Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,261
    Bonuspoeng:
    183
    OK, det har vært litt fram og tilbake med om romkategori vises eller ei. Jeg har iphone, nyeste versjon av appen, har fått tildelt rom, men ser ikke hva slags rom det er. Er muligheten å se romtype borte igjen?
    Er det tilfeldigvis noen som vet hva Gabelshus rom 206 og 219 er kategorisert som?

2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,261
    Bonuspoeng:
    183
    Mine bookinger står det kun hva jeg har bestilt "standard dobbel" og "standard dobbel med to enkeltsenger", ingen romnr. Kan hende det er det jeg har fått som romkategori også, men ser at det er mulig å bestille både superiorrom og suite i perioden vi skal være der. Er gull, så har kun "mulighet" til oppgradering.

3. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring er i så fall at du da per nå har den romkategorien som vises i din booking, så da ville jeg enten sendt en e-post eller ventet til dagen for innsjekk og chattet med hotellet :)

Noen med anbefalinger på Christiania Teater vs. Folketeateret? Skal ha et par nettet hvor jeg egentlig ikke skal oppholde meg så mye på hotellet, men setter pris på god frokost og ellers fine rom :)

Flyingdutchman liker dette
  4. vanillacoke

vanillacoke Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Veldig fornøyd med Christiania Teater, fine rom, god frokost og en herlig atmosfære. Bodd der mange ganger men sist gang skuffet de da jeg måtte klage på romvask (midt i den verste covid-tida)...desverre ingen erfaring fra Folketeateret.

Mavo liker dette
  5. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Om frokost betyr mye, ikke velg Folketeateret. Veldig skuffende for to uker siden. Men de har gode senger. Ikke prøvd Christiania Teater.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke de vunnet regionsfinale i Norges beste frokost flere ganger? Jaja, kan være Corona.. Kan også ha tapt seg uavhengig av det..

7. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Måtte google det og du har helt rett, de hadde landets nest beste hotellfrokost i 2015 (etter Nidelven). Frokosten i sommer var hvertfall et trist kapittel, et absolutt minimum av utvalg tross god plass i restauranten Grilleriet de har frokostservering hos. Får håpe kvaliteten er av midlertidig karakter.

8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,260
    Bonuspoeng:
    183
    Av nc hotell i Oslo er Amerikalinjen og The Thief de to beste frokostene i byen av tilbakemeldingene jeg har mottatt. Har selv ikke prøvd noen, siden jeg bor i byen :)

9. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Clarion Hotel Oslo har den beste NC frokosten jeg har opplevd i byen. Omelettkokk og et rikt utvalg av lokalprodusert pålegg :)

paron liker dette
  10. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for gode svar! Bor selv i byen, og har testet både Amerikalinjen og The Thief, men ettersom jeg skal være borte store deler av lørdagen så trenger jeg egentlig bare en god frokost i bakrus på søndag - og et ålreit hotellrom å sove litt ut på :) Ser ut til at jeg prøver Christiania!

Ville normalt sett egentlig bare gått for Clarion Hotel Oslo, men skal allerede bo der et par netter i sommer.

tombom liker dette
  11. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Personlig kun gode erfaringer med Floketeateret. En av de bedre frokostene i sin prisklasse. Amerikalinjen er bedre, men de er jo også vesentlig dyrere, så skulle bare mangle.

Mavo liker dette
  12. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Har bodd på begge nå den siste måneden og frokosten på CT er vesentlig bedre!
    Jeg liker også lokasjonen til CT bedre.

Rommene på FT er nok hakket bedre da, hvertfall for min del. FT har også Fika og "Middag".

Mavo liker dette
  13. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har også bodd på disse hotellene etter april i år, og er helt enig med førstvoterende!

14. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,938
    Bonuspoeng:
    93
    Søren, har gått meg litt hus forbi at sen utsjekk er garantert frem til 18:00. Den er jo ytterligere en ting som vi ofte må «krangle» for å få. På mitt forrige opphold ble jeg blånektet dette.

15. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,427
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med suite på Quality Hotel Strand ?
    Har disse rommene veranda?

16. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Godt spørsmål! Har benyttet begge på veldig mange opphold i Oslo, og de har sine kvaliteter begge to. Merk at jeg som mange ikke har vært på hotell i Oslo siste halvannet år.

Christiania Teater ligger veldig sentralt plassert, og har et veldig kult konsept som hotell. Rommene er veldig bra i de litt høyere romkategoriene, men de lavere vil jeg påstå er bedre på Folketeatret. Frokosten er noen hakk over FT, mer hjemmelaget mat (for meg som er laktoseintolerant betyr det for eksempel mye at eggerøren på CT ikke inneholder laktose fordi den er hjemmelaget). Heisen på hotellet er vel oppgradert nå såvidt jeg husker, den pleide å være det absolutt verste med CT.

Suitene i toppen av hotellet er helt fantastiske, men tror man normalt må være stamkunde for å bli oppgradert dit. Suitene har fancy badekar og generelt fine bad.
    Pluss for meget bra pizzarestaturant i hotellet!

Folketeatret har en litt annen, men fortsatt veldig sentral plassering. Har alltid opplevd topp service her, og alltid fått anerkjent status. Virker på meg som et av de hotellene som har lavest terskel for å oppgradere statuskunder.
    Rommene er ikke spesielt interessante i lavere kategorier, men holder grei standard. Kan nok oppleves som vel mørke for mange. Suitene er ganske bra, men har "soverom" plassert en trapp opp i rommet. Passer derfor kanskje ikke alle, og kan også bety svært varmt på sommeren.
    Frokosten pleide å være mer enn bra nok, men har merket meg at flere her har klaget på den i det siste.

Ingen av hotellene blir feil, men ville også tatt plasseringen i betraktning når det kommer til valg av hotell. Knotete å komme seg for eksempel fra FT til Aker Brygge, som gjorde at jeg begynte å foretrekke CT da jobbens kontorer flyttet dit.

17. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Finner dere romnummer, eller om dere er oppgradert noe sted før innsjekk? :)
    Skal bo på Lily fra imorgen, og finner ikke noe i app eller på nett..

18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,260
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har overnatting fra i dag og rom nummeret lå i appen fra i går kveld.

espenlampe liker dette
  19. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Rom 4005 ble det :) vet du hvor dette ligger?

20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,260
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tipper det er et standard eller Superior rom, se vedlagt bilde.
    Bor selv på 4000 som er Country Suite og ungene bor på 4002 som er Superior.
    Bedt om sen utsjekk klokkene 16.00. Regner med vi drar ca klokken 15. Når du sjekker inn kan du si du fikk anbefalt 4000 fra forrige gjest :)

20210722_144336.jpg

eventyrer, Emma and EndreD like this.

Del denne siden