Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Navnet som kommer opp i payr er vel muligens koblet mot kontonummeret. :)

2. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, kontonummeret endrer seg ikke, bare navnet på mottaker (som nevnt/ment i første post).

Snacky

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel enkelt og greit fordi flere selskap (med samme eier) bruker samme konto til flere innbetalinger.

4. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, relativt fersk bruker av Payr her. Betalte en del regninger i går gjennom Payr (bruker hhv Shell MC og Sas MC) Var vel ca 16 000kr. I dag når jeg skal betale blir jeg belastet med gebyr, uavahengig av både beløp på regningen eller hvilket kort jeg bruker. Hvorfor?

5. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Det jeg mener. Payr har definert ett navn pr kontonummer på endel nummer. Når dette nummeret havner i systemet så dukker navnet opp (det vil også overstyre ved manuell innleggelse).

Dette legger payr inn og kan endre på. Samme som de tidvis har skrivefeil i navna. Dette hadde de på Nordnet tidligere. Så om man vil ha navn koblet mot kontonummer så kan kundeservice hos Payr hjelpe med dette i mange tilfeller, men så lenge flere selskap deler fakturatjeneste vil feilen bare forflytte seg. Og det har ingen praktisk betydning hva det står i til feltet. Kontonummer bestemmer hvor pengene går, og kid kobler til rett betaler.

Problemet oppstår når samme kontonummer brukes av flere, dette vil typisk gjelde forretningsførere for borettslag/sameier, tydeligvis aviser og lignende.

6. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Er du over 30 000 pr 30 dager kanskje?

7. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Det kan være, usikker. Blir jeg da belastet med gebyr en viss periode fremover?

8. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, dette er mye diskutert tidligere i tråden, mulig du finner en god forklaring på det ved å søke, ellers står det om dette på faq i appen tror jeg.

sopranoss2 liker dette
  9. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Slik har det vel antageligvis alltid vært. Så spørsmålet er: Hvorfor har vi ikke sett dette før nå (dvs. da burde vi vel ha sett dette hele tiden siden starten). Mener derfor fortsatt at det er en feil hos Payr nå i det siste, da jeg ser korrekt mottakernavn (hver gang) hvis jeg tar opp efakturaen i nettbanken.

Snacky

10. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Heller ingen NRK her, men den ligger i Sbanken. Har sagt fra til Payr og de mener den vil komme inn denne uka. Handler visst om oppdatering av noe system for e-faktura?

11. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Er det gråsone å lage en payr konto for min kone, da jeg er over 30 000 nå? Jeg vurderer å bare betale avgiften, om det ikke er så lurt.

12. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Sålenge hun benytter sitt eget kort, er det ikke noe problem. Vilkårene er tydelige på at må benytte kort som står i sitt eget navn!

swib liker dette
  13. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Litt avhengig av hvor motivert du kan få din kone, så vil kanskje oppleve at det enkleste er å betale avgiften. Erfaring til ulike forumister varierer ;)

DanH and swib like this.
  14. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Jo, det ville ha vært å bruke mine kort, så da dropper jeg det. Kona mi kan jeg ikke motivere, så det blir lettere å betale, ja ;) Eller betale i nettbanken, jeg får se.

15. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk ikke betalt Amex fakturaen på 80k i dag, men når jeg delte den i en på 50 og en på 30 gikk det helt fint. (Hadde selvfølgelig fylt opp på forhånd).

Er det 50k som er maks grensen på ShellMc på et beløp selv om det er fylt opp?

16. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Var i kontakt med Payr i dag, og de sa at det var et problem med beta-versjonen jeg kjørte. Ble anbefalt og oppdatere via App Store.
    Oppdaterte nå til den offisielle, og da kom Lånekassen rett inn i Payr.

17. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    486
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får som vanlig opp "den er grei/betalt" når jeg betaler fakturaer, men efakturaen havner likevel ikke i betalingslisten min - noen andre med samme problem de siste 2 dagene?

18. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Hva for tull er det med tvungen oppdatering til ios og så funker det ikke i det hele tatt når du trykker oppdater nå(prøvde å lukke/åpne appen igjen 5 ganger)? En har jo regninger å betale..unødvendig at da det ikke går å få oppdatert appen..

19. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Du må finne oversikt over apper og oppdatere derfra. Da funket det igjen for meg..

Neonex liker dette
  20. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Du må finne oversikt over apper og oppdatere derfra. Da funket det igjen for meg..

Del denne siden