Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gjorde unntak for Fredrikstad fordi det er det eneste i listen jeg aldri har besøkt :)

Takk for nyttig info, og da er det alle grunner til å legge inn en tur til plankebyen til sommeren. Fredrikstad er jo på sitt beste når det er liv og røre nede ved kanalen.

oggaman liker dette
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Hamar er hyggelig by.

Men Clarion Astoria er nedslitt, dessverre. Beliggenheten i byen er knall bra, dog.

oggaman liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med @Maggie.

Hotellet er relativt nytt, ligger i vannkanten, og er like i nærheten av Drøbak (med mulighet for tur over til Oscarsborg) og flere andre hyggelige, små tettsteder langs fjorden. Hankø, Hvitsten og lign teller vel ikke som byer - men er veldig trivelige steder å besøke for en dagsutflukt :)

oggaman liker dette
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Kort svar: nei

I alle fall etter min erfaring. Man får tvert i mot lavere poeng pr natt enn ved normal booking av rom (om man overnatter), hos Scandic.

Og leie av konferanserom teller ikke som spend, hos Choice eller hos Scandic.

Status gir heller ingen fordeler. Bortsett fra kanskje en oppgradering av rommet til den som er ansvarlig for arrangementet. Mest hos Scandic, for min del men YMMV

Spielhaug liker dette
  5. Jomik

Jomik Medlem

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal ha 15-20 overnattinger i Oslo i forbindelse med studier neste skoleår. Jeg kommer til å være (jobbe) en del på hotellrommet, og lurer på om noen har noen anbefalinger hvordan jeg som gull-medlem har størst mulighet for å få oppgradert til suite? Hvilke hotell, og er det en framgangsmåte utover å spørre?

6. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Møtearrangør får som regel oppgradering på rom + ekstra helsing på rommet.

Du kan jo betala "deposit" for konferansen med Nordic Choice Club Mastercard istadenfor å be om faktura, sikkert greit for arbeidsgjevar då bedrifta sparar 75-100,- i fakturagebyr, men blir litt ekstra arbeid kanskje men kan fort bli ein del ekstrapoeng av da (Y)

I tillegg bør du jo og leggja merke til Nordic Choice Club sitt medlemsvilkår 4.3

7. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Av egen erfaring, så har jeg som regel fått sen utsjekk i forbindelse med arrangementer jeg har deltatt på. Kjekt å kunne pakke sakene sine etter arrangementet er overstått.

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for informativt svar! 4.3 var jeg ikke klar over, og skal passe bedre på neste gang jeg er deltaker og ikke bare arrangør!

9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 25. mai 2021
  10. chippen

chippen En glad globetrotter

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    53
    Vi kommer nok ikke til å dra tilbake til Son Spa etter vårt opphold i fjor sommer. Oppholdet var preget av bråkete barn, rom uten air condition, samlebåndstjeneste i restauranten og overfylte bassenger.

Dagen etter sjekket vi inn på Støtvig Hotell på Larkollen. Her var det stille og trivelig, og selv med fult hotell opplevdes det aldri fult.

NoLimit liker dette
  11. anders8

anders8 Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Ditto vedrørende Son. Elendig service også, lunsjen er helt grei, men fikk en fiskerett til middag som faktisk er det kjipeste jeg noensinne har fått på noen restaurant i Europa. Vi var der i slutten av juli når det var kjølig, og selv da var det varmt på rommene, kan ikke se for meg hvordan det er med store vindusflater, 30 grader og ingen form for AC.

Tittet såvidt på det i år også i ren desperasjon som backupløsning. Men nå har de i tillegg fjernet frokost fra «tilbudet» og økt prisene kraftig.

Så son utgår.

12. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Kan vi håpe på en kampanje med doble eller triple poeng før sommeren?

13. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
  14. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,428
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel doble poeng neste måned

EDIT: Juli, ikke neste måned som er Juni.

Last edited: 29. mai 2021
    oggaman liker dette
  15. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,581
    Bonuspoeng:
    113
  16. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
  17. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har sjekket nettsiden og dette virker mer som et påkostet deluxerom.
    Suitene skal være en del større enn dette.

Men - det er klart - med en lokasjon som Oleana er det ikke mulig å konkurrere på størrelse.
    Det må bli komfort, fasiliteter, innredning osv.

Det er ikke utenkelig at at hotellet har opprettet nivåer innenfor den enkelte romkategori.
    Det kan være foretrukket plassering (langt fra heisen), størst innenfor sin kategori, balkong osv.
    Da blir det enklere å oppgradere uten å måtte gi bort "bryllupssuiten" på 60 kvadrat.

anders8 and paron like this.
  18. paron

paron Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,746
    Bonuspoeng:
    93
    Dette ser ut som "suite Fløien". Har selv bodd der og reagert på størrelsen.
    De fleste juniorsuitene på Oleana er større enn denne.
    Jeg skal selv dit i morgen, og er oppgradert til juniorsuite.
    Rom 620 står det i appen, uten at jeg husker hvordan dette ser ut.

SayWhat, anders8 and freddyen like this.
  19. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan fungerer egentlig programmet til Nordic Choice? Jeg var senest i går på gull med 30 netter, den siste som fikk meg over til gull var i mai. I dag er jeg i ny opptjeningsperiode, og jeg er rykket ned til silver allerede? Beholder man ikke status i neste periode i det minste?

20. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,101
    Bonuspoeng:
    183
    Kontakt NCC. Eg begynte på ny oppteningsperiode i mai, men beholdt statusen frå førre år sjølv om eg i den nye perioden har fem netter, som berre kvalifiserer til sølv.

drsyk and TRD_Lars like this.

Del denne siden