Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Du må kontakte kundeservice :( og dessverre er det ikke noen måte å finne ut om det er ledig bonusrom eller ikke før du gjør det. Som Platinum kan man være sikker hvis det er ledig standardrom da :) (Og det ikke er et hotell med unntak for den regelen)

Maggie liker dette
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig resepsjonisten blander med tredjeparter som Expedia osv der det ikke går

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for hjelpsomt svar - som alltid :)

Darkcho and holmen like this.
  4. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,052
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det mistenker jeg også.
    Jeg spurte flere ganger og forklarte også at dette aldri har vært noe problem når jeg har reist i forbindelse med jobb, men ble blankt nei.
    Går nok uansett ikke glipp av noen store poengsummer, så det er jo egentlig ingen big deal.

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,874
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det faktisk stemmer så er det nok en spesialavtale de har med flyselskapene som gir rom til en fast lav pris og dermed er helt uten perks. Jeg har opplevd det samme i en eller annen sammenheng da rommet ble booket i tilsvarende setting, uten at jeg husker verken kjede eller situasjon.

6. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,052
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det er også en mulighet, så fort det var snakk om hotell i skranken hos SAS hintet jeg om at det var ønskelig med clarion eller comfort, fyren i skranken bekreftet umiddelbart at det ble en av de to. Jeg sjekket forresten pris og som vanlig er comfort billigere, men jeg ble allikevel plassert på clarion, så de har nok en egen avtale med SAS ja.

7. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Har heller aldri hatt noe problem, jeg booker 90% av oppholdene mine via HRG/Amex. Det har latt seg gjøre i alle disse unntatt ett opphold jeg har i august der både KS og resepsjonen har prøvd uten at jeg har fått det opp i appen og nettsiden, får kun denne feilmeldingen når jeg forsøker å legge til:
    upload_2023-7-24_22-21-37.png

Litt kjedelig når det gjelder et ukeslangt opphold rett før utløp av opptjeningsperiode som vil bikke meg over på platinum, men vi satser på at det blir kreditert...

Når det er sagt opplever jeg nå at de resterende som faktisk dukker opp i appen kun står som "hotellrom" - trodde først det kunne ha noe med oppdatering av appen å gjøre, men ser siste update var 21 juni i følge play store... Får vente i spenning og se om det blir oppgradering ved ankomst på onsdag, det er kanskje vrient å håpe på i sommerby i høysesong:rolleyes:

Flyrlavt liker dette
  8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,052
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøver på ny ved utsjekk i morgen!
    Edit: Nope, ikke mulig siden rommet var booket av SAS.

Last edited: 25. juli 2023
  9. Melon

Melon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det noen som har noe å dele angående muligheter for oppgraderinger for Platinum hos Sommerro?

Har en bestilling på Deluxe Rom - Premium.

10. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,214
    Bonuspoeng:
    183
    Har blitt oppgradert fra Standard til Superior? Og Standard til Deluxe på Sommerro.
    3opphold der og oppgradert alle ganger.

Melon and holmen like this.
  11. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Gammel post, men relevant likevel. Er dette hotellavhengig? Har en booking på Comfort Square i Stavanger jeg ikke kan, verken nett eller app, mens for Clarion Stavanger og Tyholmen er det uproblematisk.

12. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,052
    Bonuspoeng:
    113
    Forhåpentligvis er de opptatt med å fikse problemet hvor man faktisk betaler på forhånd, men allikevel får beskjed om å betale når man kommer på hotellet.

holmen liker dette
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,203
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått beskjed om å betale når det er en bonusnatt.. o_O

Flyrlavt liker dette
  14. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,052
    Bonuspoeng:
    113
    Ville man da eventuelt fått prisen som hotellet faktisk tar for en bonusnatt og samtidig ikke blitt trukket for poeng? Hadde jo ikke vært så dumt :D

eventyrer and Chrisljo like this.
  15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,203
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe.. det hadde vært noe. Men nei, jeg hadde allerede blitt trukket for poeng, og de skulle ha 1700 kr (kanskje?) for rommet. Jeg ble usikker, så måtte sjekke appen for hva bestillingen sa. Så nå sjekker jeg alltid før jeg går inn på hotellet, så jeg ikke påstår noe som ikke stemmer.

Dette var på Folketeateret. Har skjedd to ganger tror jeg.

Flyrlavt liker dette
  16. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    For å svare meg selv her:
    Sto fortsatt som "hotellrom" hele dagen, og sjekket før ankomst at superior nå var utsolgt i løpet av dagen. Dukket opp i resepsjonen hvor resepsjonisten virket overrasket over at det ikke var lagt på oppgradering fra laveste kategori når han fikk høre hvor lenge siden det var jeg hadde booket, og fant heller ikke meldingen jeg hadde sendt - så mulig det er noe kuk i computeren. Så da ble det bøttekott i natt så ser vi om det blir noe ledig i morgen:p

eventyrer liker dette
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Har lagt merke til at samtlige bestillinger i min app plutselig endret seg til Hotellrom istedenfor faktisk romkategori en gang i løpet av helga. På nett står det fortsatt riktig, bortsett fra for en av bestillingene der det alltid har stått Hotellrom.

18. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har noen med "hotellrom" og noen hvor kategori vises.

furlong liker dette
  19. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Har alltid løst seg tidligere med oppgradering i app synlig en stund før ankomst uansett om jeg har booket direkte eller lagt i app senere, men denne gangen virket det som om status ikke dukket opp før jeg ramlet inn døra. Svarte på SMS'en som blir sendt ut på morgenen uten at dette kom gjennom, så noe rart må det være. Skal høre med de ved utsjekk om de kan notere neste booking siden jeg er her noen netter i måneden. Virket som han prøvde å gi meg suite, men ble overstyrt av supervisor som sa det kun var tilgjengelig i nødstilfeller for noen litt mer skinnende enn gull...

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Garantert oppgradering skal gjelde også for bonus ja. Bortsett for på hotellene det uansett er unntak for regelen (dette er vel kanskje bare Sommero?) Jeg opplever at man automatisk blir oppgradert senere på dagen eller dagen etter man har bestilt på noen få hoteller. Dette er også konsekvent så vidt jeg vet. Jeg har derfor antatt at Strawberry har en funksjon i bookingsystemet som gjør dette og bare ikke er skrudd på for de fleste hotellene, men det kan jo også hende at de hotellene det gjelder bare har veldig bra manuelle rutiner.

NoLimit and Maggie like this.

Del denne siden