Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer. 30 dager etter at betalingen går igjennom. Så ofte 1 dag etter du la de inn. Opplever og måtte flytte betalingenne med 1 dag vær mnd for å unngå gebyrer ;)
     
    drsyk liker dette
  2. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du betaler alle regningene dine 9. august kl 12:00 så er det igjen gebyrfritt 9. september kl 12:00, etter min erfaring :)
     
    swib and Magnus77 like this.
  3. Davinsji

    Davinsji Bonusamatør

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Det ser ut som om en del transaksjoner har blitt glemt i payr. Plutselig kunne jeg legge inn betalinger for nesten 30 000 kr gebyrfritt, selv om jeg kun hadde 4 000 kr å gå på iht mine beregninger.
     
  4. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Riktig dato er vel 8. september kl 12, siden august har 31 dager...;)
     
  5. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    529
    Likes mottatt:
    1,388
    Bonuspoeng:
    93
    Det er 30k per 30 dager. dvs at du kan betale gebyrfritt igjen på dag 31.
     
    Magnus77 liker dette
  6. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Det samme ser ut til å være tilfellet hos meg. Spørsmålet er jo om det da plutselig tilkommer gebyr i ettertid..?
     
  7. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Holder folk seg helst under 30k for å være gebyrfrie, eller går regnestykket opp om man betaler gebyr på hele beløpet også? La oss si at man kunne kjøre hele Shell MC 75k grensen gjennom Payr hver måned. Det blir vel egentlig som å betale 1 krone for hver Trumfkrone.
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du trenger EB poeng og synes prisen på 1 krone per trumfkrone er grei så fungere jo det fint. Det avhenger nok veldig av og varierer nok veldig om folk mener de tjener opp nok poeng til sitt forbruk.

    Uansett kan alle, med litt struktur bruke grensen på 30k " gratis" hver 30 dag, selv om en vil kjøpe flere poeng ved å skape eller ha regninger som betales gjennom appen. Det er ingen grunn til å betale gebyr på alt du betaler av regninger gjennom payr.
     
    DanH liker dette
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,206
    Likes mottatt:
    21,254
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker opp 'kvoten' på 29999 x2 hver måned. Strålende fornøyd med det. Den dagen dette evt stopper taper man gebyrene for siste måned.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du betaler inn på Shell MC underveis, så kan du betale regninger for 150k hver måned. På den måten får du inn 22500 poeng på Eb-kontoen hvis du har fast overføring.
    Du må ha mye regninger å betale da..
     
  11. AndersD

    AndersD Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har grense på 25K på shell kortet og betalte inn ekstra på forrige regning så jeg har 5K stående inne, kan jeg nå betale en regning på 29k?
     
  12. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, så fremt du ikke har betalt noen andre regninger de siste 30 dagene...
     
    AndersD liker dette
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan uansett betale en regning på 29k så lenge du ikke har brukt mer enn 121k de siste 30 dager. Skal du ha det gebyrfritt må du ha brukt mindre enn 1k siste 30 dager.
     
    AndersD liker dette
  14. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Det var vel ikke spørsmålet her?
    Spørsmålet var om det var mulig fra et Shell Mastercard med 25k i kredittgrense.
     
  15. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Det er jo bare å forsøke, evt dele den i to?
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det er fullt mulig.
    Shell har en kredittgrense og ikke beløpsgrense.

    Eks jeg har grense på 10kkr, men har lyst til å betale en regning på 20k.
    Jeg overfører 10k til Shell først. Deretter kan jeg betale min regning på 20k.
    Dette fordi jeg tross alt kun bruker 10k i kreditt. Resten er debit fra min konto.
     
    olekvi liker dette
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men det ene svaret blandet inn gebyrer. Det er ikke korrekt at det kun er mulig hvis du ikke har betalt andre regninger siste 30 dager. Derfor min spesifisering.
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Og det ble det jo svart på, og i tillegg kom det viktig og relevant info om at den som betaler ikke bare må ha nok dekning på kortet men også forholde seg til mer en 1 beløpsgrense for å betalt regningen det var snakk om. Også er det flere en spørsmålsstiller som leser svarene, så da er det helt sikkert en eller annen bruker av forum som fikk verdifull og relevant informasjon.
     
    indahla liker dette
  19. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har aktivert og sett noe til "smarte regninger" i Payr? Jeg trodde at jeg opprinnelig deaktiverte det, men ser nå at det er aktivert under innstillinger. Har dog aldri sett eller mottatt noen tilbud. Jeg er litt usikker på konseptet, og vet ikke om det er meningen at det skal være noe ala "Jaha, vi ser at du har betalt en regning til Fjordkraft, men her skal du få et offer you can't refuse fra Norgesenergi!".

    Gjennomførte en spørreundersøkelse de sendte ut i dag, og det er tydelig at de har fullt fokus på tjenesteleverandører iallefall.
     
  20. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    "Gode nyheter! Vår tjeneste Smarte Regninger har funnet en mulig forbedring for deg! Det ser ut til at du kan spare penger på dine forsikringer hos X. Åpne Payr-appen og gå til “Betalinger”, der vil du se at den aktuelle regningen er markert. Med få klikk kan du spare penger eller få en bedre deal tilpasset ditt behov. Enklere blir det ikke.

    Forslaget er så klart helt uforpliktende og kostnadsfritt. Skulle du ha noen spørsmål er det bare å ta kontakt: https://support.payr.no

    Takk for at du bruker Payr!"

    Jeg har det aktivert, og bidrar gjerne med inntekt til Payr for å bytte. :)

    (selvom jeg ikke har byttet hverken forsikring eller strøm som de har foreslått, men heller bare endret betingelser der jeg er..)
     
    duppsko liker dette

Del denne siden