Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det er jeg som blander her. Takk :)

2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er Ernst i Krsand med oppgraderinger? Vi reiser med to barn på 1 og 2 år, og jeg lurer på om jeg skal bestille connecting rooms eller satse på oppgradering til suite. Er Platinum.

3. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk juniorsuite med gold hos ernst for en stund tilbake.

4. furlong

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har opplevd å få booke bonusnetter ved å kontakte hotellet direkte?
    Kontaktet Strawberry på Platinum telefon for å få booket en natt på Lily Country Club. Får beskjed at hotellet er fullbooket, også for garantert natt. På Lily sin hjemmeside derimot så er alle kategorier ledig. Disse kan ikke Strawberry se:( Har prøvd to forskjellige konsulenter med samme svar.

5. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg kjempet samme sak med overnatting på Farris Bad. Etter 20 eposter frem og tilbake, og gjentatt presisering av fordel med garantert bonusnatt dersom standard rom ledig, fikk jeg endelig positivt svar. Men, det tok meg 20 eposter frem og tilbake og to telefonsamtaler. Håpløst.

Baldrick, furlong, Emma and 3 others like this.
  6. furlong

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Ordnet seg nå for min del ved at Strawberry sendte en epost til Lily

CecilieL90, DanH and Emma like this.
  7. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Hvordan tolker dere fordelen "gratis brus eller mineralvann"? Gjelder det kun flaskevann og klassisk brus (typ cola), eller er det all ikke-alkoholholdig drikke, inkludert feks. eplejuice og energidrikk?

Last edited: 21. juli 2023
  8. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har tatt juice mange ganger. Står ofte under mineralvann på menyen. Har tolket det som alt alkoholfritt.

9. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    På Quality i Uddevalla i Sverige idag og fikk velge i alle fall mellom alkoholfrie , hadde ikke lyst på alkohol og spurte ikke om det.

10. furlong

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Vedrørende restaurant kupong. Denne skal vel kunne brukes til feks en brus eller en kaffe latte i hotellets bar? Jeg har forstått det slik at det er kun alkohol som må nytes sammen med ett måltid om man skal bruke kupongen. På Quality Tønsberg så var de strikse på at kupong kun kunne brukes på mat, men det står da også at den kan brukes i hotellets bar.

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,874
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjaldt ikke energidrikke på Quality Hasle.

12. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,494
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det forskjellig praksis rundt om.
    Hotelleiers ønske er nok at voucheren skal utgjøre en liten del av en stor regning og ikke 100% av en liten regning.
    Så blir det masse lokale "policy'er" og unntak på petimeter-nivå.
    Kupongen skal kunne "løses inn mot mat eller drikke" og så er det unntak for alkohol alene. Som da må bety at voucheren kan brukes på annen drikke alene.

furlong, Maggie and eventyrer like this.
  13. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,214
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er stort sett at den skal brukas i hotellet sin restaurant, er restauranten stengt kan du bruke i kiosken/minibaren. Har ikkje hotellet restaurant, så gjelder det samme kvar dag.

14. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    327
    Bonuspoeng:
    63
    Spørsmål til dere som har bodd på Son Spa.
    På hjemmesidene deres står det at spa i første etg. er gratis for boende gjester. Da har vel ikke 2 for 1 medlemsfordelen noe å si? Eller gjelder den på eks. Circle of Senses?

15. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått bruke den på den sirkelen før.

tombom liker dette
  16. EJN

EJN Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Hva er comme il faut når det gjelder oppgradering til dobbeltrom etter å ha bestilt enkeltrom?

Jeg er platinum og skal ha en natt (med samboer) senere i sommer der det kun er ledig enkeltrom eller deluxe dobbel (ergo ikke garantert bonusnatt). Da er det jo fristende å bestille enkeltrommet betalt for så (formodentlig) å bli oppgradert, men er dette egentlig innafor?

17. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93

Normalt får man vel oppgradert fra enkel til dobbel ved ankomst for 200-300. Det man betaler for da er vel strengt tatt ikke rommet som sådan, men én ekstra frokost. Jeg ville nok bestilt enkeltrommet og funnet en smidig løsning sammen med resepsjonisten ved ankomst.

EJN liker dette
  18. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenker det er ok så lenge du ikke går helt DYKWIA hvis du blir stuck med enkeltrom. Litt som å booke A og C og satse på ledig midtsete.

eventyrer, holmen and EJN like this.
  19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan får man booket bonusnatt på de frittstående hotellene? Blir jo bare sendt videre til de respektive nettsidene, og der finner iallfall ikke jeg mulighet til å betale med poeng :rolleyes:

20. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,052
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skrev akkurat i tråden for utsikt om at de ikke kunne koble oppholdet mitt på Clarion CPH opp mot medlemskap i strawberry, resepsjon forklarte at siden bookingen var via tredjepart så er ikke dette mulig. Jeg er regelmessig innom strawbery sine hotell i forbindelse med jobb, da bookingene er gjort med f.eks egencia, hrg, berg-hansen osv har det aldri vært noe problem.

Er dette faktisk en greie eller har jeg møtt på en resepsjonist som ikke vet hva hun snakker om?

Del denne siden