Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også opplevd at et hotell (mener å huske det var The Hub) først viste romkategori -> så bare "hotellrom" -> så romkategori igjen etter oppgradering kort tid før oppholdet. Tolket det da som at de jobbet med romfordeling mens det bare stod hotellrom.

Et annet opphold jeg har på Quality Airport Hotel Gardermoen viser også romkategori. Skal sies at jeg ikke bor så ofte på hotell og har lite datagrunnlag. Overrasker meg ikke at det er avvik blant hotellene.

2. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at det varierer stort. Med dagens bookinger, så får eg opp kategori på Amerikalinjen, Clarion Oslo, og eit og anna clarion collection hotell, mens på comfort står det stort sett berre hotellrom

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,203
    Bonuspoeng:
    293
    Må moderere svaret mitt over her, for det er noen hoteller som viser romtype i appen hos meg også: The Edge, Clarion CPH og Quality OSL viser romtype. Karl Johan, Folketeateret og Xpress Youngstorget viser ikke romtype.

4. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kategori på alle mine, så det virker å være litt blandet. Noen ganger har det hoppet litt frem og tilbake på om det bare står hotellrom eller ei.

5. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Er det noen her som har erfaring med treningsrommene på hotellene i Oslo? Hvis noen av dem er ålreite, så er Platinum et mulig alternativ til feks Sats-medlemskap….

6. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Clarion the Hub kan være et godt alternativ. Dette er min favoritt plant treningsrommene til Strawberry hotellene i Oslo.
    Ellers ville jeg testet Amerika linjen, the Thief og Comfort Børsplassen.

7. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Wow. The Hub ser jo virkelig bra ut. Får man brukt basseng og badstu også som platinum-medlem uten å ha rom? I så fall er dette meget interessant.

8. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,214
    Bonuspoeng:
    183
    Sommerro har også veldig bra treningsrom!

9. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, det må jeg si! Er det noen her som er Strawberry Platinum og som kan fortelle om hvordan det fungerer med tilgang til treningsrom?

Last edited: 07. juli 2023
    snus_mumrikken liker dette
  10. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Har bare brukt Amerikalinjen og Clarion Hotel Oslo. Bare å henvende seg i resepsjonen, så får man et nøkkelkort.

Hørt rykter om at Sommerro er unntatt. Har vel kommet inn en ny regel om at de som selger eget treningsmedlemskap er ekskludert, men usikker på om den praktiseres og om det isåfall betyr at The THIEF også er ekskludert nå.

11. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Ja.
    For å komme til treningsrommet på The Hub må en gå gjennom basseng og badstu området. Da er det naturligvis bare å ta seg en tur i bassenget på vei til treningsrommet :D. Kanskje en glemmer å trene ;).

Are liker dette
  12. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har hørt det samme angående Sommerro. Jeg har selv blitt sluppet inn i gymmen på The THIEF, men mulig det er blitt endringer der nå. Det er over et år siden forrige besøk.

13. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,429
    Bonuspoeng:
    183
    Har akkurat hatt en hyggelig erfaring med Strawberry kundeservice.
    Jeg hadde booket et opphold på River Station, Drammen fra 7-8.Juli
    Denne prøvde jeg å avbestille på nett torsdagskvelden etter at kundeservice på tlf var stengt, etter gjentatte forsøk lot dette seg ikke gjøre.

Planen var da å gjøre dette via tlf fredags morgen, men dette gikk i glemmeboken ifm stress.
    Tenkte ikke noe mer på dette før jeg fikk et ubesvart anrop fra River Station på kvelden kl 20:50.
    Ringte så tilbake og snakket med en hyggelig kar i resepsjonen, jeg forklarte situasjonen og han anbefalte meg å ta kontakt med kundeservice i dag angående å få poengene tilbake.
    En time etter mail var sendt fikk jeg svar om at jeg fikk tilbake poeng.
    Synes det var hyggelig gjort iom at jeg ikke husket å avbestille selv.

Liza, EndreD, Jorgen44 and 8 others like this.
  14. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Morsomt at det var akkurat det hotellet. Opplevde ganske nøyaktig det samme i fjor! Riktignok betalt opphold, men slapp også å betale. Hadde også et skjermbilde av at jeg ikke fikk til å avbestille, men de trengte ikke å se det.

God service!

Liza, EndreD, Jorgen44 and 1 other person like this.
  15. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Når det gjelder endring av bookinger gjort under trippelkampanjen, da er det slik at man ikke lenger får 3x? Må flytte en av datoene pga kræsj med annen reise, og hvis poengene uansett forsvinner kan jeg like greit kansellere.

Får for øvrig fortsatt ikke opp oppholdet jeg skal på i stedet for den over i appen selv om hotellet har lagt det til manuelt, jkun feilmelding "prøv igjen senere eller kontakt kundeservice". Undres om det kan være fordi jeg har en booking på annet hotell på samme tidspunkt?

EndreD liker dette
  16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,874
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har booket to netter på Villa Copenhagen med poeng. I appen står det 60 DKK i remaining balance. Er det en slags resort fee de har eller skulle den vært 0? Et opphold på Comfort Vesterbro på samme tur står med 0kr samme sted.

17. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut som en feil. Aldri betalt noe fee på poengopphold på Villa.

Last edited: 13. juli 2023
    Upsaker liker dette
  18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,874
    Bonuspoeng:
    293
    Mer A enn Q, men nå står også romkategori under mine bookinger på strawberry.no.

19. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om man kan bruke garantert bonusnatt for Platinum hos Lily Country club på Kløfta, eller vil denne ligge innunder Oslo? Eventuelt at man havner på olavsgaard?:eek:

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Garantert bonusnatt gjelder på det hotellet man vil på og krever at det er ledige standardrom for penger. Tenker du egentlig på garantert rom 24 timer før ankomst? Det er for penger isåfall og er ikke garantert å bli på ett spesifikt hotell

eventyrer liker dette

Del denne siden