Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, dette var uproblematisk å fikse per epost til selve hotellet også.
    Nå endte vi opp med å spise utenfor hotellet uansett, så da ble det bortkastede kuponger. Synd de ikke kan brukes på kun drikke i baren.

tobeornot999 liker dette
  2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har to netter på Sommerro om et par uker. Den andre natten bookes gjennom et arrangement jeg skal på, mens den første booker jeg selv.

Anerkjenner Sommerro Platinum-status, og hvilke oppgraderinger kan man normalt forvente seg?

Jeg regner med at jeg får poeng for begge nettene?

3. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,214
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, har fått oppgradering 1kategori trur eg det var begge gongene eg har budd der. 1x betalt 1x med bonus poeng.

Gullars liker dette
  4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for info!

Er det noen mulighet for å oppnå rabatt på Sommerro-prisene? Jeg har jo diverse rabattkoder på NCC-profilen min, men de synes ikke å virke.

Og er det mulig å få standard NCC-fordeler ved booking som avbestilling frem til kl 21 på ankomstdag?

5. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Sommero bookes på egen nettside, så du får nok ikke rabatter, med mindre de er direkteforhandlet med hotellet.
    Selv de frittstående hoteller som bookes på nordicchoicehotels.no er unntatt rabatter (som fagforening, NAF osv)

Ifølge vilkårene til Nordic Choice Club skal alle fordeler gjelde, utenom garantert oppgradering og mulighet for beste tilgjengelige rom.

upload_2023-2-19_9-32-9.png

eventyrer, Maggie and Gullars like this.
  6. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,214
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker på avbestilling då eg ikkje har hatt bruk for anten det eller sein utsjekk. Men restaurant kupong har eg fått :)

Digg med Eggs Benedict til frukost, ein kan velge ein Alacarte frå menyen + buffeten som er ganske liten riktignok.

Gullars and tobeornot999 like this.
  7. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Tar det videre her så det ikke besudler Gjennomførte overnattinger-tråden. Er det generelt noe dere har opplevd automagisk i Tønsberg, eller har det kommet på deres forespørsel? Kanskje jeg bør være litt mer frempå neste gang om respepsjonisten virker å være i humør. Enn så lenge ser jeg frem til en natt i det som enn så lenge ser ut til å bli en enkeltseng i Skien i morgen, og ikke har de billader til 2,5kr kWt heller som nabobyen:p

tobeornot999 liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er en perk for gull og platinum det - og man trenger ikke være flau over å spørre ved innsjekkingen på en hyggelig måte siden du er gull medlem :)

Når det er sagt, sier reglene til Choice minst 1 klasse oppgradering, om det er ledig ved booking-tidspunktet er en fordel for platinum - som ikke gull har. I praksis tror jeg ærlig talt (som platinum selv) at det sjelden gjør noen forskjell med "mulighet for oppgradering" ved bestilling (platinum) eller først ved innsjekk (gull).

Last edited: 21. febr 2023
    livinspeed liker dette
  9. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått oppgraderingene fra standard rom til Suite automatisk, hvor det i god tid før innsjekk fremkommer i appen til Nordic choice at jeg er blitt oppgradert. Er platinum medlem.

Maggie and livinspeed like this.
  10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Det skjedde automagisk både i Tønsberg og de fleste andre stedene.

livinspeed liker dette
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Tønsberg er en av de stedene som alltid oppgraderer i løpet av et døgn etter bestilling hvis man er Platinum (med mindre alt over standardrom er utsolgt såklart). Dessverre virker det som at ikke alle hoteller har koblet seg på denne automagikken. Amerikalinjen for eksempel oppgraderte ingenting før alle andre rom på hotellet var utsolgt, selv om det var bedre rom ledig ved bestilling. Dermed fikk jeg en oppgradering fra Superior til "Superior Explorer" ved innsjekk :rolleyes: Nå skal det sies at den andre gangen jeg hadde bestilt en natt på Amerikalinjen så skulle vi blitt oppgradert til Suite, men måtte dessverre avbestille. Synlig i appen et par dager før innsjekk.

eventyrer and Maggie like this.
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Og i Bergen har vi Havnekontoret som alltid oppgraderer på samme måten.

Men jeg har en booking på No13 på Torgalmenningen nå, som fortsatt står med standardrommet selv om jeg som platinum er garantert oppgradering minst èn klasse siden klassen over var enkelt tilgjengelig da jeg bestilte.

Ulempen er selvsagt at de hotellene som er trege med å oppgradere platinum, kan ha blitt tomme for andre rom innen du faktisk sjekker inn og spør i resepsjonen - selv om de da bryter sine egne regler. Ja, jeg kunne selvsagt spurt hotellet direkte og på forhånd, men bor jo såpass mye hos Choice (derfor platinum) at jeg ikke gidder å drive med mail til hotellet "just in case".

livinspeed, Earl, Maggie and 2 others like this.
  13. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke mye Q&A i dette innlegget, men ble litt furt (haha) når jeg gikk rett fra platinum til blue...ingen soft landing hos NCC altså...får bare fortsette å fore scandic med netter for å vedlikeholde Red der...til og med samboeren min som er Gold på livstid sa at "Blue" er "looser":confused:

14. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,052
    Bonuspoeng:
    113
    Scandic red er jo fortsatt nice, men en av mine siste opplevelser med oppgraderinger hos scandic plasserte meg på standard family four som liksågodt kunne vært kategorisert som bøttekott. Hjelpes. Godt jeg ikke lider av klaustrofobi.
    Skal nevnes at dette var en booking hvor jeg dukket opp i resepsjon 30 min etter booking og resepsjonist måtte lete etter ledig rom for tidlig innsjekk 13.00.

Supersergei liker dette
  15. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Nordlands liker dette
  16. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Har bodd endel på begge to og forkosten er vel omtrent lik vil jeg si. Egentlig de fleste comfort hotel føler jeg har veldig lik frokost.

tombom liker dette
  17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,180
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil si Karl Johan har bedre frokost enn Grand Central. Bedre plass til maten, og sitteplasser også.

tombom and Grooo like this.
  18. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    tombom liker dette
  19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,267
    Bonuspoeng:
    183
    Om en ikke ønsker ligge seg til status, er et godt tips spare trumf kontoen opp til 6667,- og på dagen ny medlems periode starter ta en kjapp overføring.
    Vipps, så er ny platinum status sikret:)

upload_2023-3-1_12-49-27.png

jonss, Rapolo, Gullars and 7 others like this.
  20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,180
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at status varer i neste periode i tillegg til den du er i. Så hvis du allerede er Platinum fra forrige periode, lønner det seg (kanskje) å vente til slutten på perioden, og se om du trenger å overføre så mye som 6667 Trumf. Kanskje du har ligget deg til noen poeng underveis, og kan på den måten spare Trumf'en. Men, om målet er å bli Lifetime Platinum så fort som mulig, er det jo bare å kjøre på. :)

eventyrer liker dette

Del denne siden