Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Ifølge vilkårene kan du så lenge det er ledig kapasitet.

Flyingdutchman liker dette
  2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,213
    Bonuspoeng:
    183
    Takker! Da må jeg bare finne ut hva som lønner seg... lett blanding av klipp, poeng og separate netter.

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sjekket inn på et hotell idag der jeg fortsatt var registrert med gull selv om jeg hadde gått opp Platinum siden bestilling. Om man ønsker å få bekreftet garantert oppgradering tidlig så er det nok best å kontakte kundeservice. I mitt tilfelle var ett nivå opp Suite og den ene hotellet har var allerede booket.

4. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror denne fordelen gjelder uansett ikke suiter:

7.10.4 Garantert oppgradering av romkategori ett nivå om hotellet har rom av neste kategori tilgjengelig når bookingen registreres (suiter er unntatt). Kombineres med GOLD fordel om oppgradering.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ja ok. Uansett hadde sannsynligheten vært større hvis Platinum hadde vært registrert i bookingen tidligere :) Og oppholdene jeg har fremover som ble booket da jeg bare var gull er lavere romkategorier så blir nok en mail til kundeservice.

tobeornot999 and themichael like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,989
    Bonuspoeng:
    183
    Kortversjon, fra min erfaring med langt over 150 overnattinger hos NC i året etter jeg ble platinum: du får generelt aldri suite.

Suite har kun skjedd meg én gang. Med jr suite (ja, The Edge/Tromsø, særlig) har skjedd ganske ofte, derimot.

Og det er greit det altså - de er i alle fall flinke til å alltid oppgradere 1 klasse (så lenge neste klasse ikke er suite) - og bekrefte det i forveien i appen. Passer greit for min plan å bestille bestille billigste kategori, og alltid få bedre rom enn bestilt.

Men andre kan jo ha både andre preferanser og erfaringer.

eventyrer and themichael like this.
  7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg visste vel egentlig at suite ikke var inkludert i garantert oppgradering, men hadde glemt det litt ;) Er vel endel på forumet som har rapportert om oppgradering til suite på ankomst på forskjellige hoteller, men det er vel litt avhengig av litt lavt belegg på hotell med mange suiter, evt høyt belegg på hotell der det trengs å frigjøre rom i lavere kategorier. Kanskje i kombinasjon med litt smisking med resepsjonister på forhånd? Veit ikke jeg. Driver ikke med sånt :D

themichael and tobeornot999 like this.
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,989
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet ikke i detaljer i som skjer på forhånd. Men ser jo i appen at jeg alltid blir oppgradert. Som regel synlig dagen før innsjekk.

Men forventer, og blir nesten alltid, tatt godt imot som platinum.

Har ærlig talt aldri pushet på for enda mer oppgraderinger etter at jeg har fått automatisk oppgradering - men andre gjør kanskje det og har andre erfaringer.

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,989
    Bonuspoeng:
    183
    Denne var ny! Noen andre som har sett lignende?

Er lifetime gold (og lifetime platinum er 300k unna), samt platinum i år og neste år. Men har aldri fått "lifetime points" før?

Som teksten i linjen sier: de doblet basis poengene. Og i tillegg fik jeg alle de vanlige ekstrapoengene pluss vanlige basis poeng.

Screenshot_20220423-093304_Nordic Choice Hotels.jpg

markus, eventyrer, Baldrick and 3 others like this.
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor trengte du assistanse fra platinum-mailen? Ingen automatisk oppgradering på forhånd?

Emma and Maggie like this.
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,989
    Bonuspoeng:
    183
    Og det minner meg på: @Baldrick

Har du fått Petter Stordalen og et digert orkester på besøk ennå? Du nådde platinum lifetime minst et halvår før meg. Well done! :)

Baldrick and Maggie like this.
  12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Man får doble poeng på første opphold etter oppnådd Lifetime gold, eventuelt første etter man klikket på linken i e-posten man fikk om det.

Emma, tobeornot999 and Maggie like this.
  13. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt. Eg sende epost til hotellet nokre dagar før avreise om seng til fireåringen, men fekk då til svar at rommet eg hadde bestilt var so lite at det ikkje var plass til ei ekstra seng. Då eg svara med å syne til platinumstatus og oppgraderingsgaranti fekk eg ikkje svar, sjølv om eg purra.

Eg kontakta platinum-mailen som tok det med hotellet. Dei var veldig hjelpsame og heilt einige i at eg skulle oppgraderast. Litt etter vart reservasjonen i appen endra til deluxe dobbeltrom. Det var vel dagen før avreise om ikkje eg hugsar feil. Då vi ankom fekk vi beskjed om at vi var oppgradert til juniorsuite.

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Aha. Er selv i akkurat samme situasjon, bare litt lenger fram i tid. Sendte mail om det er mulig å få en sprinkelseng på rommet. Fikk svar om at rommet er veldig lite med tilbud om oppgradering til familierom for 950 dkk per natt. Et par dager senere ble jeg automatisk oppgradert til superiorrom og sendte da en mail og spurte om det var bedre plass til spinkelseng på dette og om evt. oppgradering for penger er billigere fra Superior, men de har enda ikke svart.

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,989
    Bonuspoeng:
    183
    Aja, nå husker jeg. Denne ideen var nesten glemt hos meg. Men hyggelig av dem!

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,989
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt! Nå husker jeg!

Takk er fortjent for til @Maggie som tipset om dobbelt-trikset :)

Maggie liker dette
  17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,239
    Bonuspoeng:
    183
    Klikket du på eposten du fikk, eller gikk det automatisk på neste opphold?

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,989
    Bonuspoeng:
    183
    Takk til deg igjen - jeg hadde faktisk glemt det.

Men ja, jeg klikket på mailen. Så der kom faktisk plutselig dobbel post av poeng :D

Maggie liker dette
  19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,239
    Bonuspoeng:
    183
    :)
    Men du hadde ikke bestilt på 2x eller 3x kampanje?

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,989
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke denne gangen.

Men var første revenue opphold på en liten stund. Må jo svi av en halv million bonus poeng også.

Så jeg hadde jeg hadde helt glemt 100% x1 kampanjen jeg var meldt på :p

Maggie liker dette

Del denne siden