Holiday Inn Berlin - City East Side. Ble oppgradert til "King Standard Courtyard View Minibar" som jeg tror er den høyeste kategorien på hotellet. Ikke noe vits i å betale ekstra for utsikt på dette hotellet akkurat, men dobbelt så stort rom som resten av etasjen og fri minibar er jo hyggelig. Og mulig courtyard view er stillere enn rommene ut mot gata?
Hotel Mercure Budapest Korona Utrolig lite rom i hva som kalles Privileged avdeling. Veldig varmt rom, air condition som ikke kjøler men bråker skikkelig. Rommet forøvrig fint. Trist utsikt. Ikke lounge, men privileged service i baren. Man får snacks og drikke (ikke sprit og kaffe)
Andaz Praha. Rom 515 med utgløtt; OK rom men sparsomt med plass. Verdt forsøket med bytte men prøver nok Four Seasons igjen neste gang;
Bekkjarvik Gjestgiveri. Grei utsikt mot havna og (not-) "hengjo". Nøtene ble tørket, garvet og lagret her. Gleder meg til middag. (Ørjan og Arnt Johansen, hhv Gull i Bosc d'Or og norgesmester). Jeg vil tro at det er få biz og 1.kl ruter som kan matche
Renaissance Paris La Defense Hotel. Utsikt mot La Grande Arche fra andre etasje. Helt ålreit rom, med en (kanskje ikke overraskende) fransk vri: antall engelskspråklige kanaler på TV'en er ganske nøyaktig null. Det er ikke "bon", nærmere bånn.