Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Årets største homo fest arrangeres på The Hub på lørdag, så du kan være bra sikker på at alle suitene er solgt :)

NoLimit liker dette
  2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke The Hub sånn «velg rommet ditt»-funksjon? Da ser du noelunde størrelse på rommet ift de andre i etasjen ihvertfall

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    I tillegg er det Tons Of Rock (og sikkert andre arrangementer), så det er ikke så mye rom å finne i Oslo denne helgen..

4. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,679
    Bonuspoeng:
    113
    Uavhengig av arrangementene i byen, skal jeg kanskje en tur til Oslo på lørdag. Fikk heldigvis booket et rom på Comfort Børsparken til 10k poeng. Veldig fornøyd med det, når cashprisene er spinnville. Over 3k for Comfort Xpress Youngstorget sier sitt.. Jeg unner selvfølgelig hotellene å tjene gode penger igjen, men samtidig glad for at jeg har en del poeng på lager til slike situasjoner.. :cool:

eventyrer liker dette
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    :eek:

Baldrick liker dette
  6. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært helt utsolgt i lang tid denne helgen, og ganske skrapa ellers i sentrum. Reiser ned for å dra i et bryllup selv og det ble et relativt dyrt standardrom på Clarion Folketeateret for vår del (fikk lurt inn en liten OBOS-rabatt). Har ikke store forventninger om høy upgrade der heller, men ser jeg har fått superior i appen nå.

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Det er homo-fullt på alle hoteller, ja.

Ikke noen kritikk i det. Stort sett har Oslo-hotellene vært stappa de siste ukene nå, av litt forskjellige grunner underveis.

8. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde nylig 5 netter på Skt.Petri i København. Flott hotell som kan anbefales. Hotellet forlot Nordic Choice i april, men fikk bekreftet fra kundeservice/platinum at jeg allikevel ville få bonuspoeng for oppholdet da jeg hadde bestilt via Nordic Choice hjemmeside før hotellet forlot kjeden.

Etter avsluttet opphold sendte jeg kvittering for oppholdet til platinummailen, og ba om etterregistrering av poeng med henvisning til tidligere kontakt i saken. Fikk da kontant svar om at dette ikke var mulig. "Jag förstår at du är upprörd men jag kan tyvärr inte hjälpa dig." var avsluttende kommentar fra svensken.

Kjenner jeg er sånn passelig opprørt ja... :mad:

9. holmen

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Har du det skriftlig at du skulle få poeng?

10. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Det har jeg, og refererte til det i dialog med kundeservice, men de kunne ikke gjøre annet enn å beklage…

Fra mail mottatt i mars:
    «Du får fortfarande samma fördelar samt bonuspoäng för boendet eftersom du bokat innan de övergår även fast du bor efter att det övergår.
    Det stämmer att de inte längre blir en del av Nordic Choice kedjan.”

11. holmen

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Ny epost til Platinum-mailen, med den gamle eposten som vedlegg.
    De har lovet noe, du har det skriftlig. Det skal ikke være verre enn det.

12. Greenbull

Greenbull Nytt Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg kansellerte en booking i dag via kundesenteret, og fikk bekreftelse fra Choice privileges. Jeg er en vaskeekte trumf-platinum, men i mailen står det at statusen min er silver! Noen som vet om de kjører skyggeregnskap for å skille de ekte stausmedlemmene fra oss med tøysetrumf-status?

Attached Files:

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er platinum hos Nordic Choice, men i den siste mailen fra Choice Privileges fra forrige uke er jeg gull. Vil tro de ikke oppdaterer statusene hele tiden og at det henger igjen. Lenge siden du var silver?

14. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,679
    Bonuspoeng:
    113
    Er det lenge siden du ble Platinum?
    Har opplevd at det kan være litt forsinkelse i et eller annet system etter statusendring.. I mitt eksempel ordnet jeg gull (med trumf) til en venn, og dagen etter da det var oppdatert status på web, booket vi rom. Det viste seg under oppholdet noen dager senere at vedkommende fortsatt stod som Blue-medlem i bookingen.. Ikke testet å booke etterpå, så litt usikker hvor stor forsinkelsen egentlig er, om dette ikke var et enkeltstående tilfelle da..

Andre her som har opplevd lignende?

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Slapp av. Det er mye mer sannsynlig med en bug i systemet som dytter ut denne mailen ;)

Last edited: 23. juni 2022
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Det tviler jeg sterkt på. NCC points er NCC points uavhengig av opptjeningsmåte.

Her ser det mer ut som en eller annen kobling mellom NC og US Choice er litt wonky.

Og nå har jo NC forberedt en eller annen form for uttreden av US Choice inkludert at de dropper navnet, ved å bli Strawberry.

Andre vet sikkert bedre enn meg hvilken (svake) kobling som finnes mellom NC og det amerikanske Choice. Selv har jeg aldri sett fordeler eller ulemper med noen kobling som måtte være der - og egentlig sett på dem som 2 forskjellige.

17. Greenbull

Greenbull Nytt Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Vært plat i et års tid, så tror ikke det har noe med det å gjøre. Har forsåvidt ikke merket noe stemoderlig behandling, blir ofte oppgradert. Får satse på det er en bug, ja.

NoLimit and Baldrick like this.
  18. larslarslars

larslarslars Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    43
    Det står ofte at man er 'medlem' eller 'gull' i e-post fra choice.

Har ikke noe å si.

Dette gjelder f.eks. hvis man booker garantert bonusnatt gjennom kundeservice, eller hvis man bruker poeng-gavekort.

19. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Hei har noen poeng som forfaller om en måned og lurer på 15000 poeng er verdt?

20. larslarslars

larslarslars Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    43
    Bestilte nettopp hotel i Oslo (comfort express platinum romgaranti), da sparte 15000 poeng meg for 4000,-

Men er som oftest verdt 1000-1500,-

Del denne siden