Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Flyingdutchman liker dette
  2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,907
    Bonuspoeng:
    293
    Kveldsmat som trigger for om det er bra eller ikke kommer an på hva du er ute etter. Skal jeg en uke på jobbreise til Tromsø, så kan (for meg) kveldsmat muligens være greit.

Men skal jeg på en helgetur (ikke jobb) så er gratis kveldsmat kanskje ikke det som styrer valg av hotell.

oggaman liker dette
  3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,278
    Bonuspoeng:
    183
    Har de også lademuligheter for elbil?

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,180
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men bare to plasser, hvis jeg leste rett. 3,6 kW. Førstemann til mølla. Usikker på om de er gratis.

5. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan var det nå med denne appen.....?
    Var muligheten for å se romnr/romkategori fjernet i Ios nå...og det var kun i Android man kunne sjekke dette...?

6. holmen

Likes mottatt:
    64,180
    Bonuspoeng:
    293
    Man får opp romnummer på Android, men ikke kategori. (Så vidt jeg kunne se, iallfall)

tobeornot999 liker dette
  7. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det stemmer.
    Så sant du ikke har vært på hotellet tidligere så har rom nr. begrenset verdi.
    Det ville vært kjekt å komme tilbake til tidligere tider hvor det også fremkom informasjon om romkategori .

Maggie and holmen like this.
  8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sendte et ønske om dette til kundeservice. Oppfordrer forumbrukere til det samme, vi så hvordan de endret vilkårene sist etter x antall mail fra oss kunder.

9. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,428
    Bonuspoeng:
    113
    petrate, Emma and trygveat like this.
  10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde sikkert 10 overnattinger på Hotel 33 i 2019/2020. Var Gull hver gang. Fikk aldri oppgradering :(

11. holmen

Likes mottatt:
    64,180
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det har noe med belegg å gjøre.. ;)

indahla liker dette
  12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken av suitene fikk du? Og har du bodd i en annen type suite ved Son tidligere?

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kunne skrevet (og skrev vel omtrent) 100% det samme etter jeg var der for 1 mnd siden.

Bra hotell, veldig bra frokost og konsistent på oppgraderinger til jr suite for gull/plat er det bra å høre at vi er mange som har erfart nå :)

holmen liker dette
  14. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,278
    Bonuspoeng:
    183
    Til de som overnatter en del på NC og som er DNB kunde er det vel kjekt å vite at det er mulig å få 1000kr fra DNB ved kjøp av gavekort til 1000 hos NC. 2000 kroner å sove for, til prisen av 1000kr. Grei deal det, og jeg har kjøpt allerede.

Tenker også å kjøpe et 10-netters kort i 7500 kampanjen og bo 5 netter (2 rom, vi er 4 personer, derav 2 16-åringer) i Oslo på ett av de hotellene som har kveldsmat.
    1) Clarion Collection® Hotel Bastion
    2) Clarion Collection® Hotel Gabelshus
    2) Clarion Collection® Hotel Folketeateret
    4) Clarion Collection® Hotel Savoy

Alle virker å ha ledige rom på kampanjeprisen når vi skal reise sent i juli eller starten av august. Har ingen erfaring med disse, men ut ifra beskrivelsen og geografisk plassering tenker jeg at Bastion vil være best og Savoy "verst", Gabelhus og Folketeateret virker nokså like (derfor 2 ganger 2 i oversikten). Jeg dropper mest sannsynlig bilen på denne turen, så parkeringsplass slipper jeg å tenke på.
    Målet er å "oppdage Oslo" med buss/trikk/T-bane og kunne trekke seg litt rolig tilbake på hotellet på kveldene. Vurderer til og med å kjøpe et slikt Oslo Card med 72 timer varighet. Men det er jo en helt annen diskusjon, her skal det handle om hotell.

Er det noen klare formeninger om hvilken av disse Clarion hotellene er best, og hvorfor?
    Jeg har gullkort, om det skal ha noen betydning.

Emma and eventyrer like this.
  15. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,684
    Bonuspoeng:
    113
    Av disse ville jeg helt klart gått for Folketeateret. Veldig sentral plassering, stort sett bra kveldsmat, og grei standard. Ikke umulig at du får en fin oppgradering også. De har noen rom med balkong, som kan være digg om sommeren. Liker også muligheten for å gå opp på takterassen. Men vær obs på at det ikke er skikkelig aircondition her, så kan bli i overkant varmt på rommene om sola har stått på hele dagen.. Det gjelder, så vidt jeg vet/husker, alle de nevnte hotell.

Staralliance and Flyingdutchman like this.
  16. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er veldig glad i Savoy, men synes også Folketeateret er fint. Bastion er eg også nøgd med, men det har nokre veldig "brune" rom, og frukosten er ikkje like bra som hos Savoy og Folketeateret.
    Eg har fått best oppgradering på Bastion og Savoy, men har ikkje budd på Gabelshus.

Når det gjeld plassering, så meiner eg at Folketeateret og Savoy har best plassering, men det kjem litt ann på kva du skal.

Baldrick and Flyingdutchman like this.
  17. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,278
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for innspill. Må kanskje revurdere prioriteringslisten. Folketeateret på topp ser det ut som og kanskje ikke Savoy på bunn (for frokost trekker veldig opp! Plasseringen nær cafe Amsterdam der de serverer bitterballen er faktisk et lite pluss det også).
    Men, Folketeateret ser ikke ut til å ha rom med to enkeltsenger, og jeg tviler på at ungdommene er villig til å dele seng... Har sendt de en e-post for å sjekke (og fikk svar på at de åpner igjen 25. mai, så jeg forventer ingen svar før det).

18. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har bodd på alle tre hotellene. Mine erfaringer:
    Gabelshus - slitt og brunt, men med sjarm. Her virker det som mange overnatter flere netter i forbindelse med Oslo-jobb. Ble tildelt rom hvor det allerede befant seg en person på. Fikk nytt rom, men ingen beklagelse eller oppmerksomhet. Rommene virket slitte og littskitne (gulvlister manglet f.eks på deler av rommet).

Folketeateatret var veldig bra. God plassering. Veldig god frokost. Hyggelig betjening. Ble oppgradert til rom med balkong.

Savoy - veldig hyggelig betjening. God frokost. Fikk et lite rom som var småkaldt (bodde der i des). OK sentral plassering.

Baldrick and Flyingdutchman like this.
  19. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,101
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nokon som har erfaring med statusmatchen NCC tilbyr mot Hertz? Eg har meldt meg inn i Hertz Gold Plus Rewards via lenka på NCC si nettside, men eg ser ingen ting om at eg er med i President's Circle. Må eg ringe eller føreta meg noko for å få President's Cirkle?

20. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,684
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, glemte jo å skrive det, men +1 på at Folketeateret har veldig bra frokost! :)

Del denne siden