Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    1.3 Medlemskapet i Nordic Choice Club er personlig og kun tilgjengelig for personer over 18 år. Medlemskapet med sine fordeler, kan ikke benyttes av andre enn det enkelte medlem. link

Gullars liker dette
  2. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Min erfaring er også at denne fordelen ikke er verdt papiret den er skrevet på. Har blitt oppgradert mindre enn 50% av mine opphold som Platinum. De gangene jeg reiser med hele familien på 7 stk er det nesten et unntak når ting går helt knirkefritt . Nå har jeg begynt å skrive mail i forkant både i forhold til oppgradering (med henvisning til medlemsvilkår 7.9.4), og supertydelig i forhold til hvor mange vi er på hvert rom, ekstrasenger, ankomst m.m. Hvis Radisson hadde hatt kredittkort/Trumfveksling hadde jeg glatt skiftet over til dem i forhold til NCC.

tobeornot999 liker dette
  3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sjekket dem inn og betalte, men hele bookingen har fosvunnet fra profilen min. De hadde ikke trengt å oppgi andre navn enn mitt, så usikker på hvor bookingen eventuelt har «blitt av». Tenker jo at jeg kan forsøke å sende inn et ønske om å få poengene registrert, men har sikkert ikke så mye for seg.

For øvrig ser jeg at våre egne netter har fått dobbel opptjening:
    Rompris to ganger
    Rompris x0,3 (Platinum) to ganger
    Rompris x2 (pga. 3x-kampanje) to ganger
    Rompris x2 x0,1 (usikker på hva dette er) to ganger

...altså drøye 10k poeng per natt for et rom på 1500 kr før MC-bonus og trumf...

4. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Da kan det vel se ut som du har fått poeng for to rom i ett?

NoLimit liker dette
  5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, for det gjaldt bare en natt (at vi hadde tre rom) og de to andre rommene hadde en annen pris.

Mavo liker dette
  6. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er også enig i dette at fordelen ikke er verdt noe. Aller fleste ganger en ikke blir oppgradert så er svaret at de ikke har rom tilgjengelig. Har hotellene mulighetene til å selge rommene som egentlig skulle vært forbeholdt oppgradering til platinum gjester så gjør de det. Så tar de heller støyten når vi klager. I beste fall får vi en beklager og håper vi ses igjen.....

Erlingni and NoLimit like this.
  7. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,012
    Bonuspoeng:
    113
    Får man fortsatt doble netter ved opphold? Og gjelder dette også de frittstående slik som Amerikalinjen?

8. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal sies at jeg som oftest (men ikke alltid) har fått en kompensasjon hvis jeg har klaget på manglende oppgradering. Det er bare så kjedelig å måtte krangle seg til noe som skulle være garantert og burde vært fikset uten at man må påpeke det.

Ololsen and watchaddicted like this.
  9. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er egentlig greia med disse restaurant kupongene en nå får i Nordic Choice appen etter innsjekk?? Har 2 rom booket på meg i Langesund, stod 125 kr kupong på hvert rom. Tenkte å bestille en pizza, men det viste seg at det bare er en kupong per booking/dag, og ikke per rom. Og det gikk ikke an å slå sammen kupongen som kommer i morgen for å dekke pizzaen. Helt teit opplegg synes jeg. For fremtiden må en da gjøre to bookinger, en på meg og en på fruen for maks utnyttelse. Det samme gjelder vel brus/mineralvann?? Er vel bare en flaske per dag per booking, uavhengig av antall rom?

Edit: Kupongen ble brukt til å kjøpe 3 flasker brus i Lounge24 til ungene til kr 135. Betalte da bare kr 10, så da er det greit nok det. :)

Last edited: 29. juli 2021
    EndreD, Emma and CowboyDan like this.
  10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,491
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er som de fleste andre fordeler.
    Den gjelder i utgangspunktet kun for eget rom.
    Det skal ikke være nødvendig å dele opp bookingen, men da du må registrere hvem som bor på rommet og skal motta fordelene basert på sitt medlemsnivå.
    Så blir nok dette praktiserert litt forskjellig fra hotell til hotell.

Xaantiam liker dette
  11. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Når jeg var i Langesund for noen uker siden, hadde ingen der hørt om kupongene en gang "trodde det var noe som bare brukes i Sverige". Ingen visste hvordan de skulle gi rabattene i "systemet" hverken i restauranten eller resepsjonen, så endte med gratis badeland isteden:rolleyes:
    Så det du beskriver er jo faktisk stor fremgang:p

Xaantiam liker dette
  12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Har brukt den kupongen flittig den gangen det var noe som het Strømstad Spa & Covid (obs Resort). Om servitøren hadde glemt å legge den til middagsregningen, ordnet resepsjonen dette opp ved utsjekking. ;)

Har ikke fått dette i Norge den dag i dag.

13. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Har brukt kupongene både i Stavanger og Ålesund de siste månedene, er på 125 kr per dag og kommer opp i app etter innsjekk. Kupongen scannes etter hvert kjøp. Man kan ikke samle opp og bruke feks to kuponger på dag to fordi man ikke brukte noe på dag én. Kan kun brukes på alkohol ved kjøp av mat. Mao vesentlig mer restriksjoner enn hva man har på Scandic sine kuponger, hvor man faktisk kan samle opp til en sluttregning på et flere dagers opphold.

Xaantiam liker dette
  14. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Skal ta en tur til Amerikalinjen neste fredag, får virkelig "teste" kupongen om den er å oppdrive... Må være noe nytt som er innført i det siste?

Last edited: 30. juli 2021
    Xaantiam and Supersergei like this.
  15. Supersergei

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    De kupongene er vært tilgjengelig i 3-4 måneder, de er heller ikke synlige før man går inn i appen etter innsjekk og går inn på ditt opphold og "refresher" siden, litt små skjult spør du meg.

Xaantiam and drsyk like this.
  16. Supersergei

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Fant denne info i app, mener det er det samme for Gull medlemmer.

"Som PLATINUM-medlem får du en digital restaurantkupong til en verdi av 125 kr eller 13 euro når du bor på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ og våre frittstående hotell i Norge, Sverige, Danmark og Finland*. Du får en kupong per natt du bor. Kupongen kan brukes på mat og drikke i hotellets restaurant, bar og i Lounge 24.

Restaurantkupongen får du i appen vår på ankomstdagen. Den kan kun brukes dagen du får den. Bor du på hotell som ikke er i appen, får du en fysisk kupong. Kupongen er personlig og kan ikke løses inn mot kontanter eller fås vekslepenger på.

• Gjelder ikke hos Clarion Collection®, hvor kveldsmat er inkludert. Fordelen gjelder heller ikke hos Comfort Hotel®"

Xaantiam and drsyk like this.
  17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Etter du har sjekket inn, så kommet det en pop-up fra appen om at nå er det tilgjengelig en restaurantkupong. Den ligger også under den bestillingen som er aktiv i appen.
    Men som sagt mange ganger over, vær litt oppmerksom at den må benyttes samme kveld, i restauranten (eller lignende spisested tilknyttet hotellet), du må kjøpe mat, og du må betale samme kveld. Altså ikke no’ «sett det på rommet».

tobeornot999 liker dette
  18. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Har gått fint å først bruke kupongen og så sette resten på rommet for meg, flere ganger på forskjellige hoteller.

19. Supersergei

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Sette på rommet går fint, bare vis kupongen og la de registrere den før du signerer på kvitteringen.

Last edited: 31. juli 2021
    Emma liker dette
  20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke den muligheten fjernet nå? Altså at man får poeng for det man setter på rommet?

Del denne siden