Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,319
    Bonuspoeng:
    293
    Nja, om de skulle snu kunne de jo enkelt videreført de gamle poengene ved siden av Spenn. Akkurat slik Norwegian har gjort med Cashpoints.

IT-systemet står jo der og surrer i bakgrunnen fortsatt for oss som har poeng å brenne opp før året er ferdig og de skrur av gamle-poengene. Tidenes tabbe fra Stordalen, btw.

Jeg hadde lett gått for gammeldagse poeng istedet for Spenn hos Strawberry, akkurat som jeg selvsagt tar CP hos Norwegian. Uttellingen er jo enkel å regne på.

Maggie and freddyen like this.
  2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke nok med at Strawberry gjør det unødvendig komplisert å booke for poeng, på en helt egen side!
    Nå har de fjernet muligheten til å se hva som er ledig i en by, og hotellene må sjekkes hver for seg.
    Pristypen er borte fra søket (den lå tidligere på bunnen, markert i gult under).
    Hvorfor gjøre ting vanskelig den korte tiden poengene våre fortsatt er gyldige?
    Det vet vi alle svaret på, men det er smålig!

upload_2025-6-22_18-8-33.png

Last edited: 22. juni 2025
  3. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    939
    Bonuspoeng:
    93
    Helt tullete, leit at de måtte rote det til så innmari...

petrate and freddyen like this.
  4. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig @Rapolo kunne svart på mailtråden med Strawberry/Spenn og spurt hva i all verden det er de driver med om vedkommende ikke har gitt opp jordbæret allerede?

Rapolo, freddyen and Maggie like this.
  5. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,826
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenker det beste vi kan gjøre er å bruke forbrukermakten. Det blir noen opphold hos Petter i 2025 (kun for å brenne poeng), men sist jeg var på hotell i Norge ble det Scandic.
    En ting er at de har rasert et meget bra program, men når de også plutselig finner ut at 31.12.25 ikke bare er siste frist for booking, men også siste frist for å bo med poeng, da blir man oppgitt. At de også nå gradvis gjør det vanskeligere og vanskeligere å finne frem til bonusnetter gjør heller ikke at man får lyst til å legge igjen Amex’et i kassen hos Petter.

Hykler som jeg er signerte jeg opp for Jordbær-kortet igjen. Noen som ikke kan regne på kontoret til Petter hadde nemlig funnet ut at jeg hadde 7 år med gull, så månedlig bruk med kortet gir LTG. Ikke at jeg trenger det så ofte, men greit å ha om man blir tvunget til å bo på Jordbær.

Man vet man har gjort noe dumt når man får folk til å bo på Thon…

Henrik, EndreD, Emma and 4 others like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,319
    Bonuspoeng:
    293

Tvers igjennom smålig og antagelig del av en strategi om å lokke kunder over til "det enkle, gode spenn".

Som jo er helt uinteressant.

Selv bruker jeg kun Strawberry for å brenne opp gamle poeng nå. Og kommer ikke tilbake til en kjede som velger å gjøre det så surt å være Platinum kunde (er LTP).

De har jo fjernet fordelene også. Feks da de endret" oppgradering, hvis tilgjengelig rom ved booking" til "mulighet til å bli oppgradert" i vilkårene for Platinum.

Noen hoteller gjør det, men mange ikke - selv med hauger av ledige rom.

Thon black, til sammenligning, har aldri latt være å oppgradere meg til det beste rommet de har inkl jr suiter.

Strawberry er gjerrig, gjerrig, gjerrig nå. Pleide ikke å være slik bare for noen få. År siden da jeg bodde flere mnd hos dem i året. Nå velger jeg andre steder.

7. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    263
    Bonuspoeng:
    63
    Etter to netter hos Yasuragi til 7590 sek, har jeg fått hele 530 spenn. Før fikk man 1000 poeng fast per natt når oppholdet var en "pakkedeal" med middag osv, dette var skuffende lite spenn.

