Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Det løste seg med en mail til kundeservice for min del. Evt kan du isteden/i tillegg maile hotellet noen dager før oppholdet for å forsikre deg om at riktig status er registrert.

Fleksnes liker dette
  2. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver å booke Amerikalinjens Triton suite gjennom strawberry.no, men finner den ikke der. Ser bare junior-suiten. Har noen peiling på om man kun kan booke den via amerikalinjen.no, eller er dette en teknisk feil?

Jeg ønsker så klart å booke gjennom strawberry for poeng og trumf-bonus ;)

3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Vel…
    Hadde mailet med Clarion Havnekontoret god tid i forveien og hørt om tidlig innsjekk fra 13.30. De sa at fredag-lørdag var fullt hus, så de ikke ikke garantere noe, men at de nok trodde de skulle kunne få det til.

Kommer inn i resepsjonen rundt 14.00 etter litt togforsinkelse, og første jeg ble møtt med, og før jeg fikk sagt navnet, var beskjed om at nok ikke var noe klart rom enda.
    Forklarte høflig at jeg hadde avtalt dette i forveien og at det forhåpentligvis skulle være i orden.

Viste seg at det var klart da hun faktisk søkte opp navnet. Hun sa også at vi hadde blitt «gratis oppgradert til et bedre rom», men det virket litt motvillig i tonefall? Vanligvis pleier de å si det med et smil og formulere det på en betydelig hyggeligere måte, men skal ikke legge altfor mye i det.

Spurte så om hun kunne ordne med sen utsjekk også, og fortalte om denne nye Platinum-statusen og at det skulle ligge i kommentaren på booking fra kundeservice.

Da startet hun umiddelbart å forklare at det var helt avhengig av om det var ledige rom, og virket motvillig til å sjekke. Jeg spurte om det ikke var garantert og således ikke burde være avhengig av booking neste dag, og da fikk jeg det jeg opplevde som et delvis nedlatende svar om at «det gjelder såklart ikke når det er høysesong».

Nå har ikke jeg nilest vilkårene, men ser ingen unntak - kun betingelse om at det må avtales senest dagen før avreise. Fikk imidlertid ordnet det til 16.00 som var alt vi behøvde, så løste seg greit, men når spørsmålet hennes er «Ja, hvor lenge vil dere ha da?» blir det litt negativt vinklet.

Fikk nøkkelkort, og omtrent før jeg fikk sagt takk snudde hun og var på vei til bakrommet, uten å ha forklart hvor heisen var eller noen andre hyggeligheter.

Får håpe det var personspesifikt og at hun hadde en dårlig dag. Har hittil opplevd betydelig bedre mottakelse på alle andre hotell i kjeden, og bedre anerkjennelse av status med oppfordring om å ta med en brus og bare hyggelige formuleringer.

Så alt i alt: mottakelse og anerkjennelse langt under det jevne. Kurant superiorrom med balkong, litt slitent i kantene.

DanH, Flymunda, eventyrer and 4 others like this.
  4. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,806
    Bonuspoeng:
    350
    Kopier dette innlegget og send til kundeservice. Eneste måten de kan forbedre seg på…

5. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Det er enkelt som bare gidder ikke. Jeg ble nekta tidlig innsjekk hos et annet hotell på sekundet jeg spurte om det, greit det. Sitter meg ned i resepsjonsområde for å vente en og halv time til kl 15. Etter 5 minutter kommer en til, hilser og spør om jeg trenger noe, jeg svarer at jeg venter for å sjekke inn, og han er bare "men det kan vi helt sikkert fikse med engang", og puff var det null stress med tidlig innsjekk, til og med gratis var det (er bare silver, så det egentlig koster ett hundrelapp eller noe). o_O

Henrik, eventyrer, livinspeed and 2 others like this.
  6. Melon

Melon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har bodd der et par ganger, og har måttet booke direkte. Da får man fortsatt poeng, men ikke trumf da.

7. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Trumf er viktig! Hva med å bestille junior suite gjennom Strawberry, også oppgradere til Triton? Er det mulig?

8. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,706
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde jeg definitivt gjort. Booket junior/høyeste tilgjengelige kategori, og så spurt hotellet om de har et tilbud på oppgradering. Da får man jo fylt opp posen, og nesten hele sekken..! ;)

9. Martin F

Martin F Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Har to bookinger på samme hotell for to påfølgende netter, en for poeng og en for penger.
    Pleier det å være noe problem å "koble sammen" to bookinger?

Vil i utgangspunktet bare slippe å måtte sjekke ut klokka 12 og inn igjen klokka 15.

Planen er selvsagt å sende en mail til hotellet på forhånd, men turen er ikke helt spikret ennå, så lurte på om noen hadde erfaring med det?

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,874
    Bonuspoeng:
    293
    Det pleier ikke å være noe problem.

Martin F liker dette
  11. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om bestillinger gjennom Red Carpet gir bonuspoeng og viatrumf? Blir jo rutet via strawberry.no.

Attached Files:

12. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Bookbeat: Hva er andres erfaring med postering av poeng her? Mitt abonnement ble betalt 4/8, og ifølge Strawberry skal poeng vises på konto 3-5 dager etter betaling, men mangler både kampanje og vanlige poeng.

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,874
    Bonuspoeng:
    293
    Gjør høsten dobbelt så moro
    Nå får du doble bonuspoeng på alle opphold mellom 28. august og 15. oktober. Så behold feriefølelsen litt til og la bonuspoengene dale i kapp med løvet. Logg inn og book senest 27. august.

melkoo, livinspeed, eventyrer and 3 others like this.
  14. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,706
    Bonuspoeng:
    113
    Passer veldig greit med økt trumfsats. :) (7 % frem til 26.8.)

holmen liker dette
  15. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Må rebooke om man allerde har bestilt i tidsrømmet men, før denne kampanen ble annonsert?

16. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183

For deg som elsker den lille skriften og punktlister, her kommer det:
    • Gjelder kun for bookinger som gjøres mellom 22.-27. august. For boperiode mellom 28. august og 15. oktober 2023.

melkoo liker dette
  17. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Utrolig typisk at kampanjen traff det ene tidsrommet jeg er booket inn på Scandic en måned i strekk og ellers har ferie...:rolleyes: Nuvel, får i alle fall med meg én natt i det som ellers hadde vært en kjempestart på en ny opptjeningsperiode.

18. Jorgen44

Jorgen44 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, alle sammen! Fant ut at gavekortet mitt går ut i dag:eek: Tror der er rundt 1200kr på det. Tips til hva jeg kan finne på med det? Kan vell ikke forhåndsbetale noe med det, eller?

19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    Dra til ekspedisjonshallen, Sommerro.
    Ta deg en god middag og noen drinker:)
    Evt restauranten på Amerikalinjen, eller The Thief.

Last edited: 23. aug 2023
    tobeornot999, Hilde, Jorgen44 and 2 others like this.
  20. geirh

geirh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Gjerne litt odde spørsmål, men uansett:
    Skal til Trollhättan på jobb tidlig i oktober. Vurderer å bo på Clarion-hotellet der (mest praktisk) eller i Göteborg (trolig mest gøy) - i så fall fristet av det nye Clarion Draken-hotellet som åpner 1. oktober.

Noen som har erfaring med Trollhättan generelt og det Clarion-hotellet der spesielt? Er min antagelse om "helt greit, men kjedelig" dekkende?

Vært lite i Göteborg også, så litt det samme der. Verd noen timer ekstra på et tog å bo der? Draken-hotellet ser lovende ut, men ikke så mye info å finne - noen som har sett/hørt noe mer om det er verd å satse på? Og, området rundt (Järntorget) ser tilsynelatende fint ut, stemmer det? Min hovedinteresse, både i livet og i Göteborg, er nok å drikke øl.

Del denne siden