Problemer med AmEx:Vi finner ikke kortet ditt Vi kan ikke bekrefte at du er eieren av dette kortet.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av edstro, 31. mars 2021.

  1. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hei.

    For en stund tilbake slettet jeg amex kortet mitt fra paypal kontoen min for jeg ikke ville ha det der enger.

    Greit nok. Nå har jeg ombestemt meg og det er ikke lett.

    Har prøvd en rekke ganger.

    Legger til nytt kort. Trykker inn kortnummer, utløpsdato og CID kode.
    For så en safety kode på sms som fylles inn for å å trykke videre.

    Så jobbes det litt på datamaskinen og følgende kommer oppe:

    Vi finner ikke kortet ditt
    Vi kan ikke bekrefte at du er eieren av dette kortet. Kontakt kortutstederen hvis du ikke kan bruke det.


    Kortet fungerer fint alle andre steder: terminal/pos, nettbutikk og minibank.


    Hvorfor skjer dette? Må jeg bestille opp nytt amex kort med ny utløp og CID?
     
  2. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg også har problemer med dette der.
    Har ikke tatt kontakt med amex enda, så vurderer å prøve å legge inn ekstrakortet istedet.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Sitter med akkurat samme problem. Vurderte å prøve å finne ut av det i dag.
     
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Fungerer det betale med kortet via Paypal? Dvs å bruke det direkte.
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Live update. Er på telefonen med Amex. Forsøkte å legge inn på nytt via web. Går ikke. Hyggelig svenske skal sjekke med en annen avdeling og finne ut av det ( kanskje) :)
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Live update 2.

    Kjent problem for teknisk avd. De jobber med saken. Test over påske og ta kontakt om det ikke fungerer da.
     
  7. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Prøvde igjen nå. Samme problemet. Ufattelig irriterende.
     
  8. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har funnet løsningen?
     
  9. Lyot

    Lyot Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har samme problem, men det gikk fint å legge til ekstrakortet.
     
  10. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Live update fra idag.

    Har kort: SAS amex elite.
    I tillegg har jeg et kort nr 2, såkalt tilleggskort til meg selv. På dette kortet er det også paginert mitt fulle navn. Men annen kortinformasjon. Dette er i tilfellet hovedkortet skulle bli borte, ødelagt osv. I tillegg kan man som dere er kjent med utstede ekstra tilleggskort til kjærester og kjente. All bruk er knyttet til og belastes hovedkortholders konto uanvhengig av hvilket kort som blir brukt og hele beløpet står hovedkortholder juridisk ansvarlig for.

    Som tidligere beskrevet slettet jeg mitt hovedkort fra paypal. Når jeg nå skulle legge det til igjen så kom det feilmelding, som tidligere beskrevet ovenfor. Jeg fyller inn kortinformasjon. Deretter for jeg en safety kode på sms. Denne trykkes inn og bekreftes. Systemet jobber. Så kommer det: Vi finner ikke kortet ditt
    Vi kan ikke bekrefte at du er eieren av dette kortet. Kontakt kortutstederen hvis du ikke kan bruke det.

    Flere av dere har skrevet å legge til tilleggskortet fungerer. Dette har jeg nå prøvd også. La inn kortinformasjon, fikk safety kode og bekreftet. Dette og jeg fikk ikke feilmelding nå lenger på dette stadige. Allikevel må kortet må verifiseres. Paypal belastes et lite beløp på kortet og på transaksjonsteksten står det en sifferkode som ikke blir synlig på transaksjonen på kontoutskriften om flere dager. Inntil jeg ser denne sifferkoden og kan taste denne inn hos paypal, nektes jeg å bruke tilleggskortet for belastninger. Like langt altså Fortrinnvsvis synes jeg det er best kun å ha hovedkorte tilknyttet paypal.
    Tilleggskort er ment som en nødløsning.

    Håper de tar tak i problemet neste uke når påsken er over så jeg for lagt igjen mitt hovedkort på paypal igjen.
     
    Last edited: 02. april 2021
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Den 4 sifrede koden tar et par dager på å dukke opp. Så avvent til over påske så kanskje problemet er løst.
     
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Samme problem her - eller det vil si, min samboer oppdaget plutselig at hans Amex-kort (hovedkort) var blitt fjernet fra Paypal og han fikk ikke lagt det til igjen. Dette skjedde en time etter at jeg lagret Paypal som "favoritt" på SafeKey med mitt tilleggskort. Han forsøkte deretter å betale med hovedkortet uten å bruke Paypal, og det fungerte heller ikke. Så her er det tydeligvis en slags connection mellom hovedkort og tilleggskort som blir snappet opp selv om kortnummer og innehaver ikke er den samme.
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt hovedkort er nå kommet inn, og ligger til bekreftelse. I dag krever Paypal CVV og ikke kode fra faktura. La forøvrig kortet inn på nytt i går kveld. Uten at det ble synlig. Men i dag ligger det synlig.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Paypal bekrefter problemer med å legge til Amex på chattetjenesten deres. De ber meg vente 3 døgn, før jeg legger inn kortet på nytt. Hvis det ikke går da, vil jeg kunne chatte og få lagt inn kortet ved hjelp av SMS koder som sendes fra kundeservice. Skriver de i dag, så får vi se.
     
  15. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Samme problem her.. Utrolig frustrerende!
     
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Her skylder Amex på PayPal og PayPal skylder på Amex ;) Men jeg TROR feilen faktisk ligger hos PayPal, men vi får se... PayPal ber også oss om å vente noen dager.
     
  17. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Måtte bite i det sure eple og betale med MCP via Paypal:eek:

    Paypal har bekreftet at de jobber med å løse problemet.
     
  18. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Har prøvd å legge til både hovedkort og tilleggskort. Ingenting fungerer.
     
  19. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Live update: Står antagelig enda verre til nå?

    Dette kortet kan ikke tilknyttes. Prøv en annen betalingsmetode.
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Ta kontakt med kundeservice via meldingsportalen. De sier til meg at kortet kan godkjennes inn manuelt, med sms bekreftelser av dem. Så får vi se hva de får til i morgen, mandag.
     

Del denne siden