Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir litt for enkelt å si det på den måten. Slik hadde det vært om man ikke kunne brukt Trumf til noe annet. Her må man ta hensyn til at man kan bruke Trumf til andre ting.

Ved å overføre til NCC gir man opp muligheten til å overføre til Eurobonus, eller å ta ut pengene. Det er ingen god deal å spare 10 kr på et hotellrom til 740 kr hvis man i stedet kunne spart 3000 kr på en reise man skal ha til Longyearbyen (eksempel ved overføring til Eurobonus i stedet).

På samme måte er det ingen god deal å spare 10 kr på et hotellrom til 740 kr hvis man kunne overnattet på Thon-hotellet over gaten til 500 kr (eksempel ved å ta ut Trumf-kronene i stedet).

Det er selvfølgelig masse faktorer her som påvirker om det lønner seg for hver enkelt (hvor ofte man bor på hotell, hvor man bor på hotell, hvor mye Trumf man har tilgang på, økonomi etc etc etc), men jeg føler svaret for hver enkelt her ligger i hvor mange prosent man faktisk sparer i snitt på å booke bonusnatt med Trumf-overføring i forhold til "fullpris".

MrBister, tobeornot999 and freddyen like this.
  2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113

Ja, det skal helst lønne seg med god margin (mer enn 10 kr billigere) :p:)

tobeornot999 liker dette
  3. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kun bodd på Park, så jeg kan dessverre ikke sammenligne hotellene. Men til tross for slitt rom på Park så trivdes jeg veldig godt der pga særdeles god service, frokost og beliggenhet.

4. Esbenpr

Esbenpr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Comfort Hotel Trondheim uten tvil

Park er mer slitent.

Staralliance liker dette
  5. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Skal bo på Comfort Vesterbro.
    Bestilte tho gjennom Hotels pga «hemmelig pris» pluss rabattkode.
    Er sølv i Nordic Choice. Kan man få oppgraderinger selv om man har bestilt gjennom Hotels? :)

freddyen liker dette
  6. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/medlemsvilkar/
    upload_2021-10-12_16-39-52.png
    upload_2021-10-12_16-40-33.png

Hvor mye billigere er disse hemmelig prisene?

7. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    freddyen liker dette
  8. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke verst :)
    Kanskje ikke aktuelt for deg nå, men til neste gang:
    Om du har poeng i Nordic Choice Club eller kan overføre fra Trumf er det spesielt rimelig på Comfort Vesterbro. Hvis du ikke har noen poeng fra før trenger du å overføre 3333 Trumfkroner for å booke 5 netter.
    Da får du også medlemsfordeler.

Maggie liker dette
  9. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Nice :) Har bare 3300 poeng i NCC. Takk for tips, greit å vite:)

Ser og nå at jeg har klart å bestille tomannsrom med 2 enkeltsenger fremfor dobbeltseng. Yaikeso_O

10. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Fulgte oppskriften med å kjøpe gavekort hos NC med bruk av ViaTrumf, booke rom med ViaTrumf, og så betale ved innsjekk med gavekortet. Har imidlertid registrert at jeg ikke har fått mine sedvanlige poeng (+ Platinum bonus) på selve oppholdet. Gikk inn på app for å se hvordan en kan etterregistrere dette, og fikk opp følgende:
    6A8E9088-AC09-41FA-9C11-42F7236443EC.jpeg
    Da er det vel slik at jeg ikke får poeng på selve oppholdet? Dersom det stemmer kommer jeg totalt sett ut med færre NC poeng med bruk av gavekort/ViaTrumf enn hvis jeg hadde betalt for oppholdet med kort/kontant ved innsjekk..

11. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Ligger bookingen i appen/nettsiden under tidligere opphold?
    Var du innlogget på NCC-kontoen din da du booket?
    Det er ikke helt uvanlig at koblingen "detter ut".
    Du kan da etterregistrere oppholdet, så lenge det faktisk var du som overnattet. Poeng/netter er personlig og tilfaller den som bor på hotellet, uavhengig av hvem som booker/betaler.

Med "gavekort" i utklippet ditt menes ikke gavekort med kroneverdi, men derimot gavekort med en gitt bonuspoengverdi. Disse gavekortene kan du kjøpe med poengsaldoen og gi bort i gave.

