Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Bonusnatt må bookast på førehand :D
    Veldig greit at du får book via appen =)

tobeornot999 liker dette
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan stå i resepsjonen og booke i appen. :)

Men, det tar litt tid før bestillingen kommer gjennom til hotellet, så du får ikke sjekket inn med en gang. Har testet. Tok ca 20 minutter, faktisk.

tobeornot999 liker dette
  3. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Uenig her. Med mindre de har hatt et kvalitetsfall post-corona så er Clarion Hotel Oslo helt på høyden.

4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Clarion Hotel har jeg ikke testet. Kun Clarion Hotel The Hub og det var rimelig kjedelig frokost. Har ikke hørt så mye erfaring om Clarion Oslo siden dette er et ganske nytt hotel. Men tviler på at de serverer Thief og Amerikalinjen standard :)

5. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes frokosten på Clarion var like god som på The Thief. Men synes ikke at noen av dem kunne måle seg med Amerikalinjen :)

Maggie liker dette
  6. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Om du kun har testet disse tre er det litt tungt å konkludere med at ingen andre kan levere en meget god frokost ;-) tiltrer de andre ang Clarion Hotel Oslo - på nivå med The Thief, med Amerikalinjen et hode foran.

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Liker tankegangen :D

Men er det ikke slik at de stenger for booking av rom samme dag litt sånn godt utpå dagen - uansett om det er snakk om revenue eller bonus bestilling?

Det har vært mitt problem flere ganger jeg har forsøkt å booke (med betaling i cash) i alle fall.

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Det vet jeg ikke. Men den gangen jeg testet, så booket jeg rom ca kl 18 tror jeg.

tobeornot999 liker dette
  9. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    NCH selger rom hele tiden, som alle andre hotell. Det ville være lite fornuftig inntjeningsmessig å stenge booking et tidspunkt på kvelden.

Har du ledige rom, selger du disse. Dersom det er etter midnatt så kan søkemotor på noen sider være kranglete, så da ringer du hotellet direkte. Unngå tredjepart.

Jeg har booket Choice-rom på bonus og cash kort tid før ankomst mange ganger. Som nevnt tar det litt tid før bookingen kommer opp i reservasjonssystemet til Front Desk, men du kan vise bekreftelsen.

furlong, tobeornot999 and Maggie like this.
  10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng. Men jeg har selv erfart flere ganger ved innsjekk ankomst at det ikke finnes ledige rom på nc.no, men selv blitt oppgradert i resepsjonen. Samt at resepsjonen har sagt de har ledige rom i ulike klasser.

tobeornot999 and Edvard like this.
  11. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Dette stemmer. Jeg booket selv Quality på Jessheim (det ved ESSO) i det jeg kjørte fra OSL og da jeg kom frem fant de ikke bookingen før jeg viste frem bookingen i appen.

Ble så oppgradert fra standard til suite 9001 selv om det bare var ledige standardrom i appen.

12. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig det står en plass, men har ikke tid til å finlese forumet nå. Skal booke ha en natt på hotell før vi reiser med fly grytidlig nå til uken. Leste en gang noe om å kjøpe gavekort med ViaTrumf eller noe sånt, og betale med dette ved innsjekk for å maksimere poeng?? Hvordan er i så fall gangen i dette?

13. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan handle gavekort hos Nordic Choice med 7% Trumf via ViaTrumf.
    Du booker så oppholdet via ViaTrumf og får 7% Trumf på prisen.
    Husk å klikke deg fra ViaTrumf før hvert kjøp (kjøp ikke gavekort og opphold samtidig).

Du må velge en pristype som tillater betaling på hotellet. Gavekortet kan ikke brukes på nettsiden.

Gullars, Xaantiam and Maggie like this.
  14. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Tusen takk!
    Dette forumet skuffer aldri!

15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,906
    Bonuspoeng:
    293
    Radisson Red kommer på Økern Portal, som ligger på Løren.
    https://okernportal.no/forste-radisson-red-hotell-i-norge/

16. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
  17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Den var ny for meg. Begynner å snakke kvadruppeldipping da… 2x trumf, ncc mc ved kjøp av gavekort og vanlige poeng for oppholdet.

tobeornot999 and Maggie like this.
  18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Ncmc gir kun 10/100 opptjening ved kjøp av gavekort. Bruk eller amex/sasmc/pb/sagamc for kjøp av gavekort :)

Gullars liker dette
  19. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, bilde er litt nyansert. Du går glipp av de billigste pristypene og kjøp av gavekort gir ikke poeng med NCCMC som kjøp hos NC (selv om jeg klarte å krangle meg til det hos kundeservice).
    7% ekstra Trumf slår det meste tror jeg. Ikke helt sikker på hva som lønner med standard Trumf på 5,4%.

Jeg tror uansett at ordningen med dobbel Trumf ikke fungerer etter intensjonen til NC, eller at noen har "glemt" at det også gis Trumf på opphold som bestilles på nett og betales på hotellet.

Gullars, Xaantiam and Maggie like this.
  20. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Har også avtalepris på rom gjennom fagforbund (betales ved ankomst). Er det noe som tilsier at jeg ikke kan bruke denne ved booking med bruk av ViaTrumf og betaling med gavekort ved innsjekk??

Del denne siden