Comfort Hotel, Florø igjen. Var egentleg innom Radisson OSL også, men mørt når eg kom og mørkt når eg reiste. Takk til VY for det! Viste teknisk feil, frå både pc, telefon(app+browser) ved billettbestilling. Dette visst seg på søndag skulle bety utsolgt? (Sto det på søndag dog) så kom meg ikkje på OSL før 00:30 måtte ta seeint tog. Sidan teknisk feil i følge VY chat betyr utsolgt! Jaja, sånn går nu dagan! Fekk god service av barista på innanriksstoga (les: opptil fleire espresso)
Clarion Hotel Oslo, rom 885 (For noen timer siden..) Og et par fra bakkeplan: Nydelig vær i hovedstaden!
God morgen fra Surin Beach Resort i Phuket, rombalkong i 4 etasje.. Er vel ikke så så mye spennede å si om hotellet bortsett fra at det er et helt ok strand hotel. Men alle rommene har iallefall gode balkonger med flott utsikt over Surin beach & solnedgangen.
Rixos Livertas i Dubrovnik. Helt OK hotell, strålende utsikt for oss som liker havet; Og kveldsbilde;
Hyatt Regency, Paris. Eller en scene fra den neste Star Wars-filmen! Men dagversjonen fjerner alle illusjoner... Greit hotell, sånn ellers.
DFDS Pearl Seaways. Vår private jacuzzi, som vi koste oss i mens vi beundret utsikten på vei ut fjorden. Litt kald vind, men det går fint når vannet er varmt.
Samme lurer jeg på! Sett på dette flere ganger tidligere men veldig ofte har di lugarene alt vært tatt.
@RoadKing og @Misterix, siden det er interesse for emnet kan jeg få tatt noen flere bilder i morgen og prøve meg på et lite reisebrev. For meg er det en god verdi i turen. Min bedre halvdel er helt hekta på en smørrebrød restaurant i København: https://www.restaurantschonnemann.dk/en/, så jeg får masse velvilje på hjemmebane for å foreslå en tur dit. Selv er jeg godt over gjennomsnitt glad i å bade, så jacuzzi er et stort pluss for min del. Jeg må vel innrømme at jeg er ganske matglad, så både smørrebrødene og god mat på båten frister også. Det er riktig at lugarene med egen utendørs jacuzzi er vanskelige å få tak i, det er bare to av dem, og de er bare på en av de to båtene. Vi booket denne turen i august i fjor. Lugarene er plassert rett over broen, så utsikten er upåklagelig. Både selve lugaren og området på dekket man disponerer er meget romslig. Hvor mye man får brukt uteområdet er jo litt væravhengig. Jeg synes det var en god opplevelse selv om det var overskyet og relativt kjølig, men hvis det er for mye vind eller det regner intenst blir det jo lite fristende å være ute. Jacuzzien er stengt på vinteren. Hvis jeg husker riktig er sesongen mai til oktober. Hvis dere uansett tenker at en båttur til København hadde vært hyggelig ville jeg anbefalt å vurdere denne typen lugar. Hvis jacuzzien og uteområdet er avgjørende for om dere tar turen, må dere selv ta en kikk på Yr og evaluere risikoen for dårlig vær i perioden dere vil reise.
Singapore er dyrt men med litt research finner man noe ganske dugelig til 600 kr på Airbnb. Med overraskende god plass i leiligheten så er selvsagt lokasjonen i horestrøket Geylang. Men her går det buss til sentrum hvert tredje minutt og det er her man finner mye av den beste maten i byen.