Xaantiam and Maggie like this.
  12. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Det viktigste poenget for mange mangler her: Poeng du kjøper med Trumf teller (i motsetning for SAS) mot status. Jeg veksler aldri Trumf til NCC dersom ikke det også er for å bidra til å nå høyere status. Det er vanskelig å sette en kroneverdi på å bli Gold eller Platinum, men for meg er dette verdt en god del. Når du i tillegg kan bo billig for poengene så er dette veldig god valuta for Trumf-kronene. Dersom du ikke er interessert i, eller har behov for høyere status så blir eksempelet ditt relevant.

13. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Ifølge Dinside er dette fremgangsmåten for et vellykket hotellopphold:

Hotell: Ikke glem dette

"Hotellene elsker kunder som søker det lille ekstra" (uten å betale for det...).
    Om rommet ditt ikke er stort nok eller om det mangler utsikt - da skal du bare bytte rom.
    Er internetthastigheten treg ber du om avslag i prisen.
    Velg billigste rate og be om å få legge til frokost gratis.
    Send en mail i forkant av oppholdet og spør om hva annet som er gratis.
    Be om ekstra toalettsaker i resepsjonen, så kan du ta med hotellfølelsen hjem.

Følg oppskriften til punkt og prikke og prikke og du blir resepsjonistens yndlingsgjest :rolleyes:

Du skal også bestille direkte (JA!), men å være innmeldt i kundeklubben er visst ikke så viktig :confused::D

markus and Jeanette like this.
  14. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Noen andre her som har bodd på Comfort Vesterbro i Køben?
    Noen tips til hva slags etasje evnt siden som er best å ha rom på? Fått rom i øverste etasje med veien utenfor. Skrikende unger som dunker i veggene i naborommet og mye støy fra veien:eek:o_O Lydisolerte vinduer maybe:rolleyes: bikkjekaldt er det og selv om AC er av. Andre med lignende erfaringer?

15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Vesterbrogade er jo en av Københavns absolutt mest trafikkerte gater, i tillegg til at området tiltrekker seg ulike grupper som generelt kan ha et litt høyt støynivå nattestid, så ikke veldig overraskende at det oppleves støyete. Er vel bare å spørre om de har et rom med så lite støy som mulig? Hotellet vet vel bedre hvilke rom det er enn folk på IF - selv om vi har bodd der før ;)

eventyrer liker dette
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Bookingsystemet hos NC sentralt er nede idag, og har vært det hele dagen.

Dermed kommer ikke bookinger opp i webben, og de kan heller ikke gjøre endringer fra kundesenteret uten å kontakte det enkelte hotellet direkte.

Takk til hyggelig dame på kundesenteret som likevel ordnet, ved å kontakte Villa CPH, og be dem sende meg bekreftelsen direkte.

Kan være at det ikke var en ulempe med platinum heller, for hun leste opp medlesnummeret mitt for meg i samtalen og har sikkert sett nivået samtidig... ;)

17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm.... ikke noen problemer her hos meg :)

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, de kom tydeligvis opp igjen like etter jeg meldte på IF :)

Før det hadde de vært nede hele dagen, sa kundebehandleren.

Jeanette liker dette
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,151
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fortsatt litt igjen, altså. Men jeg startet opptjening i NCC i april, og er over halvveis til Gold for life.

Topp 3 hoteller er meeeget subjektivt. Det kommer jo an på om man bare skal ha en seng, eller om man er på weekend-tur med kona/elskerinnen, eller noe i mellom. Amerikalinjen er jo fint for det siste, mens jeg liker meg godt på Karl Johan for enkle netter midt i uken. Grand Central er praktisk om man skal ta tog, eller om man (som meg) har parkeringsplass på Oslo S. Folketeateret passer for når man skal på storbyweekend, med masse ulike tilbud i nærheten. The Thief passer for folk som vil se og bli sett, så der er det liten sjanse for at du møter meg. Xpress-hotellet over veien for Amerikalinjen er supert for noen timer på øyet før tidlig avgang til OSL med tog, men der får du kun seng, og ikke noe særlig annet. Hotell 33 har fine suiter på toppen, men er litt usentralt (hvis man ikke skal noe på Økern).

Last edited: 21. okt 2021
  20. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    God utredning!! Ser ikke helt for meg hva noen skal på Økern, men kanskje like mye som ved Radisson hotellet på Alnabru:)?

Del denne siden