktura ble ikke vist første gangen, men da jeg åpnet appen noen timer senere var de på plass igjen.
     

Del denne siden