Problemer med AmEx:Vi finner ikke kortet ditt Vi kan ikke bekrefte at du er eieren av dette kortet.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av edstro, 31. mars 2021.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke hjulpet å legge inn manuelt her, dessverre...
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Får ikke betalt med Amex (eller Amex via PayPal) hos Hotels.com. Har vært sånn noen dager. Vet ikke om det har noen sammenheng ...
     
  3. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, jeg fikk også melding om at Amex (også via Paypal) ble avvist på Expedia i dag.
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Ny kundebehandler i dag sier fra at det ikke er mulig, men at paypal kjenner til utfordringen og jobber med det tekniske. Amex sier det sammen. Begge ber en avvente. Rimelig verdiløst med et dyrt Amexkort som ikke kan brukes merker jeg.
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    For de som har flere fornavn / etternavn.

    Jeg ser at hele mitt navn er registert på paypal kontoen min. Men det juridiske/brukerkonto registrerte navnet er bare et av mine fornavn. Har sendt i dokumentasjon og bedt om at paypal forandre brukernavn til hele mitt navn. Amex mente at det kunne være et problem.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    @ moderator.

    Kanskje denne tråded skulle legge inn i Amex tråden? Denne utfordringen ser jo ut til å gjelde mange.
     
  7. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Min erfaring er at det er en svært dum idè.
    Den store amex tråden er på svært mange sider. Stiller man spørsmål der, drukner det i alt mulig annet og man for ikke svar. Det er bare eliten og gamle travere som for svar på sine spørsmål i den tråden. Desverre, men sant. Det å sause sammen dette omfattende paypal problemet der med alt mulig annet greier er ikke bra.
     
  8. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Snakket med Amex nå, de mener at det skyldes nye EU direktiver som igjen gjør at hotels/booking.com ikke er sikkert nok, pr dags dato. Kunde behandler skulle skrive noen mailer videre mm, får håpe det løser seg snart. Hun mente det burde gå dersom vi ringte inn bestillingen til hotels.com.
    Men da er spørsmålet ViaTrumf, som sikkert ikke vil fungere ved tlf bestilling. noen med erfaring om viatrumf kan registreres i ettertid ved tlf bestilling?
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Fungerer helt sikkert ikke ..
     
  10. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Noe som garantert ikke vil fungere er å etterregistrere ViaTrumf etter telefonbestilling!
    Høres også søkt ut det med at hotels.com/booking.com ikke er sikkert nok, da de er STORE i Europa og dermed vil miste enorme beløp om kundene ikke får bestilt... Og hvorfor skulle det da kun være problem med Amex? Holder heller en finger på at det er et eller annet med hvordan Amex krever implementering enn at det er problem med såpass store sider...
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Hotels.com = store
    Amex = store

    Hvordan kan da et slikt problem fortsette i ukesvis ...?
     
  12. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Det er et stort spørsmål, men det jeg mente var at jeg ikke har hørt det samme rundt Visa og MasterCard, dermed min kommentar om at jeg mistenker at Amex implementerer dette på en annen måte...
    Jeg har ikke undersøkt rundt, men er dette problemet kun for norsk/skandinavisk Amex, eller er det gjeldende for hele Europa?
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    EndreD, indahla, McBuljo and 6 others like this.
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan gikk det?

    Har samme problem - og det har tydeligvis mange andre i tråden også.

    Hvis du fikk det ordnet er det supert om du gir litt mer info om hvordan du gikk frem. Takk :)
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Gikk nok i fella og stolte på noe kundeservice skrev. Avventer at Amex skal få integrert verifiseringen sin opp mot diverse store aktører jeg også. Dessverre.
     
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Største feilen i boka ;)

    Neida, bare spøker selvsagt - men irriterende problem med AmEx dette
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Det går opp og ned med Amex for å si det pent. Manglende Paypal og div annen betaling, veier tyngre en mulig fremtidig regningsbetaling. For å si det mildt.
     
    tobeornot999 liker dette
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er forsåvidt happy med å bruke AmEx nok på fysiske brukersteder til at det lønner seg.

    Men ja, noen ganger minner AmEx om den gangen jobben min insisterte på at vi skulle bruke Diners Card. Det funket omtrent ingen steder, og er jo lagt ned nå :D
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Har registrert nytt Amex på Paypal og gjennomført betaling som er kommet fram til mottaker og er registrert som ventende transaksjon hos Amex.

    Så da kan de se ut som om noen har funnet en løsning på de tekniske utfordringene.
     
    tobeornot999 liker dette
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    183
    PayPayl sluttet å svare på våre henvendelser, men skal prøve å legge inn kortet på nytt i dag. Blir fryktelig irritert over kundebehandlere/selskaper som stikker hodet i sanden når de ikke finner løsninger. Plutselig er alle ansatte forduftet...

    Edit: Jaggu funket det ikke nå. Tok bare en måneds tid!
     
    tobeornot999 liker dette

Del denne siden