Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg skjønner. Hvordan er det å få oppgraderinger på en bonusbooking. Skjer det som vanlig, eller er praksisen her også at det ikke er en del av greia?

Eller er måten å få bedre rom om jeg forstår deg riktig, å sende mld til kundeservice og be om å få booke et bedre rom med poeng?

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Får nesten alltid oppgraderinger på bonus bookingene mine. Bestiller alltid billigste rom med poeng.

Er Platinum Life.

Sist fikk jeg to klasser opp på Admiral (CPH), før det et stort jr suite aktig rom på Chr Theater (OSL). Og Clarion Oslo gir alltid de store rommene med takterrasse hvis de kan. Edge i TOS også, som regel stort deluxe "I spissen" ut mot vannet.

The Villa (CPH) har også alltid vært rause. Og Post (GBRG).

Listen er lenger. Bare de jeg kom på i farten :)

eventyrer, Shankly and freddyen like this.
  3. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar! :)

Et siste spm, er det noen åpenbare fordeler ved å bruke poengene mine på gavekort og betale for bonusnettene med gavekort fremfor å bare betale de direkte med poengene mine? Utover det faktum at gavekortene betalt med poeng ser ut til å ha 24 måneders gyldighet, altså.

Last edited: 08. des 2024 kl 14:53
    tobeornot999 liker dette
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, overhodet ikke.

Du gir bort masse verdi av poengene ved å kjøpe gavekort.

Eneste grunn til å kjøpe gavekort for poeng kommer i slutten av 2025, hvis du står igjen med poeng som ellers bare blir slettet.

Nordlands, eventyrer, petrate and 2 others like this.
  5. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Om du ønsker oppgradering er Comfort Grand Central et ganske bankers valg om du har platinum, med en mail i forkant har jeg 2 av 2 ganger fått suite på bonusbooking av rimeligste kategori og den beste resepsjonsservicen jeg har fått på noe jordbærhotell. Frokosten er nok kjip i forhold til Amerikalinjen, men det går vel eventuelt å kjøpe seg inn på frokosten der siden det er ca 3 lengdehopp mellom hotellene.

Shankly and NoLimit like this.
  6. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    899
    Bonuspoeng:
    93
    Av rundt 20 opphold på Grand Central har over halvparten resultert i suiter, de andre i oppgradering en kategori opp fra bestilt.

NoLimit and livinspeed like this.
  7. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,293
    Bonuspoeng:
    183
    Amerikalinjen er fantastisk! Men Clarion Oslo er veldig bra, bedre frokost enn Hub. Bra value for poeng, samt veldig sentralt. 5min å gå fra Oslo S.

8. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Påminnelse om at man kan levere julegaver frem til 16. desember hos alle Strawberry hoteller, innsamlede gaver doneres til Frelsesarmeen, Barnas Stasjon, Stiftelsen Sykehusbarn og Røde Kors. :)

Ensomt juletre søker gaver

9. Eni99v

Eni99v Nytt Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg skal spørre de litt mer direkte her, da de først etter 4 mailer fram og tilbake ga meg et rom i sommer utenfor Oslo. Så booket jeg både fly og konsert og det som er før de nå i dag en uke senere sier at de må trekke tilbake bookingen min fordi "den egentlig ikke skulle funnet sted pga. blackout-uker"

Tydelig at de ikke har åpnet "flere" rom for poengbruk enn normalt, selv om de kaster alle ut i en poengdans frem til 2025. Horribelt.

Og dette på Platinum

Oppdatert svar fra kundesupport sir at det er slik at de har åpnet flere rom for poeng, meeeen at det fortsatt på enkelte datoer i Osloområdet er blackout, også på hotell som tidligere ikke hadde dette problemet (rart nok). Jeg ber de uansett eskalere tullet.

Last edited: 10. des 2024 kl 14:39
  10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,523
    Bonuspoeng:
    113
    Dreier dette seg om garantert natt (om hotellene er fullbooket, så er du garantert natt på destinasjonen/byen) eller garantert bonusnatt (om hotellet har ledige standardrom kan du alltid booke for poeng)? Disse fordelene kan ikke kombineres.

Virker uansett å være særdeles dårlig håndtert av kundeservice.

11. Eni99v

Eni99v Nytt Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    28
    Garantert bonussnatt. Jeg vet at spesielt Oslo-området blokkeres rundt Juni pga. mange eventer, og det er helt OK.

