Lake Ohrid, på grensen mellom Albania og Makedonia, her sett fra Hotel Royal View på makedonsk side. Hyggelig sted med bra uteliv!
Litt spesielle omgivelser, så jeg tillater meg et bilde av hotellet i dag også, i tillegg til utsikten fra rommet... Le Marechal, Colmar Frankrike
Ufrivillig natt på Radisson OSL etter LOT kansellerte kveldsavgangen til WAW. Servicesenteret har visst ikke tilgang til LOT sine systemer, så det ble 92 min telefonkø til øst-europa for å få ny routing. Kjørte Viatrumf+Expedia på Radisson fremfor å oppsøke skranken til SAS for å få voucher for random hotell. Bruker nødig den shuttlebussen igjen.
Utsikt fra Conrad Dubai i dag. Et flott by hotell med fin gym, pool og en herlig club lounge i 24 etg. Veldig hyggelig å bli oppgradert som Diamond medlem til en fin suite på 100 kvadr. 15 min med metroen fra flyplassen. Kan varmt anbefales til andre reiseglade på forumet.
Fra Novotel Tiergarten, Berlin. Kan samtidig melde om at CO2-mangelen ikke virker å ha hatt for stor effekt, ølen flommer som den skal.
Sheraton Hua Hin Pranburi villas. Fantastiske flotte villaer litt i the middle of nowhere. Er på solotur med jentene mine og de ville gjerne prøve en slik villa med privat basseng et par dager. Takket være Milehigh ble vi oppgradert til den villaen med størst basseng. Kan trygt anbefale dette hotellet om du vil ha noen dager med avslapning og ro.
Du har blant annet de foreldrene som drar med seg småungene inn i loungen, men som er for opptatt med å drikke med begge hendene til å sørge for at de ikke forstyrrer de andre gjestene. Mulig de synes løping, hyling og oiing er sjarmerende, men jeg er ikke helt der. I alle fall ikke i en lounge.
Jeg har med to unger! Og får forhåpentligvis tilgang til loungen takket være Milehigh. Men har ingen planer om å drikke mens jeg passer på de...
Utsikt fra Waldorf Astoria palm Dubai i dag. Fint beach hotell. 30 min med taxi fra Dubai Marina. Fine rom og lekker strand. 5 min med taxi til det mer kjente hotellet Atlantis. Liker du strandferie så kan Waldorf anbefales. Litt stive priser. Litt drøyt å ta ca 500 kroner timen for leie av kajakk som forøvrig kan anbefales som aktivitet til andre på forumet som vil reise hit. Kult å padle samtidig som en ser skylinen av Dubai. God sommer .
Hilton Helsinki airport. Ikke den mest spennende utsikten fra denne siden, ser ned på parkeringsplass og terminalen som er under utbygging... trot aldri jeg har vært innom Vantaa uten at det har foregått utvidelse og ombygging. Må vel bety at flyplassen gjør det godt med "the short Nordic route" mellom øst og vest..
Også jeg får vel legge ut fra Hilton Hua Hin. Milehigh sørget for at vi fikk oppgradert til executive room og tilgang til lounge. Kanskje ikke her jeg ville prioritert å betale for loungetilgang. Evening cocktails er flyttet ned til inngangspartiet og da er det et stort og hyggelig rom og denne serveringen er bra, men resten er fint lite å skryte av. Et lite og trist loungerom med den dårligste afternoon tea jeg har vært borti. Valgene å spise var en stk jordbærkake, et stk grovt brød med et bittelite stk ost og en halv drue på i tillegg til tørre butikkjeks på boks. Vi ble anbefalt å ikke ta frokosten i loungen da vi sjekket inn, så den har vi ikke prøvd. Hotellet ellers er bra. Veldig fint bassengområde. Men jeg må innrømme at jeg får litt charterfølelse og i likhet med mange andre kjedehoteller så mangler det litt sjel.