Har samme erfaring som både Wheitmann og deg, Arthur Dent. Fikk booket biz med Thai i starten av august til BKK + videre til Osaka. Men på returen i slutten av august 2024 fra BKK (kjøper billett selv mellom Japan og Vietnam), så står det både på SAS.no sitt søk og Awardfares at det er tilgjengelige billetter i biz med Thai. Har sikkert snakket med 7 ulike kundebehandlere på CT-telefonen (er avhengig av å bruke CT), men det går ikke å booke de biz billettene med Thai. Endte opp med økonomi på returen, for å ha noe booket. Så det er merkelig at øko med Thai går gjennom... Håper å kunne endre til biz, men utfordringen slik jeg ser den nå er at når vet jeg når "ekte"/tilgjengelig biz billetter legges ut? For per dags dato så står det at er 2 tilgjengelig billetter i biz med Thai på de aktuelle datoene mine i august, men de er (så vidt jeg forstår) egentlig ikke tilgjengelig.
Pratet akkurat med CT-telefonen. De finner OSL-BKK i økonomi, men returen i business finner de ikke, og det er ingen økonomibilletter tilgjengelig på den flighten heller. Jeg får også opp når jeg søker at det er 2 seter tilgjengelig i business på den returen jeg så for meg, men det er som Mra056 skriver over her, at det ikke virker som de er bookbare. EDIT: Prøvde å ringe CT-telefonen en gang til, og fikk samme svar, men der sa kundebehandleren at business på returen ikke var tilgjengelig fordi "waiting list is closed" (noe som visstnok sto i systemet).
Disse billettene til Thai er feil at de ligger som tilgjengelig. Det har vært to billetter i business på alle flightene, men de ble tatt fort i sommer. Jeg tok de selv for august. Men for en eller to uker siden (husker ikke nøyaktig) så det plutselig ut som det var lagt ut nye på alle flighter i august (som jeg sjekket). Dessverre stemmer ikle dette, som mange her har erfart.
Noen som har funnet et workaround rundt problemene med Thai-booking? Har funnet en F-billett på Awardfares som kundeservice sier kun dukker opp som "waitlist restricted" i deres ende.
Finner også thai billetter overalt som jeg ikke får booket, og agenten fant de også men sa de sto som waitlist og at jeg kunne ringe tilbake en annen gang å prøve...passelig irriterende.
Spekulasjon: Gjelder waitlist-tilgang alle *A-award selskap eller kun Eurobonus? Hvis sistnevnte, kan det ha noe med at SAS snart forlater *A? Burde være en enkel sak for TG å fikse tilgang hvis ikke. Edit: Ser @Gullars fikk booket TG C nettopp? Kanskje han kan kommentere tilgjengelighet.
Intra-Asia har tradisjonelt sett vært enkelt å booke lang tid i forveien. Det ser ut til å være de intercontinentale flightene det er problemer med.
Har hatt en ny runde på CT-telefonen. Nå sier de at bonuseiser med Thai ikke skal være synlig i det hele tatt. Og heller ikke mulig å booke altså. Så spørsmålet er jo om det er noen som har klart å booke med TG litt frem i tid fra Europa til Asia i det siste? Jeg klarer ikke å booke i august. Min bror klarer ikke å booke i juli.
Har helst ikke lyst til å ha rett her, men kan se ut som at *A-partnere nå er proaktiv ift å løsrive seg fra SK.
På seats.aero-chaten er det rapportert om lignende problemer med booking av TG via ANA Mileage Club, så dette trenger ikke være relatert til SAS' *exit.
Det er godt å høre. Men bekymringsfullt at de ikke gidder å fikse opp i det. Kan ikke være så høyt på prioriteringslisten til TG.
Om det er et issue for andre partnere enn SAS så er det kanskje litt push for å løse det. Om det bare er issue med SAS så er det neppe noe push for å løse det nei.
Ved forsøk på booking på tilfeldig avgang CPH-BKK neste uke kommer jeg helt frem til betaling og ser i appen at PNR opprettes, mens forsøk nær 180 dagers-grensen feiler umiddelbart etter at passasjerinfo er lagt inn. Kanskje 180 dagers-grensen er flyttet på?
CPH-BKK i slutten av mai ser også ut til å nå frem til betaling. Noen med reiseplaner de neste månedene må gjerne gjøre en booking og melde tilbake.
Her ble det opprettet PNR i business class, men tok ikke bryet med å klikke gjennom betalingen. Sjekk f.eks. enveisreise CPH-BKK 28. mai.
Ja, sannelig! En-veis går bra, også jeg fikk tilgjengelighet og helt frem til payment på eksempel-flighten din. Hvis jeg gjorde samme søket, med samme business flight ut, og coach class tilbake til CPH dukket den vanlige feilmeldingen opp. For min ønskede flight i august OSL-BKK fungerte ikke samme metode, dessverre.