Med tanke på at gold medlemer får 5 spenn per 10kr + 20%, regner Strawberry at selve verdien av rommet var litt over 400kr/natt? :rolleyes:

8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,862
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bare å gi opp Strawberry. De var de beste, nå er de de verste. Litt satt på spissen :p

EndreD, tobeornot999, Emma and 2 others like this.
  9. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,523
    Bonuspoeng:
    183
    100% enig. Har fremdeles ca 30000 poeng igjen, når de er svidd av så blir det ikke mer Strawberry enn absolutt nødvendig.

10. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    +1
    Heia Scandic

Grooo liker dette
  11. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,907
    Bonuspoeng:
    183
    Liker Platinum-statusen jeg har enn så lenge. Måtte gjøre om litt på sommerferien og vi trengte overnatting et sted mellom midten av Tyskland og Oslo.

Valget falt på København og tenkte at Villa Copenhagen kunne være fint. De skulle ha tullete mye penger per natt for hotellrom (enda mer tullete når valuta var DKK), men 8 minutter etter å ha sendt en mail på fredagskvelden var 40.000 poeng borte og en natt booket. Så brukte jeg vel 15 minutter på å innse at jeg trengte enda en natt som ble ordnet like raskt.

Dårlig lojalitetsprogram nå som jeg ikke prioriterer, men noen av de eksisterende fordelene har vært veldig nyttig mens jeg skal brenne unna de siste poengene. 80’ ut, drøye 100’ igjen.

Last edited: 28. juni 2025
    Ololsen, Hilde, EndreD and 4 others like this.
  12. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    Er det nokon her som har overført trumf til Strawberry i det siste? Eg prøvde no i kveld før det stenger. Veit sånn ca kor mange netter eg skal ha på hotell privat i sommar og haust, og har difor overført litt trumf, men poenga kjem ikkje omgåande slik som før. Blir alltid nærvøs når slikt skjer.

13. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg går av og til innom Admiral og Home Hotel Bryggen for en gratis kaffe.
    Der er kaffemaskinene plassert for seg selv, uten tilknytning til resepsjonen.
    Det hender jeg bare tar en kaffe og går.
    Jeg ser nå at kaffefordelen har blitt en kupong i appen som kan brukes én gang for dagen. Da er det kanskje best å alltid vise den i resepsjonen, selv om det skulle være travelt?

14. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,826
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan se ut som Strawberry har vært inne og korrigert beregningen av lifetime-opptjening etter overgangen til Spenn. Hos meg har jeg gått fra 7/8 til 6/8. Det er jo litt surt. Ikke at jeg hadde krav på 7/8 i utgangspunktet, basert på min faktiske opptjening.

Last edited: 06. juli 2025
  15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,370
    Bonuspoeng:
    183
    WTF? Jeg som kutta alt fordi jeg var lifetime, og nå er jeg ikke det allikevel?

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,319
    Bonuspoeng:
    293
    Ville ikke lagt for mye i dette. De har rotet det til flere ganger før også - men retter det nok opp. Og særlig dersom de får en haug med klager.

Selv får jeg tulling-melding når jeg sjekker status, men jeg står i alle fall med LTP - som jeg har hatt i flere år før Spenn dukket opp. Resten er bare tøys:

upload_2025-7-6_22-27-28.png

17. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her. Og jeg er ikke lenger Lifetime Platinum i appen/nettsiden.

Har e-post som gjentatte ganger bekrefter at jeg er det, og de sier jeg skal se bort fra hvis nettsiden sier noe annet.

Så regner med at dette blir rettet igjen, men vi får se…

18. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Æsj... jeg er tilbake som 4 av 8 år som gull, hadde LTG i 1 måned ca. Leit.

19. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk 1 år ekstra som platinum, faktisk. Nå ser det sånn noenlunde korrekt ut

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har plutselig "0 år som Gold" og "0 år som Platinum" på nettsiden selv om det også står "Oppnådd Lifetime Platinum". Så burde ikke være noe å bekymre seg for for min del selv om det er rart

tobeornot999 liker dette

Del denne siden