Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde to bestillinger på samme hotell gjort på NCC sine sider der den ene var bestilt før og den andre etter jeg gikk opp til Platinum. Den første hang fortsatt igjen på gull. Det var faktisk resepsjonisten som gjorde meg oppmerksom på det da hun reagerte på at det var forskjellig status i de to. Jeg sendte en mail til kundeservice etterpå og de bekreftet at de hadde oppdatert fra gull til platinum på resterende bookinger jeg hadde fra før jeg ble platinum.

Last edited: 27. juni 2022
    Maggie liker dette
  2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke akkurat nå som jeg vet om. Vanligvis er statusmatcher.com ett godt verktøy til spørsmål rundt status mach/challenge, men der er ikke Nordic Choice nevnt engang.

Du kan jo alltids prøve å matche til Best Western, som matcher mot alt og alle vanligvis, men forvent at verdien er deretter.

tobeornot999 liker dette
  3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser at det kan skje i overgangen mellom statuser, men nå har jeg vært gull i over 1 år og bestillingen ble gjort for 3 dager siden. Da synes jeg det er rart at man må dobbeltsjekke hver eneste bestilling at de har registrert riktig medlemsnivå

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg aldri opplevd. Da kan det høres ut som du burde sende en klage til kundeservice. Mulig du til og med kan få noen poeng i kompensasjon for potensielt mistet oppgradering.

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    NCC platinum ga i alle fall meg Diamond Select (= høyeste nivå) hos BW.

Jeg har nivået ennå, flere år etter sist bruk. Kanskje covid som er grunnen.

I seg selv er BW et ubrukelig program - men det er godt kjent av de andre internasjonale kjedene, og kan matches videre. Om man først slenger inn et par netter på BW hoteller for å dokumentere bruk.

Statusmatcher er et supert verktøy for å sjekke mulighetene videre fra BW toppnivå, ja :)

Travellingalf liker dette
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Bestilte en bonusnatt, og fikk bekreftelse fra NCC på mail. Men, nesten samtidig, så fikk jeg også bekreftelse fra Choice Privileges. På engelsk, og med status Gold. (Jeg er Platinum)

Har også sett at hvis kundeservice avbestiller et opphold, så kommer bekreftelsen fra Choice Privileges.

Hva er egentlig koblingen der? Og hvilken betydning har statusen?

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke detaljer, men virker som Choice internasjonalt har "elget seg innpå" det som tidligere ble styrt av NC alene i Norden (og antagelig mot en fee for å bruke navnet)

Kanskje derfor NC nå går ut av Choice, endrer navn, og blir Strawberry?

Til å involvere Stordalen (!) finnes det overraskende lite info i media om nettopp årsaken til navnebyttet.

Mulig Choice og NC har blitt enige om å være uenige, NC skifter navn, og ingen av partene snakker høyt om det?

8. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Opplevde det samme for ett par dager siden og selv om jeg egentlig er Platinum så er jeg bare "Member" i mailen fra Choice Privileges. Jeg har hatt ganske mange opphold med Choice de siste årene uten å ha fått bekreftelse fra Choice Privileges, men dette er det første bonusoppholdet jeg har booka på ganske lenge og det er kanskje derfor jeg får denne bekreftelsen denne gangen? Merkelig uansett og jeg håper ikke dette overstyrer min egentlige status i Choice sine systemer.

holmen and tobeornot999 like this.
  9. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått flere bookingbekreftelser på bonusbookinger fra Choice Privileges, men fortsatt fått platinumfordeler under disse oppholdene.

holmen and Travellingalf like this.
  10. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bra og jeg tror nok det går fint med min booking også. Den ligger i alle fall i appen og under mine bookinger på nett, og der er jeg jo registrert som Platinum.

holmen and Emma like this.
  11. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,918
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tenkte å booke en natt på nye Sommerro i Oslo i september, som jo skal være en del av Nordic Choice, men jeg får ikke lov å booke på hjemmesiden til choice da jeg blir videresendt til en egen side. Ingen plass får jeg legge inn medlemsnummer heller. Noen som vet noe om hotellet skal stå utenfor Choice club med tanke på poeng og fordeler osv?

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Ser at medlemsnummer er det samme, så en eller annen kobling finnes jo tydeligvis.

Travellingalf liker dette
  13. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Hei fått gavekortet på email, kjøpt med bonuspoeng med utløp 31.07.2022, gavekortet har gyldighet i ett år til altså 31.07.2023.
    Ringte kundeservice som bekrefter: Ikke noe problem å bruke bonuspoeng som snart går ut og få gavekort med varighet i ett år.

freddyen liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, de skal være del av NC/Strawberry med tilhørende fordeler for medlemmer.

Men også litt ekstra spesielle/eksklusive ala Lily, ser det ut til - med egen nett-/bookingside.

Når de åpner blir det nok mulig å booke på vanlig måte gjennom NC kanalene også. Så langt tar de jo bare forhåndsbestillinger.

15. pepsi555

pepsi555 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Hvorfor blir man nå rutet inn på farrisbad.no når man skal bestille opphold der? Tidligere har dette vært mulig fra nordic choice sine sider.

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gjetter på samme grunn som at eksisterende bestillinger forsvant fra min konto på nordicchoicehotels.no. Farris bad har byttet bookingsystem som ikke enda er integrert med Nordic Choice sine systemer. Hvis det noen gang blir integrert da.. Noen som har noe info?

17. pepsi555

pepsi555 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Kanskje best å ringe kundeservice hos Nordic Choice for å bestille da for å sikre seg alle fordeler?

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal vel være mulig å få uansett så lenge man får registrert medlemsnummer som en del av bestillingen (i andre forespørsler-feltet hvis det ikke er noe eget felt for det). Evt kan man ettersende på mail til hotellet, de pleier å svare fort.

Det du derimot går glipp av er mulighet for å booke gjennom viatrumf og jeg vil tro det er vanskelig å booke rom for bonuspoeng uten å kontakte kundeservice.

19. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,371
    Bonuspoeng:
    183
    tobeornot999 liker dette
  20. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med å booke 2 netter sammenhengende, hvorav 1 natt betales cash og 1 med poeng?

Del denne siden