Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,100
    Bonuspoeng:
    183
    Ahhhh, det burde jeg jo ha tenkt på.
    Rimelig teit at det ligger sånn info på web, men ikke i appen. Og spesielt når man allerede har en gyldig booking og trykker «kontakt oss» inne i bookingen…
    Men uansett, takk for hjelpen!

Staralliance liker dette
  2. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Er teksten (suiter er unntatt) ny? Kan ikke huske å ha sett denne begrensningen før.
    upload_2023-7-3_14-22-56.png

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, den er ikke ny, den har vært der lenge/hele tiden. Men det er ikke en begrensning på å oppgradere deg til suite (selv om noen hoteller tror det), det er bare en begrensning på rett på garantert oppgradering hvis du bestiller romkategorien ett nivå under suite.

Maggie, Upsaker and DanH like this.
  4. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var ny info for meg, jeg har faktisk kranglet tidligere pga. manglende oppgradering fra kategorien rett under suite.. :oops: Skal sies at det var på telefon med kundeservice, de satte meg over til The Hub og der løste det seg med en suite-oppgradering :)

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken side av byen kommer dere fra? Hvor i Oslo skal dere? Og når skal dere dit? Nå på sommeren er det jo mye roligere, så da har det egentlig lite å si, men det er tider på døgnet hvor det er rimelig fullt både på veien og i bussene ut til Fornebu.

Med for eksempel Quality Hotel Hasle Linie kan dere bruke tbanen isteden og det koster faktisk bare 10 000 poeng. Det burde være forholdsvis lett å kjøre til også

oggaman, trygveat and TElg78 like this.
  6. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,481
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet i mange av Strawberry sine hoteller er, at de ikke kjenner til kundeprogrammet. Jeg har selv kranglet meg til en garantert oppgradering på bonusnatt (Grand KrSund). Det er noen hoteller som gjør en bra jobb, mens andre ikke bryr seg skikkelig og jeg må forklare dem, hva jeg trenger.

Som Platinum har du fortsatt gull fordelen å spørre om upgrade ved ankomst i tillegg til din garantert en kategori opp. Mange er veldig snille og tar deg fra moderat dobbeltrom helt til høyeste under Suite. Fikk tre netter Suite på Sentranstasjonen etter jeg bestilte bonusnetter til Rammstein konserten. Det var meget hyggelig gjort

jonss and Maggie like this.
  7. CowboyDan

CowboyDan Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg ville gått for fornebu, kortere vei til beachen, ca likt dør dør National om du tar toget fra Lysaker.. Haslelinie få parkeringer, og altfor nærme de ansatte i Dagbladet (visavis)

jonss and oggaman like this.
  8. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Vi kommer fra vest og tenkte oss til Bygdøy og sentrum. Slik sett kan Fornebu være OK.

Har ikke nok poeng til å sjekke om Hasle Linie er ledig fra 7-9 juli. Er det et bedre hotell?

9. CowboyDan

CowboyDan Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Var ledig for to personer på Hasle Linje disse to dagene i allefall (sjekket nå). 20k poeng.

Litt dunkle og mørke rom, litt sjelløst område (personlig mening) som er omgitt av bomaskiner og Dagbladet, lite parkeringsmuligheter. Positivt: god frokost , og burde være gode upgrademuligheter

Har ikke bodd på Expo, men hører hyggelige ting, og har jo vært utenfor noen ganger. Ville gått for det.

oggaman liker dette
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Det er Quality begge to og begge er ganske nye, så omtrent det samme tenker jeg. Mener det skal være 10000 poeng per natt på begge to også, men mulig de er tomme for rom og at du får opp superior isteden eller noe.. Som sagt så er det finere i området rundt med park og sjø på Fornebu. Det er også nærmere Bygdøy, mens fordelen med Hasle Linie er at det er ca ti minutter kortere reisetid med kollektivtransport til feks Stortinget T.

Kommer dere opp E18 sørfra er det bare å ta av rett før Lysaker ut mot Fornebu, mens til Hasle Linie må dere kjøre rundt nesten hele ring3 fra samme avkjørsel ved Lysaker.

oggaman liker dette
  11. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,214
    Bonuspoeng:
    183
    +1 på Expo, enkelt og parkere bilen og relativt raskt til sentrum med buss. Eventuelt tog fra Lysaker. Relativt bra frukost også på Expo.

oggaman liker dette
  12. fluortablett

fluortablett Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    ..jaja fungerer enda på Scandic, for se hvor lenge det varer

noen som vet om vei rundt dette? (bruker berg hansen)

Attached Files:

13. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Flere som sliter med å få lagt til bookinger? Forsøkt å legge til med feilmelding, mailet hotell med påfølgende svar om at det er i orden og lagt til uten at det har dukket opp. Mulig det har en sammenheng med rusket i maskineriet de hadde i forgårs? Er ikke før om en god stund, så kanskje det på magisk ViaTrumf-vis dukker opp helt plutselig:p

14. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg opplevde det samme i går. Forsøkte manuelt å legge til men fikk feilmelding. Nå ligger bookingen inne som normalt.

15. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Finnes det en måte eller en nettside hvor jeg kan se hvilken romkategori et visst romnummer er? Står bare «Hotel room» i Straw og AwardWallet. Har bedt om oppgradering, bestilte standard dobbeltrom. Er platinum.

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Såvidt jeg vet så er det ikke mulig. Noen hoteller har bare sluttet å vise romtype på nett og i appen, mens andre hoteller fortsatt viser dette. Om det er et bevisst valg å slutte å vise romtype eller om det bare er en konsekvens av endring av bookingsystem vet vi ikke.

17. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    I mobilappen fremkommer det hvilken romkategori du er blitt tildelt. Romnummer fremkommer vanligvis kort tid i forveien til innsjekk. Gjerne samme dag eller dagen i forveien.

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,203
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer ikke lenger. Nå står det bare Hotellrom i appen. Iallfall på de hotellene jeg har booket.

EDIT:
    Det er et par hoteller som viser romtype hos meg også. Se melding lenger ned.

Last edited: 06. juli 2023
  19. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Det står "Suite" på Avalon Hotel overnattingen jeg har til helgen :D Booket opprinnelig "Deluxe Terrass".

edit: ikke 100% sikker men tror det stod romkategori før oppgradering også.

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en booking på Clarion Hotel Ernst i sommer der romkategori vises, men en annen på Quality Hotel Prinsen i august der det bare står "Hotellrom". Det ser ut som det er forskjellig fra hotell til hotell og mest sannsynlig pga hvilke datasystemer hvert hotell bruker. Ganske mange av dem har jo byttet nylig pga datainnbruddet i det gamle systemet og Prinsen kom jo også inn fra Thon og kan ha noe helt annet.

eventyrer liker dette

Del denne siden