Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Er platinum og merker ikke noe særlig til ekstraservice, men så er jeg ikke særlig krevende av meg heller. Hadde det vært meg så hadde jeg landet på at det ikke var verdt innsatsen.

Flight Cancelled liker dette
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at det er meget stor forskjell. Platinum har i tillegg garantert oppgradering en rom kategori, om det er ledig ved booking.
    Om du er opptatt av oppgradering er min erfaring dette den største forskjellen.
    Som gull var det litt bingo med tanke på oppgradering. Når jeg ble platinum fikk jeg blant annet 9x oppgradering med suite på rad av bookinger, Lily stoppet rekken min på det 10 oppholdet på vei til Osl. Men det gjorde lite når Villa Copenhagen ga meg 10 netter på rad med suite :)

Andre bedre fordeler platinum vs gull
    -Ncmc 200 kroner lavere årsavgift
    -Garantert bonusnatt
    -10% høyere bonus opptjening etter opphold.
    -Garantert utsjekk klokken 18.00 (denne fordelen holder ikke alle)

Baldrick, Gullars, eventyrer and 3 others like this.
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    God oppsummering av @Maggie, og jeg har konsistent god behandling som platinum.

Men var gull i flere år før jeg i 2021 ble platinum, og fikk nok mye av de samme oppgraderingene og fordelene da også. Selv om det noen hoteller som ikke bryr seg om gull/plat overhodet (og da spiller det ikke noen rolle hvilket kort du har)

Har nok likevel følelsen av at "det er verdt det" med platinum. Blir litt som SAS diamant fremfor gull: du får noen små og ofte ikke så synlige fordeler, som kan være ekstra bra "hvis det kniper"

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Avbestilte en overnatting via telefon, da jeg ikke fikk gjort det på nett. Hun sa hun skulle sende meg en bekreftelse på mail. Dette er det jeg fikk. :rolleyes:o_O

upload_2022-1-7_9-9-17.png

chrt, Upsaker, Baldrick and 1 other person like this.
  5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,022
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, jeg har kun vært gull, men jeg har like god strike som deg på suiter. Har ikke bodd veldig mye på hotell de siste årene, men har nok 10 suiteoppgraderinger på rappen nå som gull selv om jeg konsekvent har booket rimeligste rom.

eventyrer and Baldrick like this.
  6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Har vel litt med hvilke hotell man bor på og hvor mange suiter de har tilgjengelig i tillegg. Jeg sjekket inn som gull på et hotell som kun har 1 suite. Jeg la merke til at den var ledig rett før innsjekk under oppholdet mitt. Fikk til svar at jeg ikke fikk oppgradering til suite grunnet at den var `reservert` til evt platinum som kunne dukke opp i innsjekk etter meg. Ved min neste innsjekk på dette hotellet hvor denne suiten var ledig under mitt opphold var jeg platinum. Når jeg sjekket inn spurte jeg om hun husket meg fra sist ;) Det gjorde hun :p

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,859
    Bonuspoeng:
    293
    Hun har jo sendt deg en bekreftelse på mail.

8. holmen

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    :D
    En lite bekreftende bekreftelse, men dog, en bekreftelse. :rolleyes:

furlong, Baldrick and NoLimit like this.
  9. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Må jo elske en dame som kan fatte seg i korthet;)

andkri58, themichael, Gullars and 3 others like this.
  10. holmen

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    :D

Peregrin liker dette
  11. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
  12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
  13. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    "Det har vært en prinsippsak for oss fra dag én at vi aldri skal gå i dialog med kriminelle og aldri gjøre noe som bidrar til at denne type kriminalitet lønner seg."

Tommel opp til Choice for dette.

"Dette nettverket holder trolig til i Russland, ifølge E24."

Cyberkriminelle i Russland har i dag lite å frykte, så lenge ikke russiske borgere eller organisasjoner er berørt. Vi burde kanskje svare med samme mynt og ikke straffeforfølge cyberkriminelle i Norge og Europa når angrepet berører Russland?

markus, kaijoar, Baldrick and 3 others like this.
  14. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal bo hos Clarion Oslo fra tirsdag-fredag. Slik jeg ser det, er både restaurant og baren stengt. Hva gjør man da med matkupongen på 125,- kr som man får på medlemskapet?

15. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke vert innom nordic choice på en stund, men enkelte hotell har fortsatt minibar til tross for skjenkestoppen. Jeg har da forsynt meg der og betalt med kupongene :)

themichael liker dette
  16. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Har du blitt varslet om at restauranten holder stengt?
    Jeg finner ikke noe om dette på nordicchoicehotels.no.
    At baren er stengt er vel som forventet med nasjonal skjenkestopp.

Om restauranten holder stengt regner jeg med det er mulig å kjøpe mat i resepsjonen.
    Formelt kan voucheren kun brukes i lobbyshop ("Petite X") på Quality Hotel.
    Den kan heller ikke brukes i minibaren, men litt fleksibilitet må kunne forventes i disse koronatider.

themichael liker dette
  17. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke mulig å betale f.eks øl og vin i minibar med kupong hos nordic choice? Ikke der jeg bor mest, men dette er mulig hos scandic så jeg regnet bare med at dette var mulig på nc også

18. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg ble ikke varslet om noe som helst, men det er ganske tydelig:

upload_2022-1-9_23-18-30.png

upload_2022-1-9_23-19-1.png

Jeg skal kanskje skrive til gullmailen, mulig dem kan ordne at jeg får brukt kupongene en annen dag eller på et annet hotell - jeg er ganske ofte i Oslo.

19. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Restaurantkupongen hos Nordic Choice kan brukes i hotellrestauranten, og i lobbyshop på Quality Hotels. Den kan ikke brukes på alkohol alene. Den kan da i praksis ikke brukes på alkohol med mindre du finner et måltid som koster under 35/75/125 kr (avhengig av medlemsnivå).

Skjønner. Jeg tipper du må løse dette direkte med hotellet, da de betaler for denne fordelen. Men igjen, jeg regner med at hotellet selger noe i resepsjonen om all annen servering er stengt.

themichael and Flyrlavt like this.
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, ifølge vilkårene er det ikke mulig.

Men de kan ha gjort unntak nå i covid-tider når restauranten er stengt og det ikke er mulig å kjøpe verken mat (vel, snacks egentlig) eller drikke andre steder på hotellet enn i minibaren. Jeg tenkte ærlig talt ikke på å teste del-betaling av alkohol fra minibaren for noen dager siden på Clarion Stavanger - så kupongen forble ubrukt nok en gang :)

Flyrlavt liker dette

Del denne siden