Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. CowboyDan

CowboyDan Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Alternqtiv til billig spainngang hos Norefjell er å ta den billigste 40 min ansiktsbehandlingen. Fordele behandlingen 20 min per person og vipps har begge gratis inngang til spaet. Ref @Maggie foregående helg på Norefjell.

Baldrick liker dette
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Må ikke høre på naboen min, han er bare misunnelig :D
    Min erfaring er at det er veldig stor forskjell på gull og platinum. Som platinum blir man ofte oppgradert uten at man trenger gi et lite vink. Er man ikke oppgradert ved ankomst og man ser det er ledig høyere romklasse kan man takke seg selv om man ikke tør komme inn på temaet på en høffelig måte.

eventyrer liker dette
  3. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Dette kan bekreftes. Har kun 3 av ca 50 opphold de siste 3 årene der jeg ikke har blitt oppgradert på forhånd. 0 av 12 hittil i år.

Maggie and NoLimit like this.
  4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha ha... DET ville jeg hvertfall ikke gjort!

CowboyDan and NoLimit like this.
  5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Sikker på at det ikke er et snev av sannhet i naboens ord? :p

Neida, fra spøk til alvor - jeg har ikke vært gull veldig lenge, men på de to siste oppholdene som gullmedlem har jeg sendt en hyggelig epost 1-2 dager før ankomst og informert om at jeg hadde satt stor pris på oppgradering dersom ledig kapasitet. Det har fungert. Kommer romkategori opp på nettsiden til Choice før ankomst? Ser romnummeret står i app, men kategori på nett.

Maggie liker dette
  6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Naboen liker krydre opp historier, så de høres bedre ut :)
    Vi skulle ha hver vår behandling men de rotet det til og vi endte på dele på en fra Spa respsjonens forslag. Da endte vi begge med fri tilgang til Spa etter behandlingen. Dagen etter fikk vi ny fri tilgang grunnet at Spa resepsjonisten bare vinket oss inn siden vi hadde behandling dagen før :)

Jeanette liker dette
  7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Til info må man betale for hver spatid på Norefjell ski og spa. Jeg spurte om mulighetene for ekstra spatid dersom det var ledig kapasitet, men fikk beskjed om at man da måtte betale en gang til. Dette synes jeg er lite smidig all den tid inngang til spa normalt har vært ubegrenset den dagen man kjøper inngang. Jeg skjønner at man ikke på forhånd kan booke flere spatider og forvente å betale kun for en, da begrensningene i tid er for at så mange som mulig skal kunne benytte spa, men ved tilgjengelighet ved det aktuelle tidspunktet synes jeg det blir litt rart å belaste inngang to ganger.

Dette er muligens annerledes for platinummedlemmer, men denne gangen spurte jeg ikke for en venn, men for meg selv :p

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    De er rundhåndet om det er mye ledig. Og det er det jo nesten alltid der (utenom den mest hektiske vinter-perioden) siden det er veldig mange rom.

Oppgradering er jo uansett bare "rommet med kjøkken" slått sammen med "rommet uten kjøkken" med connecting door.

Når det er sagt, så er dette en veldig fin oppgradering hvis man reiser med ungdommer, som kan ha sin egen avdeling med både TV og eget bad.

Har vært der mange titalls ganger, og aldri ikke fått oppgradering i perioder som ikke er vinterferie og lign. Som gullmedlem.

EndreD, Jeanette and Emma like this.
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke hva som er formell regel (hvis de har noen), men har aldri hatt problemer med gratis-brusen, oppgraderinger, tidlig innsjekk/sen utsjekk nei...

TElg78 liker dette
  10. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet hvilket rom 5068 på Lily er?

11. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener å huske at alle medlemsfordeler skal gjelde uansett om man har booket bonusnatt eller betalt opphold.

TElg78 liker dette
  12. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    For et engasjement og lojalitet rundt Nordic Choice Hotels, jeg er mektig imponert.

espenlampe, drsyk, Lyssand and 5 others like this.
  13. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Er lojal mot NCC etter å ikkje klart å holde status hos Raddison, som også var bra.
    Scandic og Thon har ikkje levert bra på mitt level, men NCC har levert veldig bra. Mykje vil alltid ha meir, men er i industrien og føler spesielt med bransja i desse dager. Men bur aller helst utenom desse kjedehotella, men så var det desse bonuspoeng då....;)

Edvard liker dette
  14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å høre. Vi har også vært der mange ganger, men aldri som gullmedlemmer. Så dette med oppgraderinger her har jeg ingen erfaring med. Men som du sier, det er jo mange rom der.

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Ville valgt CT anytime selv også. Men viktig med høy etasje der, pga trikken som dundrer forbi utenfor.

Eneste grunn jeg ser til Thief er spa, hvis man skal bruke det.

Wilbur_Wright liker dette
  16. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Sendte mail til Platinum mailen etter oppholdet, og fikk en oppriktig beklagelse fra ledelsen ved Comfort Hotel Karl Johan. «Hva føler dere hadde vært en rimelig kompensasjon?» Ble litt sånn smått satt ut av det svaret, er ikke vant til å kunne stille et sånt krav. Har gått å fundert på det halve dagen. :rolleyes: Hva synes dere medforumister ville vært et rimelig svar? Vi hadde 2 rom i 2 netter som kostet 15000 poeng/natt, totalt 60k poeng. Pluss at vi betalte 200 kr eller noe hver natt for hver ekstraseng.

Hyggelig at hun ville tilby oss ny overnatting neste gang vi kommer til Tigerstaden også, og føler virkelig hun tok vår henvendelse på alvor. Akkurat sånn jeg i hovedsak er vant til ved Choice hoteller i grunn. Tenker jeg setter det hele på kontoen for svært uheldige omstendigheter i tillegg til ferieavvikling og nytt personale. :)

EndreD, tobeornot999, Maggie and 2 others like this.
  17. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Gavekort på gratis weekendopphold dobbeltrom? For å la de rette opp inntrykket. Bare å ha en spørrende/unnskyldende tone om det er for mye forlangt :)

Xaantiam and tobeornot999 like this.
  18. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde nok sagt meg fornøyd med én gratis natt, evt. poengene tilbake for en natt. Har aldri fått spørsmål om hva jeg synes er en passende kompensasjon etter uheldige opphold, men har blitt tilbudt gavekort på gratis natt 2-3 ganger etter noe lignende omstendigheter. Den ene gangen svarte jeg at jeg nok ikke ville få benyttet gavekortet på en gratis natt - da fikk jeg heller tilbud om 15000 bonuspoeng :)

Xaantiam liker dette
  19. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Clarion Collection er ofte sære og spesielle hoteller, og jeg opplever også at romkategori er svært annerledes enn på "standardhotellene" Clarion, Quality og Comfort. Noen ganger negativt, andre ganger stort pluss, men som regel har rommene personlighet.

tobeornot999 and Mavo like this.
  20. ME262

ME262 Medlem

Likes mottatt:
    852
    Bonuspoeng:
    93
    I kategorien "sær" finner man på Gabelshus bl.a 100% gjennomsiktig glassdør til bad/toalett, og lite betryggende hjemmelagde skilt i heisen ("Trykk forsiktig, jeg er gammel!") :rolleyes:

Mavo liker dette

Del denne siden