Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,681
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har blitt lagt merke til i denne tråden mange ganger. Det er bare forvirrende tekst på de to forskjellige transaksjonene. Ingenting har endret seg og det teller fortsatt mot status

Magnus1001 liker dette
  2. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,469
    Bonuspoeng:
    113
    Du har nok rett. Men status er ikke oppdatert enda.

3. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Mener det tok meg noen dager før status ble oppdatert. Kom en epost ila natta noen døgn etterpå, også var alt på plass på min side.

Magnus1001 liker dette
  4. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,495
    Bonuspoeng:
    113
    Eventuelt å veksle inn masse Trumf nå og på den måten ha tilgang til rimelige bonusnetter fremover. Gamle poeng består og Strawberry er tydelig på at de KAN veksles inn i Spenn på sikt.

Bookingsystemet støtter allerede mange forskjellige pristyper og det er ingenting i veien for at rom kan prises både for poeng og Spenn.

Jeg gjør det nok ikke selv, før jeg har garanti for at prisene bevares for gamle poeng :)

eventyrer liker dette
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    183
    Nja, ren spons er absolutt ikke ordet. Da har du ikke skjønt økonomien bak dette.

Få rom, på dårlige hoteller, går for så lav pris som 10k poeng pr natt. Hvis man bruker Trumf omregningskurs på disse 10k poengene, er prisen 670 kr.

For et dårlig rom, på et ikke utsolgt og slitent hotell, er ikke dette en en dårlig deal for hotellet/kjeden sett under ett.

Jeg har platinum for life, bor en haug hos Choice - sorry Strawberry, og har ofte sett (ved en feil) hva hotellene "får fra kjeden" for en slik natt. Men da må man likevel huske at hele Stordalen-kjeden drives under en felles paraply økonomisk, og at de som sagt mottar 670 kr for den natten til 10k poeng.

Regningen er utstedt til "REVMAX" hvis de ved en feil lar deg få se den, og prisen er kanskje 250 kr. Dette har ingenting med "hva hotellet tjener" å gjøre, fordelingen er som navnet sier revenue maximation for kjeden/hotellet under ett.

freddyen and Maggie like this.
  6. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,495
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget mitt var:
    Kjeden kan se driften og lojalitetsprogrammet under ett.
    Billige bonusnetter er kostnaden for å tiltrekke lojale kunder som ellers er lønnsomme.
    Dette gjelder ikke bare lavprishoteller, men også luksussegmentet.

Så utvides lojalitetsprogrammet med flere aktører.
    Disse har mer eller mindre (u)brukelige programmer uten merverdi for kunden (dynamisk prising).

Og da er spørsmålet: er dette bærekraftig i et samarbeid?

Ellers tror jeg at Trumf stikker av med 10-25%+ av verdien. Det stemmer godt med kvitteringen du fikk se, om fordelingen er 50-50 mellom kjede og hotell.

Disse rimelige bonusnettene er ofte tilgjengelige når cashprisen er høy. Altså i perioder med stor etterspørsel og få rom ledig, som hotellet regner med å selge for en høy pris.

Så er det ikke sikkert at noe endrer seg umiddelbart, men på sikt kan det bli en ubalanse i samarbeidet.

Last edited: 09. okt 2024
    tobeornot999 and NoLimit like this.
  7. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,469
    Bonuspoeng:
    113
    Som andre beroliget meg med over:

Enn så lenge teller overføringer mot status. Oppdatert i app ca 24t etter overføring.

travellers4fun and Chrisljo like this.
  8. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Lurer på å overføre alle 9000 Trumf-kronasjene mine til Straw nå for å prøve å bli LTG i lys av endringene som kommer...men mangler stadig drøyt 40 000 for å nå 500k poeng. Hva kan de erfarne b-jegerne her inne si er den beste (og raskeste) måten å tjene inn disse på?

Er Platinum i dag og har Strawberry MC.

9. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Den hyggeligste måten å tjene raske poeng på er å overnatte på Strawberry hotell. Den kjappeste måten å oppnå poeng på er å kjøpe trumf poeng av andre som overfører de til din konto. Kursen er for tiden 1,4X basert på siste handler.

Shankly liker dette
  10. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Hamstre tørr-produkter på meny.

Chrisljo, eventyrer and Shankly like this.
  11. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Er det ikke mulig å kjøpe overnatting dagen før med Strawberry poeng ?

12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    183
    Jo. Og samme dagen også.

Men om det ikke finnes bonus-rom, så finnes det ikke bonus-rom. Uansett om det er 20 dager før eller 1 dag før.

Generelt er det god tilgjengelighet av rom for poeng hos Strawberry.

ina liker dette
  13. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar.
    Det er ikke noe på OSL fra imorgen som jeg kan finne iallfall.

14. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Er du logget inn når du søker? Hvis ikke, så er det mest sannsynlig derfor du ikke ser noen bonusrom. Jeg ser ledige superiorrom på Clarion i morgen til 30000 poeng og standardrom på Quality til 15000 poeng.

Edit: hvis du er platinum kan du ringe inn og be om bonusrom på Comfort også siden de fortsatt har ledige standardrom.

Maggie and ina like this.
  15. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    er det noen som selger Strawberry voucher ?

16. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke platinum. Takk for tips.

Emma liker dette
  17. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Ref. det å sanke nok poeng for å nå Lifetime før 19. november..

Hvis man bestiller et hotellrom til si 1. desember, men velger å betale på forhånd med Strawberry MC, vil da man få Strawberrypoengene inn på forhånd, eller kommer de først etter oppholdet er gjennomført? Eller får man kun kredittkortpoengene ved betaling og resten etter oppholdet er gjennomført?

18. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Poengene for oppholdet kommer inn på Strawberry-kontoen etter utsjekking. Poeng for evt betaling med Strawberry MC kommer inn på Strawberry-kontoen samme måned som fakturaen er til forfall.

Shankly and CecilieL90 like this.
  19. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Hva er beste strawberry hotel i Bodø?

pepperminte liker dette
  20. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er veldig fornøyd med Ramsalt. Blir alltid oppgradert til deluxe hjørnerom med fantastisk sjøutsikt. Er platinmum. Ligger midt i byen og er fortsatt relativt nytt.

Del denne siden