Men her fikk jeg klarsignal om at hotell var booket, og jeg bestilte så med en gang event-ticketer og flybillett som matchet hotellopphold. Så kom bookingreferanse og kommende hotell i appen

Plutselig kommer det så en mail en uke senere hvor de sier at bookingen ikke får stå siden de visstnok booket "selv om det ikke skulle gå ann"

Jaha? Jeg spør om de kanskje kan ta uhellet på egen kappe, men nei, platinumkunder må ta det på sin egen;

Jag har kollat med min chef som sagt att bookingen inte får stå kvar som den är nu då det som sagt är undantagsdato.

Mye stress med Strawberry om dagen. Syntes godt om både NCH til Strawberry og så poeng til Spend i utgangspunktet men det har vært mye dritt siste måneden.

Last edited: 11. des 2024 kl 15:24
    livinspeed, freddyen, Maggie and 2 others like this.
  12. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilket hotell er dette egentlig? Det er jo skandaløst dårlig kundeservice å trekke tilbake et rom som er bekreftet etter en uke. Trodde ikke det var mulig å synke så lavt, særlig ikke ovenfor Platinum kunder.

13. Eni99v

Eni99v Nytt Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    28
    Olavsgaard, men booking via platinum-epost. De lar meg heller ikke snakke med en "manager" og refererer bare til å sende en mail til [email protected] dersom jeg er "misfornøyd". Hjelper sikkert mye å sende en epost dit :)

eventyrer and NoLimit like this.
  14. Duderini

Duderini Lonesome Traveler

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
  15. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    CLT liker dette
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er platinum selv (lifetime), og har ikke noen problemer med verken rom eller oppgraderinger. Siste tiden mest i Danmark, og mye Oslo og sør-norge ellers.

Tror du har vært veldig uheldig her. Men høres jo merkelig ut at de blokkerer et rom de har latt deg booke inn på i første omgang.

Hvis de er altfor vanskelige, og du må være i ca Oslo akkurat på den tiden - hva med å prøve Drammen feks? Ikke midt i smørøyet, men massevis av tog hele tiden med toget som har stasjon rett ved siden av Clarion Tollboden. Veldig bra hotell og super-kort vei inn til Oslo.

Eni99v liker dette
  17. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Dette er jo ganske utrolig, det skal ikke gå an å gå tilbake på en bekreftet booking. Nesten så jeg ikke hadde trodd det

Mitt teite og kleine råd er å klage litt på Facebook, kommenterer par innlegg og skriv til dem på messenger. Mulig det kan endre seg.

Jeg fikk booket garantert bonusnatt under blackout som det senere ble masse tull med. Jeg var ekstremt irriterte og uttrykte dette på FB. En lang historie som medførte noe mer, men uansett så fikk jeg plutselig melding at de hadde tatt en ny vurdering og skulle gjøre ett unntak for meg.

Var ganske håpløst med både fly, og konsertbilletter som var booket også var det plutselig nå ikke hotellrom å spore opp som ikke kostet en halv formue.

Etter litt bråk og skrik fra meg så ordnet de opp til slutt da.

18. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Med mindre du må bo eksplisitt på det hotellet ville jeg booket noe annet i nærheten og så sendt de et krav om erstatning på merkostnader både til overnatting og annen nødvendig transport i ettertid. Eventuelt booket på samme hotellet til fullpris. Sikkert greit å si dette allerede nå og la de få sjansen til å ombestemme seg. Dette er jo vanlig avtalerett, og jeg tror det hadde vært en ganske slam-dunk-sak i Transportklagenemnda aktuelle klageorgan om du faktisk må ta dem helt dit - men får da håpe noen fornuftige ser på dette før det går så langt, forhåpentligvis før oppholdet og i det minste når det kommer et krav i ettertid.

Edit: korrigert faktafeil

Last edited: 11. des 2024 kl 14:42
    livinspeed and eventyrer like this.
  19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,723
    Bonuspoeng:
    293
    Transportklagenemnda har ingenting med hotell å gjøre, med mindre oppholdet er en del av en pakkereise

eventyrer liker dette
  20. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Det har du helt rett i! Forbrukertilsynet blir vel da første naturlige klageinstans for å forsøke mekling, og så eventuelt Forbrukerklageutvalget.

travellers4fun liker dette

Del denne siden