Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. toringem

toringem Guest

Hei. Ref innlegget ditt over. Jeg er litt ny men leste medlemsreglene slik at det er mulighet for oppgradering til beste romkategori ved ledighet, men det gjelder ikke suite, om den er ledig?

TElg78 liker dette
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Unntaket for suite gjelder kun fordelen garantert oppgradering en kategori

Maggie liker dette
  3. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Flere som har problemer med avbestilling for tida? Ganske utrolig hvor dårlig app og systemer fungerer hos strawberry.

4. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg måtte sende mail til hotellet for å avbestille en bonusovernatting nylig. Var ikke mulig, hverken på nett eller i app. Forsøkte først å sende melding til kundeservice, men den ble aldri besvart...

5. permorten

permorten Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    28
    Bruker man å kunne avbestille bonusnetter i app eller på hjemmesiden? Har hatt en booking lenge nå som det står i app ikke kan avbestilles der, men må ringe inn.

6. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,703
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg har inntrykk av at det har vært litt "kuk i computeren" siden i vår en gang.. Husker ikke om noe av det sammenfalt med navnebyttet den 22. mai, men ikke umulig det skjedde noe da..
    Det har jo også vært bytte av bookingsystemer på en del hoteller. Opplever at noen bookinger plutselig har fått et annet bookingnr. enn det som står oppgitt mailen.. Mulig en sammenheng der..

Poengbookinger har jeg også måttet ringe inn for å avbestille de siste månedene. Husker en tilbake i mars, men mulig problemet har vart enda lenger..:rolleyes:

7. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har tatt opp problemstillingen i forbindelse med forrige avbestilling av poeng bestilling. Avbestillinger må tydeligvis håndteres manuelt. Ellers ender en kun opp med en avbestilling uten tilbakeføring av poeng.

Baldrick liker dette
  8. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    83
    Har helt glemt at en kan opptjene Finnairpoeng hos Strawberry (enn så lenge), men jeg går ut fra at en ikke kan dobbelt dippe? Nå når Finnair går over til Aviospoeng er jo det litt interessant.

ScoobyDoo liker dette
  9. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    327
    Bonuspoeng:
    63
  10. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Jordbæret blir fortsatt omtalt, så jeg prøver å ikke være så alt for bekymret selv om jeg mangler noen 100k før jeg er LTG, alternativt tømme trumfkontoen og bli LTP :rolleyes:

KingBogen and eventyrer like this.
  11. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    jeg har som Gull fått Suite ved flere anledninger. Pleier alltids å spørre om upgrade ved innsjekk. Sjekker om suiten er ledig i perioden og bruker dette som argument hvis de ikke tilbyr den... Noen ganger går det bra, andre ganger kommer de sedvanlige bortforklaringene :)

12. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,154
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er 2 stykker (trenger 2 senger) som skal til Tromsø 3 netter i juni ifm midnight sun marathon. Hvilket Strawberry hotell ville dere valgt å bruke bonuspoeng på? Er Platinum.

Vurderte først Xpress til 7500/natt, men frykter små rom, og vil gjerne ha frokost inkludert.

Alle anbefaler Edge, men det er 25000/natt, vs f.eks Saga til bare 15000/natt.

13. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,214
    Bonuspoeng:
    183
    Har kun budd på the Edge, men er nok enig i anbefalingane. Har du status i jordbær klubben? Dei har vertfall vore greie med oppgradering når eg har budd der. Legg inn melding i bestillinga at du set pris på oppgradering og ønsker x2 enkeltsenger.

Fekk sabla flott rom i toppetasjen på Tromsø Skyrace i fjor, då var hotellet nær stappfullt.

KRS liker dette
  14. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Comfort Xpress for 7500 poeng og frokost fra The Edge gjennom togoodtogo appen til 35 kroner er bra for både lommebok og miljøet. Som Strawberry medlem får du gratis kaffe på toppen. Forutsetter at du ikke er tidenes morgenfugl, da frokosten ikke "serveres" før i 11 tiden

furlong and KRS like this.
  15. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,428
    Bonuspoeng:
    113
    Merk at enkelte personer i skranken hos Xpress i Tromsø er gnien på kaffen. Jeg hadde et opphold der i vinter, og selv om det var to stk på rommet var policy at man bare fikk èn gratis kopp kaffe/te daglig.

Og så for å svare KRS; hvor høyt verdsetter du poengene dine? Poengforskjellen fra Xpress til Edge er 17 500 poeng i døgnet. Personlig verdsetter jeg 17 500 poeng langt høyere enn frokost for to på en kafè. Kan omså gå til et av nabohotellene og kjøpe tilgang til frokostbuffeten.

Xpress har små rom, ja, men det er sannelig rommene til Edge også (med mindre du får et rom av litt høyere kategori). Sove får du til hos begge.

eventyrer and KRS like this.
  16. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Flere som opplever at det tar lang tid å få godskrevet poeng og netter? Mangler 4 netter og 11k poeng, det har gått over en uke og jeg har ei heller fått svar på henvendelse rettet til KS sendt tirsdag.

17. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Bestill 2 rom på Xpress til 7500/natt. Kjøp frokost noe plass i byen, eller gå 3 minutter til Edge og kjøp frokost til 265kr/stk.

KRS liker dette
  18. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skal jeg stressteste Strawberry litt. På vei til en booking senere i dag i Bergen. Startet 31. mai i år og på morgenen i dag hadde jeg opptjent snaue 96.000 poeng - så noen få hundre Trumfkroner ble nettopp vekslet inn og fikk umiddelbart rett over 100.000 poeng og da Platinum.

Status ble imidlertid ikke umiddelbart oppdatert og kunne ta opptil 24 timer før batchjobb kjøres, så kundeservice har lagt inn kommentar på bookingen om at det er lag i systemet, så krysser jeg fingrene for at garantert sen utsjekk til 18.000 går fint gjennom :)

Rom allerede oppgradert før fra standard til superior, så forventer vel ingen stor endring der med ny tilværelse.

Må jeg forøvrig manuelt oppdatere eksisterende bookinger, eller ser hotellet ny status selv om det ble booket som Gold?

eventyrer and holmen like this.
  19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg gikk opp til Platinum ble ikke status oppdatert automatisk i hotellene sine systemer.

20. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Virker ikke som mine bestillinger har fått oppdatert status heller, når jeg gikk opp til Gold.

Er det noen enkel måte å løse dette på utover å dytte medlemskortet i ansiktet på de i resepsjonen?

Del denne siden