Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Skal ha en natt i Kristiansand lørdag til søndag på Ernst. Sendte en epost i dag med ønske om badekar på rommet og fikk en hyggelig epost tilbake at jeg hadde blitt tildelt rom 301, juniorsuite med badekar. Deilig!

Noen som har bodd på disse? Ser på bilder at juniorsuitene her egentlig er litt små? Og ser ut som nærmest vanlig rom, med sofa osv. Men hey, badekar er uansett megadeilig.

Gleder meg og håper jeg blir positivt overrasket.

CalleAnka121, jgroneng and Emma like this.
  2. CalleAnka121

CalleAnka121 Mystery shopper

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    13
    Husker jeg feil eller skal man ha bonuspoeng på mat/drikke som settes på rommet og betales ved utsjekk?

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Ny og unyttig "fordel" etter min mening.

Sikkert hyggelig for den som får gavegull, og som kanskje bor på Strawberry et par ganger i året. Og tydeligvis bor for lite til å oppnå gull på egen hånd.

Men komplett unyttig for selve platinum-medlemmet. Som bor masse i kjeden, og som mye heller ville hatt fordeler som var der før med sen utsjekk eller sen avbestilling osv

CecilieL90, Emma, eventyrer and 3 others like this.
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    De har varierende størrelser på jr suite på Ernst.

Jeg fikk et veldig romslig rom flere ganger over en periode jeg var der mye. Husker ikke rom-nummeret, dessverre.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Den eneste nytten er hvis man reiser flere og skal ha mer enn et rom. Da får man statusfordeler på begge rommene. Tilsvarende hvis man gir bort gullkort som diamant hos SAS. Har partner gullkort slipper man å gjeste dem inn og kan ha med opptil to barn/andre familiemedlemmer/venner/etc når man reiser fra en flyplass SAS ikke har egen lounge

Shankly and tobeornot999 like this.
  6. Hilde

Hilde Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har erfaring med å få fordeler som oppgradert rom når man er deltaker på en konferanse og en del av en gruppebooking (og ikke har gjort bookingen selv)? Hva er i så fall beste strategi - mail til hotellet dagen før, snakke med resepsjonen ved innsjekk, eller annet?

7. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville definitivt sendt en e-post i forkant. Hvordan skal hotellet vite at du er status medlem om du bare møter opp?
    Jeg har valgt å ikke gjøre noe poeng ut av det når jeg er på konferanse med jobben. Registrert meg ved ankomst og fått godskrevet bonuspoeng, men aldri oppnådd noe oppgradering (noe som selvfølgelig er min egen feil). Er Platinum.

Det er mulig andre har andre erfaringer her.....

Hilde liker dette
  8. Hilde

Hilde Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for kjapt svar, skal sende mail imorgen, og så melde tilbake etter helgen hvordan det gikk :)

9. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Gjorde øvelsen med å sende en ydmyk mail sist gang jeg var i en slik situasjon og fikk suite, så litt høflighet i forkant kan fungere veldig bra.

tobeornot999, eventyrer and Hilde like this.
  10. Hilde

Hilde Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Tusen takk! Sender en hyggelig mail, og krysser fingrene :)

eventyrer liker dette
  11. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    468
    Bonuspoeng:
    63
    Har gjort dette to ganger på Lily´s ved innsjekk. Ene gangen ble det suite, andre gangen var det fullbooket :)

Hilde and eventyrer like this.
  12. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Jaja, null problem. Har både gjort dette selv og noen ganger bare møtt opp å ta det ved innsjekk.
    Jobbet seks-syv år i resepsjonen på ulike i hoteller i studietid og gjennom videregående og kan bekrefte at dette er det svært mange som gjør.

Det beste er å gi beskjed forut ankomst, senest dagen før. Litt for å kunne sette av hyggelig rom, men også for å lette arbeidet til resepsjonen. Ved gruppeankomster og slikt tar man ofte å sjekker inn alle under et og lager klart alle nøkkelkort på forhånd. Så det går smidigere, tar mindre tid og letter kabalen for hotellet. Og dermed en blidere resepsjonist som kanskje gir et fint rom.

Selv har jeg både opplevd å få vesentlig finere rom enn reisefølge, men også opplevd manglende oppgradering. Ei gang fikk vi alle sammen oppgraderte rom, men var bare fire rom så..

Hilde, eventyrer and btm like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig god erfaring med det som lifetime og årevis platinum.

