Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. lobster

lobster Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Helt klart Wood, men det ligger litt utenfor sentrum.

oslo.to.unknown liker dette
  2. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    +1 for Quality Ramsalt. Clarion er ikke verdt prisforskjellen. Har ikke vært på Wood enda, men en er et stykke unna byen.

oslo.to.unknown liker dette
  3. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    151
    Bonuspoeng:
    43
    Bestilt Ramsalt da jeg skal på konsert i sentrum. Wood blir neste gang hvis vi har bil.

Takk for tips

4. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Muligens dumt spm, men har vært i tvil en stund. Er disse småflaskene med rødvin som står i rommet slik som dette complimentary? Er et deluxe rom på Clarion Oslo. Sto også en pose frostachips der igår, som jeg tok sjansen på å åpne :p

Attached Files:

5. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Det tviler jeg på. Det står vel en prisliste der, med pris for chips, rødvin og diverse annet som du finner i minibaren?

6. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke dumt spørsmål.
    Jeg vet om kun ett hotell med fri minibar i Norge. De finner du suitene på Hotel Norge

Last edited: 21. okt 2024
  7. CalleAnka121

CalleAnka121 Aktivt medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Fordel oppgradering: «Mulighet for oppgradering.. Mulighet avgjøres ved ankomst».

Dette blir ofte avslått med beskjed om at neste kategorier er fullbooket, til tross for at man kan booke de på nett.

Feil i systemet er forklaringen.

Er ikke dette litt slu måte å sno seg unna på?
    Når har man «mulighet»?

8. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg spør ofte rett etter at jeg har bestilt. Noen ganger så blir jeg oppgradert da, men har flere ganger fått beskjed om å ta kontakt 48 timer før innsjekk. Har aldri opplevd å ikke få oppgradert rom :)

9. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Det er ikke dumt. Men minibaren inngår ikke, du sitter igjen med regningen. Med mulig unntak for mineralvannet som gis med nivå på medlemsstatus. Jeg har noen ganger forsynt meg av det, og om de er tomme for det i resepsjonen så sier også resepsjonen at man kan ta fra minibaren.

Ganske dumt er at kupongen man får per natt som statusmedlem lar de oss ikke bruke på f eks vin i baren. Hotellene hvor jeg har spurt konkret har vært i Sverige, og der henviser personalet til lovgivningen - som de hevder forbyr at man gir bort alkohol. På den annen side har f eks Scandic programfestet at deres kuponger kan anvendes til alt annet enn brennevin, og First-kjeden gir ut halvflasker i mengder til status-kunder. Det leder meg til å tro at en av partene lyver, og jeg tenker som svar på det at om det var forbudt hadde ikke Scandic publisert at de gir bort alkohol. Da står man igjen med at det er vanskelig å feste tillit til Strawberry-svaret ;)

Nordlands and eventyrer like this.
  10. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,893
    Bonuspoeng:
    93
    Har lest en del få brukt kupong til drikke på f.eks. Villa Copenhagen ;) Medlemsvilkårene åpner i hvert fall for at man kan kjøpe en billig matrett + drikke med den, og bruke den på andre ting i hotellbaren, jeg har f.eks. fått brukt den på snacks i baren på Clarion OSL. Andre hotell igjen har jeg erfart hevder baren er "separat" og kupong ikke kan brukes der på noe som helst... Har da heller ikke fått brukt den på snacks fra "Petite X" resepsjons-kiosk, "utvalg av mat" betyr visst kun tørr sandwich.

Kupongen finnes i appen og kan løses inn mot mat eller drikke i hotellrestauranten/baren (ikke sprit eller tobakk). For å bruke kupongen på alkohol, kreves det at mat kjøpes samtidig. På Quality Hotel™ kan kupongen også brukes på et utvalg av mat og drikke fra Petite X.

11. Chag

Chag 42195m

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som har en ekstra natt fra 10 times business hotellpasset som jeg kan bruke? DM!

12. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har også brukt den på et par poser chips. Som man like godt kan kjøpe på Ica over gaten til 30 kr :) Synes bare det er dumt at de ikke snakker sant og henviser til lovverket, når det faktisk ikke stemmer.

Nordlands liker dette
  13. Aleksen

Aleksen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen som har erfaring med å få medlemsfordeler på flere rom i samme booking? Jeg har en booking på tre rom, men slik jeg forstår det gjelder vel Platinum-fordelene mine kun på ett av disse rommene.

Dersom andre i reisefølget har status, vil det være mulig å utnytte disse fordelene selv om rommene ligger i min booking?

14. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan kontakte hotellet eller platinum kundeservice, og få dem til å registrere ulike navn på de ulike rommene. Om du registrerer navnet på noen som har status vil de få medlemsfordeler på rommet iht til deres status-nivå.

Aleksen liker dette
  15. CalleAnka121

CalleAnka121 Aktivt medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    https://www.strawberry.no/min-side/medlemsnivaer/

Kan noen forklare meg forskjellen på "mulighet" og "garantert"-begrepene de bruker?

Er "mulighet for sen utsjekk/tidlig innsjekk/oppgradering" egentlig bare et falskt løfte om en medlemsfordel som egentlig ikke finnes ?

16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Mulighet er vel akkurat det, en sjanse for å få det.
    Men det er høyst ulik praksis av akkurat dette på hotellene rundt omkring. Noen oppgraderer alltid, noen hvis du spør, andre aldri. Har intrykk av at tidlig innsjekk/sen utsjekk får man om man spør.

tobeornot999 liker dette
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    God beskrivelse det!

Har samme erfaring, både med oppgradering og variasjon (som LTP) og "alltid greit" med sen utsjekk.

Derimot synes jeg hotellene ofte er kjipe på tidlig innsjekk. Kan jo bare være jeg som har vært uheldig med hotellene/tidene/resepsjonisten, men mitt inntrykk er at sen utsjekk alltid er OK og tidlig innsjekk er noe som bare skjer innimellom.

Shankly and eventyrer like this.
  18. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk epost i dag, med de nye "fordelene" skissert. Som jeg umiddelbart ser det er det signifikant at
    - man på alle elitenivåer mister mulighet til avbestilling frem til kl 21. Det er nå kl 18.
    - man som Platinum-medlem ikke har krav på utsjekk frem til kl 18, men mulighet for utsjekk frem til kl 16. Det er altså nå basert på tilgjengelighet, og ikke en sementert fordel.

Som alle "forbedringer" er dette forringelser som gjør programmet en god del mindre attraktivt. Det skjer samtidig som SAS og Scandic bekjentgjør gjensidige nivå-fordeler. Strawberry frasier seg, slik jeg ser det, en stor del av deres tidligere overtak på andre programmer i Skandinavia.

https://www.strawberry.no/medlemskap/enkelt-forklart/

19. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    151
    Bonuspoeng:
    43
    Gi bort gold er vel en ny Platinum fordel?

20. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    Kort oppsummert hva som har skjedd. Det er mulig det er en god strategi, og at dagens lederposisjonen ikke har gitt nok forretningsverdi. MEN, hvis de tror kundens entusiasme rundt Spenn skal bli like stor som Stordalens og kompensere for halvdårlig program så lever de nok i en boble.

travellers4fun and petrate like this.

Del denne siden