Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Nå sitter jeg med typ 13k bonuspoeng, og trenger 15k på en natt på et spesifikt hotell jeg kunne tenkt meg innen et par måneder.

Vil jeg nå ikke kunne tjene opp de siste 2k poengene med strawberry MC, og må jeh heller da konvertere alle poengene til Spenn, for å så booke når jeg har tilstrekkelig med Spenn fremfor poeng? Jeg gjorde kjøp i helgen som vil gi meg de 2k manglende poengene, men det er kanskje akkurat nå den 19. at de heller bli automatisk konvertert til spenn fremfor poeng?

Er veldig forvirret over overgangen så tar gjerne i mot litt pekepinner. Jeg har for øvrig platinumstatus om det skulle ha noen effekt for booking med poeng/spenn.

Edit: jeg ser at man IKKE kan konvertere poeng til spenn, som er frustrerende. Er da beste mulighet for meg å kjøpe gavekort med 13k poeng og så bruke det for å booke en natt sammen med bruk av spenn?

2. Duderini

Duderini Lonesome Traveler

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Det blir ikke noe konvertering mellom spenn og jordbærpoeng sier de fra hovedkontoret.

Jeg antar at Strawberry MC bare gir spenn fra i dag av (har ikke testet det selv).

Men overføring fra trumf fungerer fremdeles, så her trenger du bare å konvertere ~135 trumfkroner for å få de ~2000 jordbær-poengene som du trenger. ;)

furlong and turaga008 like this.
  3. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    437
    Bonuspoeng:
    63
    Bruk trumf!

turaga008 liker dette
  4. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    113

Jeg tror overføring fra Trumf fremdeles er åpen, så kanskje kan du skaffe dine 2.000 poeng der?

turaga008 liker dette
  5. turaga008

Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Takk til alle tre, da blir det trumf ja! Det sparer meg mye hodebry, takk igjen :)

interface87 and Duderini like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,168
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg beregnet verdien til 0,1 kr pr spenn opptjent med Norwegian, så da kan vi vel slå fast at verdien er omkring 0,10 til 0,15 da.

Når både Strawberry og Norwegian nå går til dynamisk spenn-prising i tillegg, blir det ikke veldig mye moro tilbake i noen av programmene.

travellers4fun and eventyrer like this.
  7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,730
    Bonuspoeng:
    293
    Norwegian har strengt tatt dynamisk prising fra før med Cashpoints også, siden disse er lik en krone og flybilletten varierer i pris

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,168
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, enig i det på billig-billetter.

Men på Flex som jeg bare bruker hos dem er en pris en pris, uten noen dynamikk.

9. TravelAddict

TravelAddict Nytt Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Det virker som at systemet gikk litt tregere den siste uken, mulig det var pga overgangen. Det jeg hadde handlet siden 14.nov på strawberry MC kom inn som Spenn i dag. Så støtter den om at det beste (og eneste muligheten?) er å overføre trumf for å runde opp til 15k.

turaga008 liker dette
  10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,283
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bekrefte at Strawberry MC gir Spenn nå

turaga008 and markus like this.
  11. turaga008

Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Yes, de 2k poengene jeg ventet på ramlet inn som Spenn nå i dag. Men takket være innspillene overførte jeg litt fra Trumf og fikk booket en natt med de siste 15k poengene jeg hadde liggende :)

Etter dette blir det nok ikke noe mer fokusert bruk av Strawberry MC eller overnattinger på Strawberry-hoteller, alt for kraftig devaluering av programmet deres dessverre. Krysser fingrene for at SAS/Scandic drar til med godt opplegg fremover!

12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,283
    Bonuspoeng:
    183
    Da fikk jeg jammen meg mail om at jeg kan laste ned Spenn-appen! :rolleyes:

turaga008 liker dette
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,954
    Bonuspoeng:
    293
    Haha, som en av de første eller? ;)

eventyrer liker dette
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,730
    Bonuspoeng:
    293
    Selv om det er irriterende, så er det forsåvidt greit nok at man går bort i fra garantert oppgradering ved ledige rom ved bestilling hvis det er vanskelig å få til teknisk. Men hvis hotellene bruker denne endringen som unnskyldning for å ikke gi oppgradering i det hele tatt så har vi et problem. Strawberry burde instruere hotellene om at man alltid skal oppgraderes hvis det er ledige rom ved innsjekk. Unntaket bør kun være hvis hotellet er fullt, men såklart har de klart å beskrive fordelen på en måte som gjør at det kan tolkes begge veier :rolleyes:

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,168
    Bonuspoeng:
    183
    Skal sjekke Danmark trikset i CPH neste uke.

Bestilt på "gamle poeng".

Men hvis de nå gir LTP enkleste rom i kjelleren, så bekrefter de bare at det er riktig (som jeg planlegger uansett) å brenne en halv mill poeng i 2025. Før jeg løper.

Samtidig som alle betalte opphold går til andre hoteller.

Er villig til å vedde endel på at han Spenn sjefen Sundby blir sparket, senest i løpet av 2025. Men da er det for sent.

Som et minimum kunne Strawberry si til gull og platinum (og særlig lifetime på begge nivåer): Vi beklager, og vil gjøre det godt igjen.

Stordalen pleier ikke å ha SÅ lite teft.

Duderini, Grooo and livinspeed like this.
  16. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    342
    Bonuspoeng:
    63
    Strengt tatt burde noen av riksavisene snappet opp denne misnøyen og tapesert den høyt oppe på sida si. Da tenker jeg de hadde fått noe å tenke på i Strawberry HQ.
    VG, Db, DN, Firdaposten - can you hear me?

tobeornot999, livinspeed and Maggie like this.
  17. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Screenshot_20241201-113830.png
    Flere som har denne forsiden og ikke finner noen julekalender?

18. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,169
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg har ikke brydd meg om Spenn i det hele tatt.
    I håp om at noen voksne hos Strawberry faktisk leser her inne så tar jeg meg tid til en liten utblåsning.
    400k poeng er opptjent på 2-3 år, og sett bort fra noen få små overføringer med trumf bare for å bikke over til høyere medlemsnivå så er dette betalt for med å faktisk bo på hotellene.
    Jeg er tidligere RED hos Scandic og hopper sannsynligvis tilbake nå, både Scandic og Radisson fremstår som mer attraktivt etter at Strawberry valgte å kjøre sitt eget program i grøfta.

Som diamant hos SAS blir det faktisk helt meningsløst for meg å fortsette med Strawberry om jeg snart kan kjøre opptjening sammen med SAS og Scandic, ja, jeg syns det er passe sykt at de valgte å gå for Norwegian som partner, men at de i tillegg valgte å ødelegge programmet på denne måten er uforståelig for meg.

Morn'a Strawberry

19. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Ny periode startet i dag, ser ut som jeg er nedgradert til Gold :mad:

Hadde over 100k poeng forrige periode. Noen andre med samme problemet?

20. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,169
    Bonuspoeng:
    113
    Får vel samme greia når jeg bikker over i ny medlemsperiode, jeg har jo kvalifisert på poeng, men ikke netter og appen antyder at jeg rykker ned.

Del denne siden