Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,271
    Bonuspoeng:
    183
    Hotellpasset til 12000 til bruk på Villa er en meget god deal. NOK 1200 per natt på dette hotellet er bedre en hva åpningstilbudet deres var :)

tobeornot999 and freddyen like this.
  2. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Slik jeg tolker deg ønsker du å få tildelt beste tilgjengelige rom et hotell har ved ankomst. Det ville vært flott om det var slik, men i praksis vil det stort sett ikke skje er min erfaring som platinum medlem.
    Så lenge det i medlemsvilkårene står at en har "mulighet til" oppgradering så er det ikke noe annet en mulighet de kan velge å benytte. Choice kunne selvsagt uttrykt seg annerledes i tråd med praktisk håndtering.

Min erfaring som platinum medlem er at jeg stort sett blir oppgradert et nivå (i tråd med regelverket om garantert oppgradering et nivå), samt at jeg vanligvis får tildelt beste interne beliggenhet innenfor romkategorien.
    Det er selvfølgelig avvik her (ingen oppgradering eller bedre oppgradering), men et nivå er som sagt standarden.

Når det gjelder Quality Tønsberg har jeg blitt oppgradert fra standard rom til suite i år og i fjor i påsken (lavsesong). Ellers så jeg (den tid en kunne se tildelt rom i appen) at alle bestillingene hos Quality Tønsberg på våren i år var oppgradert til superior rom uavhengig av hvilken romkategori jeg i utgangspunktet hadde bestilt.

freddyen liker dette
  3. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    De har nok dekning for dette i vilkårene, men det var kanskje litt spesielt å skylde på de nye fordelene. Dette har lagt fast lenge. Og før noen påpeker det - ja det er nok ofte forskjell på regler og praksis :)

Fra Nordic Choice ordinære vilkår
    https://www.nordicchoicehotels.no/medlemsvilkar/
    Fra Nordic Choice Club vilkår
    https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/medlemsvilkar/

GOLD:
    PLATINUM:
    Totalt sett er vilkårene tydelig nok, men det burde nok vært mer samkjøring mellom punktene og mer like formuleringer.

GOLD:
    PLATINUM:

Last edited: 06. mai 2021
  4. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tar aldri oppgraderinger for gitt, det er bare en hyggelig bonus. (Frem til man er platinum og det er garantert). :)

Synes bare forklaringen fra hotellet var litt rar, for jeg har aldri tenkt på at superior-rom er suiter..

Sjekker jeg The Hub så har jeg kategori og priser for en natt:
    Moderat: 1521
    Standard: 1701
    Standard med utsikt: 1926
    Superior: 1971
    Deluxe: 2421
    Suite: 6300

Når Tønsberg ikke har suite i beskrivelsen så regner jeg ikke superior som en suite heller.

eventyrer and freddyen like this.
  5. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at eg normalt sett får beste tilgjengelege rom, utenom suiter, dvs deluxe. Men om du er trufast mot enkelte hotell, så sitt suiter litt lausare. (Men dette ser ikkje ut til å gjelde the hub)
    Men har blitt oppgradert til suiter på hotell der det er fyrste natta også, så det kjem litt an på også. Eg er platinum.
    (Normalt sett er eg nøgd med deluxe når eg reiser for meg sjølv, og har bestilt moderat eller enkeltrom, og krever ikkje suite. Det er også mindre plass og gløyme att ting på:))

6. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg er enig med deg i at svaret virker rart. Det er sikkert bare en resepsjonist som har hatt en dårlig dag på jobb :)???

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Matematikksjekk:
    Skal booke et rom for to voksne og to barn.
    Rommet koster 15.000 poeng for de to voksne.
    Hvert barn koster enten 5000 poeng eller 250,-.
    Hvis en går ut fra kursen hos Trumf koster 5000 poeng 333,- (5000/15). Da «lønner det seg» å betale tillegget med penger, ikke poeng. Enig?

(gitt jeg ikke har utrolig mye poeng jeg ikke får brukt opp)

freddyen liker dette
  8. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,214
    Bonuspoeng:
    183
    Einaste hotellet der eg har fått suite er the hub :eek:
    Dette på 3vekers jobbreise, 4forskjellige hotell som Platinum.

9. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er rett.
    Denne formelen kan du bruke til å vurdere alle poengpriser hos Choice opp mot kontantprisen.

indahla liker dette
  10. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Faktisk er det vel enda litt mer lønnsomt enn regnestykket viser, siden du også får litt nye poeng for de 250,- du betaler.

indahla, petrate and freddyen like this.
  11. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Har hatt 8-9 opphold der no i feb-april, men "kun" fått deluxe. Men har stort sett kun booka enkeltrom eller moderate rom til max 1100 kr rundt om på andre hotell. Er ikkje eigentleg fan av The Hub

snus_mumrikken liker dette
  12. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Eller satt på kanten: er prisen av bonuspoeng for eit barn "verdt" ei halv overnatting på eit Comfort / Quality Hotel? xP

13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Oppdatering: Da vi kom til hotellet så hadde vi fått superior-rom (det var større og hadde vannkoker), så da var det vel mulig med oppgradering alikevel :)

NoLimit, tobeornot999 and eventyrer like this.
  14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,907
    Bonuspoeng:
    293
  15. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har blitt oppringt av selgere for NCC MC i det siste? Tilbud om 10 000 poeng og fri årsavgift første året.

Skulle gjerne vært i kontakt med de igjen, men greide å slette sms-en med nr... Er innenfor 2-årsgrensen som forhindrer 10 000 poeng egentlig, men oppfattet ikke at dette var noen begrensning i kommunikasjonen til dette salgsteamet.

16. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Bestiller du nå får du også Gold nivå, om du ikke har det.
    Og, ja du kan ikke hatt kort 2 siste år for å få 10 000 poeng, ieallefall det vilkårene sier.

Screenshot from 2021-05-10 11-17-52.png

17. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Om vilkårene uansett sier at det må ha gått to år så ble det ikke så interessant :)

18. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Hei
    Noen som har noen erfaringer å dele fra den siste kampanjen med 10 netter for 7500 kroner. Er det verdt pengene (vs. normalpriser)? Noen utfordringer med å finne rom? Annet pluss eller minus? Har ikke bestilt enda, men vurderer en 10pk ;)

19. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan sjekke tilgjengelighet og booke rom før du kjøper pakken :)

chrt liker dette
  20. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,286
    Bonuspoeng:
    183

Attached Files:

Del denne siden