På den ene Facebook gruppa fra Gran Canaria var det en som hadde stukket av fra hotellet som fikk saken sin henlagt. Begrunnelsen for henleggelsen var prosedyrefeil. Kanskje det var nettopp det at det ikke var noe mulighet til å klage som gjorde susen for han
Tipper han hadde sitt på det tørre. Det er mange som drar nedover for å holde helsa i sjakk om vinteren. Eventuelt så kan det jo være at han nektet å vedta forelegg, og krevde rettslig avhør, for å tvinge politiet til å velge mellom henleggelse og tiltale. Siden karantenehotell ikke kan begrunnes med smittevern, blir tiltalealternativet umulig. Tipper regjeringsadvokaten er livredd for ydmykelsen nok en tapt rettsak vil medføre, så her vil de nok heller henlegge hvis de kan. De har allerede fått en solid ripe i lakken da de tapte for de med hytte i Sverige.
Den der er litt interessant i og med en pågående pandemi hvor f.eks Spania har vært en værsting og vel kunne gjort veldig mye negativt for helsa.
Detaljer om hotell https://www.regjeringen.no/contenta...b9b1d3ad15b7/rundskriv-om-karantenehotell.pdf
Til info er kolera helt ufarlig. Bare å innta nok væske så blir en frisk. Litt verre med pest ... https://forskning.no/spor-en-forske...orsker-pest-eller-kolera--hva-er-verst/459152
Men hvorfor må de da hjem på påskeferie? Er det ikke best for dem å bli der? De endte med å velge pest OG kolera..
Regner med det er pga skattemessige regler knyttet til bosted.. Anyway: for min del kan de dra eller være akkurat hvor de vil ...
Reiseforsikring som går ut, antall dager i utlandet uten å miste trygderettigheter, mm. De drar ikke hjem på påskeferie men hjem for sommeren. Så drar de tilbake på høsten. Gjelder ikke alle, men en del.
Som en tilleggsopplysning så kan jeg informere om at Ducoral oral vaksine mot kolera smaker nærmere kolera enn bringebær, som det sier på pakningen. Sånn i tilfelle man lurte på hva kolera smaker
Nå blir jo dette litt off-topic, men denne påstanden var så drøy at jeg ikke kunne la den stå uimotsagt. Kolera er en sykdom som effektivt kan ta livet av deg uten adekvat behandling, dvs. intravenøs væske (du er helt sjanseløs på å drikke nok, da kroppen bare kan oppta begrensede mengder væske gjennom mage/tarm systemet). Trolig dør mer enn 100.000 mennesker av Kolera årlig. På samme måte er også dødligheten for pest også minimal ved adekvat behandling
Er ingen lege, men min Grandtante Antoinette døde for leeeenge siden av Kolera ble det sagt i familien. Det ble også understreket at dette ikke var noe alvorlig kolera angrep hun døde av.
Du vil skjønne mer av sånne ting når du blir skikkelig voksen. Men du har fått svarene på hvorfor av andre her.