Radisson Blu Aleksantri, Helsinki. Februar 2026. Beliggende i en ganske anonym gate i Helsinki sentrum. Et tett og godt trikkesystem gjør det lett å forflytte seg i byen . Dette blir nok mer innsikt enn utsikt. Hadde booket standard rom, som VIP håpet vi på oppgradering. Det skjedde, til business som var høyeste kategori. Vi ankom sent og sov godt i bred seng. God seng er bra, men der var ingen sittemuligheter! Unntatt en tynn pinnestol ved et lite skrivebord. Det var rett og slett ikke mere plass. Etter en god frokost snakket vi med resepsjonsdamene. De forstod oss. Vi kunne få et annet rom med sofa. Dvs et familierom. Det var imidlertidig i den eldste bygningsdelen. Den var delvis fredet, og vi oppdaget at den også så slik ut. Heisen var original fra 1929. Overhalt i 2008. Rommet var stort, bedre enn det originale biz-rommet. Kaffemaskin og slåbroker ble overført av houskeeping, og vipps var det blitt et biz-rom. Ser kanskje litt molefonkent ut på dette bildet, men i kveldsbelysning ble det riktig bra. Aleksantri tilbyr har frokost som eneste måltid. Tvers over gata fikk vi imidlertid god mat på en armensk restaurant, heldigvis åpent kjøkken til nærmere midnatt. Vil vi bo der igjen? Ja, det gjør vi gjerne. Gunstig pris, rent og ryddig, god frokost og hyggelige folk.
Hotel MdR Marina del Rey - a DoubleTree by Hilton, Los Angeles. Under innsjekkingen ble jeg takket for å være en Diamond og at jeg ville få en upgrade og dette møtte meg når jeg dro for gardinen. Å bo hos Hilton i USA er ofte en utfordring
Miami International airport hotel. Meget spartansk, men gjorde jobben for en natt. Skal flytte meg til noe litt mer standsmessig idag: