Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,672
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! :) Jeg tok til slutt den enkle utveien, og vippset 10 kr...:oops:

Flymunda and holmen like this.
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,988
    Bonuspoeng:
    183
    Baldrick liker dette
  3. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Har bare blue selv. Er det noen fordeler med å få noen andre til å booke for meg? Familie på 5 som skal ha en overnatting

4. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er muligens ikke den rette til å svare på forskjellen mellom Gull og Platinum, siden jeg stort sett bare har vært platinum. Men jeg har i travle perioder opplevd gull medlemmer foran meg i køen klage på manglende oppgradering av rom, hvor de høftig er blitt forklart av resepsjonisten at oppgradering ikke er noe de har krav på. Jeg er blitt oppgradert i disse tilfellene.

Så kanskje forskjellen er kanskje at en som gull medlem stort sett blir oppgradert, mens en som platinum (nesten) alltid blir oppgradert?

Jeg føler meg i alle fall godt ivaretatt som platinum medlem.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har nylig blitt Platinum og har bare gjennomført ett opphold etter oppgraderingen. Jeg fikk da oppgradering to nivåer istedenfor en som har vært tilfellet med gull. Håper også på å bli oppgradert til høyeste romkategori ved kommende opphold, men det avhenger jo veldig av tilgjengelighet.

En ting som illustrerer at man som gull bare har mulighet til oppgradering, mens man som Platinum har krav på oppgradering ett nivå (så lenge det er ledige rom ved bookingtidspunkt) er at på alle bortsett fra en av bookingene jeg har gjort etter jeg ble platinum har romkategori endret seg i appen enten umiddelbart, i løpet av samme dagen eller i noen få tilfeller etter en uke eller to.

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,988
    Bonuspoeng:
    183
    Har absolutt alltid fått oppgradering etter jeg ble platinum, og etter de endret vilkårene for en stund siden ble jo dette en garantert fordel for plat (hvis ledige rom når man booker).

Får generelt den 1 klassen oppgradering som de lover. Svært sjelden noe annet, men også aldri noe dårligere på ganske mange opphold nå etter jeg ble plat i fjor.

Gull ga ofte oppgradering også, men da er det mer opp til hotellet på mer tilfeldig basis. Fikk det feks på steder jeg var ofte, og de antagelig kjente igjen navnet fra før.

7. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Bonusnatt,hva må man typisk betale for å få inn en ekstra seng? Står en må ringe inn,litt tungvint

8. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    250 kroner - trodde det var "standard"

eventyrer liker dette
  9. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Kan sikkert variere litt; betalte 900,- for 3 netter på With i Tromsø i fjor sommer.

Skrev bare i kommentarfeltet at jeg ville ha ekstraseng, og det var klart da jeg kom.

10. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Beskjeden jeg fikk fra kundeservice i fjor var at man skulle booke rom helt som vanlig og sende en henvendelse til hotellet.
    Ekstraseng koster noen steder 250 kr, andre steder 300 kr. Kan være de opererer med andre priser også...
    På Savoy betalte vi 300,- men på Clarion Hotel Oslo var det 250.

11. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Er det sånn at man hverken får bonuspoeng eller bonusnetter hvis man (del-)betaler et opphold med gavekort?

12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Man får vanlige poeng og netter ved bruk av gavekort.

13. KingBogen

KingBogen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    I følge nettsidene så skal det være slik, men delbetalte (90%+) et opphold hos Amerikalinjen nå i mars og fikk både bonuspoeng og bonusnetter. Har inntrykk av at det alltid har vært slik også, så forhåpentligvis ikke noe de har tenkt å gjøre noe med.

14. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,672
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tipper det her bare er en litt uheldig formulering / dårlig presisering på nettsiden. I denne sammenheng menes det nok gavekort som er betalt med poeng, eller eventuelle gavekort på overnatting man for eksempel har fått som kompensasjon. Da har gavekortet bare en poengverdi eller verdi på "en natt", og ikke noe kronebeløp. Ergo vil man ikke opptjene nye poeng ved å bruke disse.
    Jeg har betalt opphold både delvis og fullt ut med gavekort (av typen verdisjekk), og fått bonuspoeng som normalt.

15. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Det var det jeg leste jeg også nå så derfor jeg var usikker. Jeg bodde på Clarion hotellet ved København flyplass og betalte alt utenom 300dkk med et norsk gavekort som jeg fortsatt hadde fra DNB kampanjen forrige sommer. Jeg har verken motatt poeng eller natt for oppholdet.
    Sender en mail til kundeservice og oppdaterer her med svar.

KingBogen and Baldrick like this.
  16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,239
    Bonuspoeng:
    183
  17. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    43
    Ser forøvrig ikke ut som de har noen sperre på å la andre få bestille selv om de ikke er platinum... (så lenge de har linken)

tobeornot999 liker dette
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,988
    Bonuspoeng:
    183
    Are and Maggie like this.
  19. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke så godt kjent med de forskjellige hotellene - Hvilke hoteller av det 7-netters passet gir mest verdi for pengene? Ser at det er ganske redusert utvalg

20. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,212
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke hatt tid til å finlese vilkårene, men det virker som de ikke åpner for muligheten til å bestille to rom på samme hotell til samme natt? (jeg reiser med ungdommer, de skal bo på sitt eget rom)

Del denne siden