En liten mail dagen før innsjekk gjør hele forskjellen :p

Hilde and eventyrer like this.
  14. Hilde

Hilde Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Veldig gode poeng du kommer med her - takk! :)

15. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    468
    Bonuspoeng:
    63
    Mer en PA enn en QA:
    Feil pris på 10 Times Business Villa CPH 2024

Vi har de to siste årene vært glade i å kjøpe 10 times Business og bo på Villa Copenhagen for dette. I praksis har man blitt belastet et klipp for et standardrom, og så betaler man ved utsjekk 750 DKK (+100 DKK ved ekstra gjest) per natt i tillegg. En besparelse på 30-50% hvis man uansett skal reise dit. Men, så reiste vi sikkert 100% mer enn vi i utgangspunktet hadde trengt :p Jeg reagerte i april på at jeg betalte mye mer enn 850 DKK (betalte 1150 DKK per natt), men forstod ikke hvorfor før jeg nylig hadde et nytt opphold.

Front desk og supervisor hadde aldri vært borti 10 Times Business, så jeg hadde et fælt styr med å forklare hva jeg skulle betale og hvorfor. Til slutt ble de sur og sa at jeg måtte betale full pris (reservert på kort), men at jeg måtte sende mail til hotellet som skulle se på saken etter helgen. Jeg forsøkte etter beste evne å peke på vilkårene for hotellpasset, men det måtte flere mail til før hotellet skjønte at jeg kanskje hadde rett. Når de så dette så skal de ha kudos for å ha ryddet opp, og jeg fikk også fratrekk for overtrekket fra april.

Min forståelse av utfordringen:
    • 10 Times Business bookes på Strawberry.no, og en reservasjon sendes til Villa med en totalpris på 2050 DKK. Ved å taste inn voucher-koden fra 10 times business i 2023 kom det et fratrekk på 1300 DKK. Restbeløp å betale = 750 DKK.
    • Nå i år er cashverdien på et hotellklipp nedjustert til 1000 DKK, men i reservasjonen som sendes til Villa så er fremdeles utestående balanse 2050 DKK. Når voucher-koden tastes inn nå i 2024 så kom det bare et fratrekk på 1000 DKK, noe som gjorde at man fikk et restbeløp på 1050 DKK.
    • Så enten har vilkårene for hotellpasset ikke blitt oppdatert (minst sannsynlig), eller så har Strawberry glemt å justere totalprisen ned samtidig som de satte ned verdien på hotellklippet.
    Så om noen har brukt 10 Times Business på Villa CPH i år (og kanskje andre utenlandske hotell?), så er det verdt å ta en sjekk. Har meldt buggen inn til Strawberry og Villa CPH, men jeg har ikke hørt noe fra Strawberry ennå. En dummy-booking denne uken avslører at de ikke har justert totalprisen i hvert fall.

Last edited: 07. nov 2024
    Nordlands, Jomik and eventyrer like this.
  16. Hilde

Hilde Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Da har jeg fått hyggelig mail tilbake, med melding om at jeg får oppgradering dersom det er ledig rom ved innsjekk. Medlemsnr er også lagt til, og vips, der dukket bookingen opp i appen.
    Sålangt veldig fornøyd:)

btm, tobeornot999 and eventyrer like this.
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Den er smal.

Du er antagelig alene her om å ha kjøpt dette.

Men alt skal selvsagt være riktig uansett! Håper du får ordning med dem til slutt. Choice/Strawberry har alltid vært ganske gode på raske svar og rask fiks når noe går galt.

eventyrer liker dette
  18. Jomik

Jomik Medlem

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for at du deler. Skal dit nå i morgen, med kona, og bo der i flere dager… tror du jeg bør sende informasjon i forkant (i kveld)?

19. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,972
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også kjøpt 10x business de siste 2 årene, men ikke brukt det på Villa da. Har fått noen svært gode priser med 10x business. F.eks. 1300 NOK = 1000 DKK per natt uten påslag på Comfort Vesterbro når medlemspris var 2000 DKK = 3200 NOK og ingen bonusrom ledig, og 30-40% rabatt i Oslo under Nor-Shipping og Tons...

Eneste "problem" jeg har opplevd med 10x business er hotell som ikke bruker klippene, men bare tar vanlig betalt med samme pris. Har ikke klaget på det da jeg uansett har fått brukt de "ekstra" klippene og spart enda litt til.

Har du booket med 10 times business, og vil du ikke bo der om det er en sjangse for at det blir 300 DKK ekstra? Om ikke begge deler er sant ville jeg ev. kun tatt det opp ved betaling eller i ettertid.

btm liker dette
  20. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    468
    Bonuspoeng:
    63
    Sendt PM :) Men, nei. Tror ikke en mail i forkant vil utgjøre noe forskjell.

Del denne siden