Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Her er suite i den nye delen. Der er terrasse på framsida IMG_20210130_165030.jpg IMG_20210130_165042.jpg IMG_20210130_165446.jpg

markus, Upsaker, Emma and 4 others like this.
  2. vanillacoke

vanillacoke Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis jeg ringer og får lagt til en natt på 3X-bookingen min, vil jeg beholde eller miste 3X, evt få 3X på den nye natten min og?

3. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    I utgangspunktet kan en ikke endre de bookingene, så tror jeg hadde gjort en separat booking for den siste natten hvis jeg var deg. Men du kan jo alltids ringe og høre hva de sier.

vanillacoke liker dette
  4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper det kommer an på hotellet. Jeg forlenget oppholdet med en natt mens vi var der (ny booking på nett siste kvelden og en telefon til resepsjonen). Ser at vi fikk kampanjebonus. Faktisk har vi visst fått den to ganger for hele oppholdet ser jeg nå, så det ble X5.Ble faktisk 10k poeng per natt det oppholdet der...

Last edited: 25. juli 2021
    tobeornot999 and vanillacoke like this.
  5. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med å endre ett dobbeltrom som er booket for 1 person til å gjelde 2 personer? Samboer fikk plutselig anledning til å bli med. Vil det påvirke 3x peong?

6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Her ville jeg bare sendt en mail til hotellet eller tatt det ved innsjekk.

petrate and furlong like this.
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Var nok meg som skrev det med 4 siffer.

Synd du ikke var happy med rommet. Men har aldri sagt at det ga en suite av gull :)

Og som alltid, det avhenger av alt fra belegg til status til hvem du møter i resepsjonen.

8. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Haha, nei, det var nok min tolkning ;)

Trivelig nok fyr i resepsjonen. Dette rommet fikk vi tildelt for flere uker siden, og på det tidspunktet var det både Deluxe og Suite ledig. Men jeg skjønner jo at de velger å reservere et Superior-rom til den obligatoriske oppgraderingen, og at det da er ganske så fullt på hotellet når vi sjekker inn kan jo verken jeg eller de gjøre noe med. Var bare jeg som hadde styrt forventningene mine litt dårlig denne gangen :)

Kan jo krysse fingrene for at det kommer en kansellering på en suite eller et deluxe-rom til i morgen, men har ikke de helt store forhåpningene :)

9. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Update: Får beholde Deluxe-rommet resten av oppholdet :)

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Til dere som er platinum (jeg blir det straks):

"Garantert oppgradering 1 kategori opp, hvis tilgjengelige rom ved bestilling" sier vilkårene.

Får dere denne oppgraderingen synlig i app/web med èn gang etter bestillingen, eller må man skjermklippe for å vise at det var ledig rom i kategorien over og håpe at hotellet eller Choice IT ordner oppgraderingen etter at bestillingen er gjort og det går litt tid?

Sunnfjordingen liker dette
  11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde akkurat et opphold på tre netter i Stavanger. Den ene natten bestilte jeg i tillegg to rom på vegne av min brors familie. Disse rommene fikk jeg ikke poeng for, selv om jeg alltid har fått det før når jeg har bestilt for andre.

Hvilken taktikk anbefales når man bestiller flere overnattinger samtidig? Ser for meg at en god strategi kan være enten å bruke opp poeng på gjestene, alternativt registrere oppholdet på en NCC-konto for min frue eller sønn.

12. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Denne "garantien" er ikke verdt papiret det er skrevet på, dessverre. Det er i hvert fall min erfaring.
    Har vært Platinum i 2 år, og hvis ikke jeg maser (sender mail på forhånd, eller spør i resepsjonen) blir jeg oppgradert maks 50% av gangene. Funker ikke alltid å mase heller, har flere ganger blitt avvist selv om det var ledige kategorier over min på bookingtidspunktet.

Dette i sterk kontrast til Radisson hvor jeg kun er "gold" og alltid har fått oppgradering ett par kategorier opp - helt uoppfordret. Så her har NCC et stort forbedringspotensiale. For meg gjør dette i hvert fall NCC Platinum mindre attraktivt.

Emma, andkri58 and tobeornot999 like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Har noen ganger fått poeng, og andre ganger ikke - når jeg bestiller flere rom.

Egentlig regel er at du bare får poeng for ditt eget rom, og at de andre gjestene kan spare opp poeng (hos 1 gjest pr rom) i eget navn og choice-konto.

Min erfaring, etter å ha testet litt forskjellig taktikk siste året, er at det ikke egentlig er et mønster. Spørs nok i bunn og grunn på hvordan resepsjonisten puncher det hele ifm betaling.

Det er alt jeg har funnet ut etter 40ish opphold og 60 netter siste året :)

Gullars and Maggie like this.
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Dårlig av NCC. Men jeg hadde en mistanke, ja. Derfor jeg spurte.

Og jeg har akkurat samme erfaring som deg (gold Radisson her også), etter en litt treg start hvor jeg kanskje ikke var registrert i alle systemer hos dem får jeg alltid oppgradering på Radisson opphold helt automatisk.

Forbedringspotensiale for NCC, helt klart. De leser nok denne tråden ;)

Erlingni liker dette
  15. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,491
    Bonuspoeng:
    113

https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/medlemsvilkar/
    Utover dette har du ingen garanti.
    Gi ikke hotellet en mulighet til å registrere andre som gjester på rommet.
    Størst sjanse har du nok om du både sjekker inn/ut OG betaler for ekstra rom selv.

Gullars, Maggie and tobeornot999 like this.
  16. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Få det med i kundeundersøkelsen som sendes ut etter oppholdet også. Både når det funker, og ikke funker. For å få litt fokus på det:)
    Noen ganger har dette også gitt meg noen poeng i «erstatning» i ettertid.

Emma and tobeornot999 like this.
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for godt tips! Skal absolutt gjøre det.
    Selv om de undersøkelsene virker å gå til det lokale hotellet.

NCC kundeservice virker også lydhøre de gangene jeg har skrevet noe, og det kan nok være en ide å gi dem noen tips direkte til sentralt hold også ;)

Emma and Erlingni like this.
  18. Nordlys

Nordlys Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Tester CC Mektagonen denne uka. Hotellet skriver: Som Platinummedlem är du alltid garanterad uppgradering till bästa lediga rumskategori. Interessant! Det tolker jeg positivt :)

paron, Emma and Erlingni like this.
  19. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Dette stemmer godt med mine opplevelser de siste årene. Det virker å være ganske tilfeldig om man blir oppgradert, og det skjer i hvertfall ikke av seg selv i datasystemet.

20. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøker å registrere min sønn (6 mnd) som NCC-medlem. Går ikke gjennom med en diffus feilmelding: «Noe gikk galt. Vennligst kontakt kundeservice for hjelp.».

Noen som vet om det er mulig?

Del denne siden