Problemer med Thai bonus? Gode tider i SAS bonus :)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Woodswing, 14. mars 2024.

  1. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    285
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Hepp

    Jeg har funnet noen bonusbilletter over sommeren med Thai. De ligger også på sas sine egne sider, men klarer ikke å booke de der. Får bare opp at prisen ikke lenger er tilgjengelig. Og på CT telefonen klarer de heller ikke booke de.
    Noen som vet noe?

    Mer gledelig er det at jeg fikk booka tur i plus for familen med SAS til NYC over nyttår.
    SAS har lagt ut en bråte plus billetter til 28 000 poeng hver vei (forutsatt at man får Diamantrabatten). Det er jo nesten litt gøy å betale mindre enn hva bonusbilletten koster og i tillegg få ordentlige billetter med tilhørende poengsanking.
     
  2. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Grei prising ja, men liten ulempe er at de ikke blir refunderbare
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,961
    Likes mottatt:
    5,773
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde inntrykk av at det var fast vekslingskurs ved kjøp av ordinære billetter for poeng, men det er tydeligvis ikke tilfelle her:

    Screenshot from 2024-03-14 12-07-21.png Screenshot from 2024-03-14 12-07-38.png

    Edit: Go Light tilbys ikke ved betaling med poeng, så bildene er ikke direkte sammenlignbare. Plus-billetten gir uansett ekstra poengrabatt.
     
    Last edited: 14. mars 2024
    Woodswing and Jorge like this.
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noe ledig i høst også, eller finnes bare disse prisene etter jul? Finner hyggelig pris til SFO iallfall.
     
  5. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,007
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som alt er tatt nå. Ingen billetter under 30k
     
  6. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    285
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, det er jo slik man pleier å kjøpe flybilletter. Så urimelig er det vel ikke akkurat.
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,961
    Likes mottatt:
    5,773
    Bonuspoeng:
    183
    Ser fortsatt samme pris som over til feks. SFO. Husk at du må være logget inn for å få EBD-rabatt og at du må treffe på en avgang uten ledige bonusbilletter.
     
  8. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Yeha for all del, men ment som en notis vs å booke plus billetter på vanlig award
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,677
    Likes mottatt:
    6,664
    Bonuspoeng:
    183
    Men det ser faktisk ut som SAS Plus Pro er kraftig rabattert også (selv om det ikke er en like god deal), så hvis man ønsker refunderbare billetter kan man få det for +19580 poeng i hver retning. Man slipper vel også 750 kroners kanselleringsgebyr da vil jeg tro?

    Eksempel til SFO 8.-10. februar neste år:
    Plus Smart: 23 736 * 2 = 47 742 poeng - 8562 * 2 poeng opptjent = 30 618 poeng
    Plus Pro: 43 316 * 2 = 86 632 poeng - 10 437 * 2 poeng opptjent = 65 758 poeng

    Er man ikke logget inn som diamant koster det henholdsvis 67 816 og 123 760 poeng for Smart/Pro, så dette er ikke et unikt tilbud for diamant bortsett fra poengrabatten på betalbillett-for-penger.

    Tilsvarende t/r i september koster 194 848 poeng i smart og 226 528 poeng i pro uten diamantrabatt, så dette er en god deal.
     
    Woodswing liker dette
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,190
    Likes mottatt:
    869,750
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje SAS ønsker at diamantene skal bruke opp poengene sine ..
     
    tobeornot999, Kristian and RoadKing like this.
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,007
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelig. Er logget inn, er EBD og finner ingen under 30k.
     
    ak41 liker dette
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,961
    Likes mottatt:
    5,773
    Bonuspoeng:
    183
    I dette eksempelet måtte jeg velge 3 pax for å få frem ordinær billett for poeng-prisen, da det ligger ute to Plus Bonus på hjemreisen: Screenshot_20240314-192612.png
     
    Cumulus liker dette
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,007
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Sprøtt at jeg ikke finner det samme som deg på tross av at jeg gjør alt likt :confused:
     
  14. ak41

    ak41 Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg finner heller ikke disse prisene ved akkurat samme søk.
     
    Nuvolari liker dette
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Finner bra tillgang både i Januar og Februar både til LAX og SFO.

    Booket nettop kombo av biz vanlig bonus og + for poeng med 8500grunnpoeng tilbake, som passer fint med opptjening for 2025.

    Også blir det SF ferie for 4 året på rad rundt bursdagen, og kanskje en tur sydover til varmen, om det finnes noen fornuftige billetter der ute ;)
     
  16. wheitmann

    wheitmann Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg sliter med akkurat det samme. Hadde tenkt å bestille billetter med Thai til juli-august perioden i kveld, men det stopper alltid opp med at "prisene ikke er tilgjengelige" lengre...leser at de på CT-telefonen ikke klarte å få det til, men skal gjøre et tappert forsøk i morgen tidlig...
     
    ArthurDent liker dette
  17. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,249
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Er dette kun billetter for i sommer eller gjelder det for høsten også? ;)
     
  18. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, har akkurat samme erfaring som Wheitmann. Fant biz-billetter med TG, både på Awardfares og SAS' egen bonusreise-søkemotor.
    Hver gang jeg skulle "iverksette" hoppet den ut av eksekveringen, overså CT-billetten min, og fortalte meg at jeg ikke hadde nok poeng.
    På gull-telefonen ( kun engelskspråklige som opererte ) fant hun billettene, men forklarte ett eller annet fullstendig ubegripelig ( over dårlig linje) ...at billettene ikke kunne bookes pga ....tid (!?)
     
    wheitmann liker dette
  19. wheitmann

    wheitmann Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg har kun prøvd å booke for sommeren. Ingen anelse om hvordan høsten er.

    Skulle nesten tro Thai hadde blokkert Eurobonus-bookinger nå som alle vet at SAS forlater *A skuta snart...
     
  20. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Er ledige seter med TG litt kortare fram i tid vertfall.
     

Del denne siden