Problemer med Thai bonus? Gode tider i SAS bonus :)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Woodswing, 14. mars 2024.

  1. Mra056

    Mra056 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Har samme erfaring som både Wheitmann og deg, Arthur Dent.

    Fikk booket biz med Thai i starten av august til BKK + videre til Osaka. Men på returen i slutten av august 2024 fra BKK (kjøper billett selv mellom Japan og Vietnam), så står det både på SAS.no sitt søk og Awardfares at det er tilgjengelige billetter i biz med Thai.

    Har sikkert snakket med 7 ulike kundebehandlere på CT-telefonen (er avhengig av å bruke CT), men det går ikke å booke de biz billettene med Thai. Endte opp med økonomi på returen, for å ha noe booket. Så det er merkelig at øko med Thai går gjennom... o_O

    Håper å kunne endre til biz, men utfordringen slik jeg ser den nå er at når vet jeg når "ekte"/tilgjengelig biz billetter legges ut? For per dags dato så står det at er 2 tilgjengelig billetter i biz med Thai på de aktuelle datoene mine i august, men de er (så vidt jeg forstår) egentlig ikke tilgjengelig.
     
    wheitmann liker dette
  2. wheitmann

    wheitmann Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    Pratet akkurat med CT-telefonen. De finner OSL-BKK i økonomi, men returen i business finner de ikke, og det er ingen økonomibilletter tilgjengelig på den flighten heller.

    Jeg får også opp når jeg søker at det er 2 seter tilgjengelig i business på den returen jeg så for meg, men det er som Mra056 skriver over her, at det ikke virker som de er bookbare.

    EDIT: Prøvde å ringe CT-telefonen en gang til, og fikk samme svar, men der sa kundebehandleren at business på returen ikke var tilgjengelig fordi "waiting list is closed" (noe som visstnok sto i systemet).
     
    Last edited: 19. mars 2024
  3. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    12,696
    Bonuspoeng:
    183
    Disse billettene til Thai er feil at de ligger som tilgjengelig. Det har vært to billetter i business på alle flightene, men de ble tatt fort i sommer. Jeg tok de selv for august. Men for en eller to uker siden (husker ikke nøyaktig) så det plutselig ut som det var lagt ut nye på alle flighter i august (som jeg sjekket).

    Dessverre stemmer ikle dette, som mange her har erfart.
     
  4. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har funnet et workaround rundt problemene med Thai-booking? Har funnet en F-billett på Awardfares som kundeservice sier kun dukker opp som "waitlist restricted" i deres ende.
     
  5. vanillacoke

    vanillacoke Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Finner også thai billetter overalt som jeg ikke får booket, og agenten fant de også men sa de sto som waitlist og at jeg kunne ringe tilbake en annen gang å prøve...passelig irriterende.
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Spekulasjon: Gjelder waitlist-tilgang alle *A-award selskap eller kun Eurobonus? Hvis sistnevnte, kan det ha noe med at SAS snart forlater *A? Burde være en enkel sak for TG å fikse tilgang hvis ikke.

    Edit: Ser @Gullars fikk booket TG C nettopp? Kanskje han kan kommentere tilgjengelighet.
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket TG C nå på mandag uten problem. BKK-ICN 2 pax. Fikk varsel fra Awardfares, og ringte inn.
     
    Insomnia4u liker dette
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Intra-Asia har tradisjonelt sett vært enkelt å booke lang tid i forveien. Det ser ut til å være de intercontinentale flightene det er problemer med.
     
    Spielhaug liker dette
  9. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    1,501
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt en ny runde på CT-telefonen.

    Nå sier de at bonuseiser med Thai ikke skal være synlig i det hele tatt. Og heller ikke mulig å booke altså.

    Så spørsmålet er jo om det er noen som har klart å booke med TG litt frem i tid fra Europa til Asia i det siste?
    Jeg klarer ikke å booke i august.
    Min bror klarer ikke å booke i juli.
     
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Har helst ikke lyst til å ha rett her, men kan se ut som at *A-partnere nå er proaktiv ift å løsrive seg fra SK.
     
    tobeornot999 liker dette
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    På seats.aero-chaten er det rapportert om lignende problemer med booking av TG via ANA Mileage Club, så dette trenger ikke være relatert til SAS' *exit.
     
    Insomnia4u and Jorge like this.
  12. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    1,501
    Bonuspoeng:
    93
    Krysser fingrene.
    Og håper jeg kan få klemt inn en booking før vi ryker ut.
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Det er godt å høre. Men bekymringsfullt at de ikke gidder å fikse opp i det. Kan ikke være så høyt på prioriteringslisten til TG.
     
  14. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    1,501
    Bonuspoeng:
    93
    Om det er et issue for andre partnere enn SAS så er det kanskje litt push for å løse det.
    Om det bare er issue med SAS så er det neppe noe push for å løse det nei.
     
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,202
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Irriterende! Tilgjengelighet som bare det, sier SAS - men booking feiler...

    upload_2024-4-4_20-5-3.png
     
    mrt liker dette
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ved forsøk på booking på tilfeldig avgang CPH-BKK neste uke kommer jeg helt frem til betaling og ser i appen at PNR opprettes, mens forsøk nær 180 dagers-grensen feiler umiddelbart etter at passasjerinfo er lagt inn. Kanskje 180 dagers-grensen er flyttet på?
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    CPH-BKK i slutten av mai ser også ut til å nå frem til betaling. Noen med reiseplaner de neste månedene må gjerne gjøre en booking og melde tilbake.
     
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,202
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Bare i turistklasse. Med en gang man blander inn minst ett C-klasse segment, feiler det.
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Her ble det opprettet PNR i business class, men tok ikke bryet med å klikke gjennom betalingen. Sjekk f.eks. enveisreise CPH-BKK 28. mai.
     
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,202
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, sannelig! En-veis går bra, også jeg fikk tilgjengelighet og helt frem til payment på eksempel-flighten din.

    Hvis jeg gjorde samme søket, med samme business flight ut, og coach class tilbake til CPH dukket den vanlige feilmeldingen opp.

    For min ønskede flight i august OSL-BKK fungerte ikke samme metode, dessverre.
     

Del denne siden