Siden jeg ikke akkurat har så mye å gjør her jeg sitter på karantenehotell etter nødvendig arbeidsreise så tenkte jeg at jeg kan skrive litt om prosessen.
Noen dager før reisen mot Norge måtte jeg fylle ut innreiseregistrering. Her fyller man ut informasjon om hvilken type reise man har vert på, flight info og hvor man har tenkt å utføre karantenen.
Jeg valgte karantenehotell, og i registreringen så må man fylle inn adressen til karantenestedet, men dette er jo ikke mulig ettersom man først får beskjed ved ankomst norge hvilket hotell man skal på.....
Jeg var fortsatt på Schipol da det plutselig ramlet inn telefon etter telefon fra grensekontroll med spørsmål om hvor jeg skulle....dette visste jeg jo ikke da jeg fortsatt ikke var i norge og ikke hadde fått tildelt hotell enda.....
Endelig landet i norge blir jeg stående 2 timer i kø ved grensekontrollen, de jublet i skranken når jeg sa at jeg ville utføre karantenen på hotell.....endelig videre blir jeg møtt av covid test. Her ventet jeg ca 20 minutt, når jeg får papiret som sier at jeg er negativ så får jeg også en lapp, på denne lappen så står det hvilken taxi jeg skal bruke på utsiden og hvilket hotell jeg skal på.....
Endelig på utsiden så står taxien og venter, betaler ikke en krone for denne turen og plutselig var jeg innlosjert på hotellet.
Fikk litt basic info med spørsmål om når på dagen jeg vil ha mat, fikk også beskjed om at jeg var fri til å gå på tur så mye jeg vil, og om jeg har behov for noe på butikken så er det også lov....
På dag 7 kan jeg teste meg, og så fort svaret kommer så er jeg fri til å reise hjem
Vis alt...