Mer en PA enn en QA:
Feil pris på 10 Times Business Villa CPH 2024
Vi har de to siste årene vært glade i å kjøpe 10 times Business og bo på Villa Copenhagen for dette. I praksis har man blitt belastet et klipp for et standardrom, og så betaler man ved utsjekk 750 DKK (+100 DKK ved ekstra gjest) per natt i tillegg. En besparelse på 30-50% hvis man uansett skal reise dit. Men, så reiste vi sikkert 100% mer enn vi i utgangspunktet hadde trengt
Jeg reagerte i april på at jeg betalte mye mer enn 850 DKK (betalte 1150 DKK per natt), men forstod ikke hvorfor før jeg nylig hadde et nytt opphold.
Front desk og supervisor hadde aldri vært borti 10 Times Business, så jeg hadde et fælt styr med å forklare hva jeg skulle betale og hvorfor. Til slutt ble de sur og sa at jeg måtte betale full pris (reservert på kort), men at jeg måtte sende mail til hotellet som skulle se på saken etter helgen. Jeg forsøkte etter beste evne å peke på vilkårene for hotellpasset, men det måtte flere mail til før hotellet skjønte at jeg kanskje hadde rett. Når de så dette så skal de ha kudos for å ha ryddet opp, og jeg fikk også fratrekk for overtrekket fra april.
Min forståelse av utfordringen:
- 10 Times Business bookes på Strawberry.no, og en reservasjon sendes til Villa med en totalpris på 2050 DKK. Ved å taste inn voucher-koden fra 10 times business i 2023 kom det et fratrekk på 1300 DKK. Restbeløp å betale = 750 DKK.
- Nå i år er cashverdien på et hotellklipp nedjustert til 1000 DKK, men i reservasjonen som sendes til Villa så er fremdeles utestående balanse 2050 DKK. Når voucher-koden tastes inn nå i 2024 så kom det bare et fratrekk på 1000 DKK, noe som gjorde at man fikk et restbeløp på 1050 DKK.
- Så enten har vilkårene for hotellpasset ikke blitt oppdatert (minst sannsynlig), eller så har Strawberry glemt å justere totalprisen ned samtidig som de satte ned verdien på hotellklippet.
Så om noen har brukt 10 Times Business på Villa CPH i år (og kanskje andre utenlandske hotell?), så er det verdt å ta en sjekk. Har meldt buggen inn til Strawberry og Villa CPH, men jeg har ikke hørt noe fra Strawberry ennå. En dummy-booking denne uken avslører at de ikke har justert totalprisen i hvert fall.
Vis alt...