Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Shit! Får bare 50% uttelling for poengene, jo. Utrolig dårlig!

2. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har et kommende opphold 29.08 til 01.09 og har medlemsperiode til og med 31.08
    Kommer disse poengene da på inneværende eller neste periode? Jeg tipper neste, for de godskrives vel først når oppholdet er fullført?

Last edited: 03. juni 2022
  3. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som sliter med dårlig dekning på The Hub? Det er tidvis ikke brukende om jeg er inne, nå sitter jeg ute og får kun 1 strek 4G. Tidligere i dag var jeg på en telefon hvor samtalen ble brutt, måtte gå ut for å snakke. Skulle jo tro at dette ikke var noe man måtte tenke på midt i Oslo :rolleyes:
    BD62BE7A-7C66-4BCF-B4C3-602383EBBA9E.jpeg

4. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Opplevde det samme i helgen. Har ikke vært slik ved tidligere opphold. Pleier som regel å bo på samme romnummer.

Flyrlavt liker dette
  5. Jorgen44

Jorgen44 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Større betongbygg har ofte interne 4g antenner. Kan hende de er nede

6. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle jo ikke tro at dette var problem i 13. etasje midt i Oslo, men ok :rolleyes:

7. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan viste du at jeg bodde i 13? :)

8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Har opplevd dette på flere av mine opphold her, i akkurat 13. etasje.

Last edited: 04. juni 2022
  9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,251
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har selv ikke hatt denne erfaringen men lest at dette har skjedd flere her inne.
    Når vilkårene sier dette: Som PLATINUM-medlem er du garantert oppgradering til neste romkategori uten ekstra kostnad, så lenge det er ledige rom når bookingen din registreres, samt om hotellet har mer enn én romkategori så mener jeg Farris er ekstremt sleipe dele opp standard rom, superior rom og deluxe rom innenfor 3-5 kategorier innenfor samme betegnelse.
    Har man booket standard rom og det er ledig superior rom ved booking er det minst denne kategorien platinum medlemer skal forvente seg.

Last edited: 07. juni 2022
  10. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28

Min erfaring er at det kommer veldig annpå hvem du sjekker inn hos også..
    Når jeg bodde hos At Sixt så hadde jeg booket Deluxe, men hadde blitt automatisk oppgradert til Suite.

tobeornot999 liker dette
  11. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg er helt enig her.
    En har noen hotellet som (nesten) aldri oppgraderer og noen som alltid oppgraderer. Son Spa og Norefjell Ski&Spa er to hoteller hvor jeg alltid har fått oppgradering og utsjekk kl. 18:00 :).

12. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg gleder meg på dine vegne. Det er i alle fall bra det fungerer for noen :).
    Har du noen gode triks på lur :D?

På mine 5 siste opphold har jeg ikke fått annen oppgradering enn interne standard rom kategori. Jeg har tidligere klaget på romtildelingen og fått tilbakemelding om at oppgradering er gitt..... Uansett. Nå er mantraen blitt. Ønsker en flott rom (uten å betale for oppgradert rom) velger en Son Spa. Dersom en er ute etter et større SPA anlegg velger en Farris Bad :).

tobeornot999 liker dette
  13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,251
    Bonuspoeng:
    183
    Om man kun blir oppgradert innen samme romkategori ville jeg koblet på nc kundeservice og forhørt meg om dette er innenfor iht vilkårene.
    Jeg kjenner ikke til et annet nc hotell som deler opp standard og superior i flere kategorier.

eventyrer liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke innafor, vil jeg selv mene.

Som platinum har jeg mindre enn 5% av bookingen hvor jeg *ikke* har fått oppgradering i både Norge og Danmark. Men ble lurt i Sverige en gang, forøvrig eneste gangen jeg har bodd i det landet på Choice, nå i forrige mnd på Sign/Sthlm.

Når det er sagt, så er ofte oppgradering fra standard rom til deluxe eller superior en ganske ubetydelig endring i standard.

Maggie and eventyrer like this.
  15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,251
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke på Farris. Min kjære nabo havnet på tidenes dårligste standard rom med utsikt i veggen til nabobygget hvor han kunne skimte Peppes skiltet om han strakk seg så lang han er:D. Mens Deluxe på Farris ligger i frontrekken med fantastisk utsikt:)

tobeornot999, petrate and eventyrer like this.
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,151
    Bonuspoeng:
    293
    Det går fremover..
    Screenshot_20220609-125300.png

Gullars, Baldrick, Are and 17 others like this.
  17. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tips.
    E-post ble fyrt av til kundeservice hos NC. Resultat:
    Guest Relations Manager fra Farris Bad ringte meg og beklaget manglende oppgradering. De kunne forsikre meg om at en flott rom ville bli gitt ved neste opphold og jeg kunne kontakte henne direkte etter at neste bestilling var lagt inn :).
    Jeg ble også forsikret om at personalet skulle strammes opp, slik at statusnivå ble honorert. God service kaller en slikt :D.

Dette viser at det nytter å klage når en ikke får det en kan forvente ;).

Gullars, Baldrick, Kalsnes and 8 others like this.
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Unntaket som bekrefter regelen ;)

Grooo liker dette
  19. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,388
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde søndag å møte på overbooket (!) hotell på Expo på Fornebu og ble sendt til Scandic (!) i nærheten. Merkelig. Var en bonusbestilling for 10k poeng og er gold. Spurte hvorfor, men karen i resepsjonen visste ikke hva som var årsaken. Jeg har sendt mail for å høre, men ennå ikke mottatt svar.

Fikk riktignok nesten 8k poeng hos Scandic, men hjelper lite da jeg "aldri" bor der og stort sett bruker NCC.

20. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Apropos Farris som har blitt diskutert i det siste - bodde der fra 5. til 6. juni og har enda ikke sett at NCC-poengene har blitt registrert. Er dette vanlig hos dem? Flere som har opplevd det samme?

Bookingsystemet deres har vært nede/under oppgradering i det siste også, så det var derfor bookingen også forsvant (og aldri dukket opp igjen) fra NCC-appen i forkant av oppholdet, ble det opplyst om..

Del denne siden