Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Det er veldig bra! Bruker det for andre året på rad selv. Dumt å ikke ta med seg :)

Du får bruke NCC MC til å betale det overskytende med, og glede deg med halv pris på de første 2000 hotell-spend...

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    ...og så kan man jo få dobbel NCC uttelling i juli 2021. Kom mail for 10 min siden:

Sommerkampanje hele juli 2021 for deg som betaler med ditt Nordic Choice Club Mastercard

Vi gir deg doble bonuspoeng på dine kjøp i juli når du betaler med Nordic Choice Club Mastercard. Du får dermed hele 20 poeng per 100 kroner på kjøp i norske kroner og 40 poeng per 100 kroner på kjøp i utenlandsk valuta. Og betaler du på våre Nordic Choice hoteller i juli, oppnår du triple bonuspoeng – altså hele 90 bonuspoeng per 100 kroner.* For hver måned du gjør et kjøp med ditt Nordic Choice Club Mastercard får du også godskrevet 2 kvalifiserende netter.

Edit: skrivefeil, men viktig bokstav siden juli var blitt til juni.

Last edited: 20. mai 2021
    Earl, petrate, Baldrick and 3 others like this.
  3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,275
    Bonuspoeng:
    183
    Takk igjen for alle råd, fikk som sagt god hjelp fra Folketeateret, men, et stort men, jeg hadde tydeligvis blingset, og hotellet er ikke med på hotellklippekortet til 7500kr, kun til 12000 (og vi må betale litt ekstra for å få et rom med to senger, så totalen er høyere). De som er med på 7500, og som har ledige rom når vi reiser er:
    Bastion
    Gabelshus.

Mye moro man kan finne på for prisforskjellen, så bruker heller pengene på det denne gangen.

Ut ifra deres tilbakemeldinger er det vel like greit å slå en mynt for å bestemme om sommerens bosted blir bastion eller gabel... :D

Baldrick liker dette
  4. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke Juni.. Gjelder for Juli

tobeornot999 liker dette
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for retting, skrivefeil der, så jeg har rettet det i innlegget nå.

Teksten fra NCC var riktig, men jeg hadde skrevet feil juni istedet for juli på linjen i toppen.

6. cooolcatz

cooolcatz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan betaler man med gavekort ved bestilling på nett? Får ikke opp dette som alternativ, kun forhåndsbetaling med kredittkort og evt betaling ved utsjekk.

7. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ikke forshåndsbetale med gavekort på nett, dessverre.
    Du må velge en pristype som tillater betaling på hotellet ved inn-/utsjekk.

8. cooolcatz

cooolcatz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Ja så det etter litt lesing på nettsidene. Har ett gavekort som går ut idag så sendte mail til kundeservice og satser på at det ordner seg.

9. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Om du har en kommende booking er det kanskje best å ringe resepsjonen på hotellet og be om å få forhåndsbetale med gavekortet.
    Det er selvfølgelig mulig at kundeservice gjør et unntak og forlenger gyldigheten på gavekortet, men vilkårene er ganske tydelige på at dette ikke er mulig.

Maggie and trygveat like this.
  10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,864
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg brukte et gavekort via kundeservice her om dagen, men det står på kortet at det kan brukes direkte hos hotellet. Gavekortet fikk jeg forresten utvidet et år i fjor, så det er mulig nå om dagen :)

freddyen and cooolcatz like this.
  11. cooolcatz

cooolcatz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte hotellet og de kunne/ville ikke godta gavekort som forskuddsbetaling, henviste meg til kundeservice i choice da de påsto at det kun er de som kan hjelpe med dette. Får kontakte dem når de åpner på tirsdag og se om de kan utvise fleksibilitet.

Oppdatering: Da ringte hotellet meg tilbake, etter å ha pratet med sin sjef fikk resepsjonisten lagt inn koden, samt la inn web pris prepaid så jeg slipper unna med rimeligste pris. Betaler overskytende ved ankomst/utsjekk :) Det kan kalles god service.

Oppdatering 2: Choice Kundeservice utvidet gyldigheten for gavekortet til 31/8/21 etter henvendelsen sendt 22/5. Igjen god kundeservice fra Choice :)

Last edited: 24. mai 2021
    Mavo, Grooo, EndreD and 8 others like this.
  12. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor skal turen gå i sommer. Skulle hatt tips om et ok Choice hotell i østlandsområdet. Må være noe å gjøre for en barnefamilie.
    Vurderer:
    Halden
    Fredrikstad
    Sarpsborg
    Hamar
    Gjøvik
    Lillehammer
    Norefjell
    Kongsberg

Blir ikke helt våt i munnen av å tenke på noen av reisemålene...

tobeornot999 liker dette
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, likte siste setning der :)

Har vært på de alle, utenom Fredrikstad. Og Kongsberg var 3+ år siden sist gang. Så der kan ting ha endret seg.

Norefjell er fint for familier, og det er endel å gjøre der på sommeren også selv om hotellet er klart mest populært i skisesongen. Gjøvik er også bra, om man unngår Grand Clarion (ikke ta i det med ild-tang, det er nedslitt!) og istedet velger Quality Strand - som er rimelig nylig totalrenovert.

Ville ikke tatt med familie på tur til noen av de andre, med mindre det er fordi man skal gjøre noe spesielt i den aktuelle byen. De er ganske kjedelige og tildels veldig slitt, de hotellene på listen der.

oggaman liker dette
  14. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bodd på Clarion på Lillehammer et par og synes det har vært helt greit. Om det er noe å finne på der for barn er jeg mer usikker på.

Quality på Kongsberg ga meg et veldig slitt og lite tiltalende superior rom, men har bra beliggenhet midt i byen. Ifølge hotellet bruker de deluxe rommene som familierom, så mulig du får et brukbart rom om du tar med familien Barna vil nok like svømmebassenget på hotellet og f.eks en tur til Sølvgruvene. Det er også flere fine badeplasser i nærheten av sentrum.

oggaman liker dette
  15. OSLflyer

OSLflyer Medlem

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Enig om at de fleste av ovennevnte hoteller kan være både kjedelig og slitte, men våger å påstå at det ikke gjelder for Quality FredrIkstad. Som et ex Radisson fremtrer hotellet mer eksklusivt enn hva som er standard i kjeden. Beliggenheten er det heller ikke noe å si på.

tobeornot999 and oggaman like this.
  16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
  17. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
  18. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man skal ordne møterom/arrangement på Choice (og forøvrig Scandic også), er det noen fordeler å hente ved å ha status i disse kjedene?

19. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke standaren på hotellet på Hamar, men for barn så er det en god del å finne på i området. Ikke basseng, men bra uteområde på Koigen (der norges dyreste stupetårn står), lekeland, trampolinepark, jernbanemuseet og skatepark for å nevne noe.

Hamar har også blitt utrolig bra som resturantby.

oggaman liker dette
  20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Slår et slag for Son Spa. I feriene har barna tilgang til Spa/bassengene 09-15, om det ikke er til 16. Var der i fjor sommer og barna var strålende fornøyd med diverse barneaktiviteter.

https://sonspa.no/konferanse-oslo-old/aktiviteter-oslo/

https://sonspa.no/spa-oslo/

eventyrer and oggaman like this.

Del denne siden