Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,370
    Bonuspoeng:
    183
    Send ny mail. Jeg fikk svar etter 2 dager i forrige uke.

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,321
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig det hjelper å mase på dem.

Men det er i alle fall slik at det meste er feil i beregningene der. Siden det gjelder mange, jobber de antagelig/forhåpentlig med å rette opp.

Jeg har fortsatt samme tall som tidligere opp i tråden - men er likevel LTP, så de har i alle fall ikke begynt å fjerne status/opptjening :p

3. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk svar etter et par timer i dag. De sier at det nå er riktig beregning (5 av 8 år altså) og at de er "veldig lei seg" for at det tidligere var feil. Jeg har hatt gull og platinum siste 8-10 år omtrent så får ikke det helt til å stemme. Uansett sier de at siden det var deres feil med feil beregning tidligere vil det justeres tilbake til slik det var (7 av 8 tolker jeg det som). Da blir jeg egentlig relativt fornøyd, da jeg selv mener at det er det riktige.

Merkelig at en telling av antall år med gull/platinum skal være så vanskelig...

4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,862
    Bonuspoeng:
    183
    Comfort eller Clarion CPH? Clarion skla jo være bedre, men synes rommene ser gamle og slitt ut. Gamle bad og tepper overalt :eek:

5. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke overnattet på Clarion, men Comfort var helt OK - godt nok til at jeg ikke hadde punge ut mer for Clarion, med mindre jeg skulle tilbringe en del tid der.

6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,296
    Bonuspoeng:
    93
    Bodd på begge. Med familien. Comfort var veldig trangt, fungerte for 1 natt. Clarion car noe eldre, men absolutt bedre på alle nivåer. Bedre senger også. Hadde gått for Clarion igjen.

7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,862
    Bonuspoeng:
    183
    Da ble det Clarion. Skilte kun 5000 poeng, men for penger var der nesten dobbelt så dyrt, så en god deal. :)

tobeornot999, Baldrick and DJasko like this.
  8. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    Om dere har tid til frokost er denne milevidt foran på Clarion ift comfort

9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,862
    Bonuspoeng:
    183
    Ja har tid til frokost. Flyet går ikke før 13.00 :D

10. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer en helg i Göteborg i september for å brenne litt poeng, ser det er litt fra og til hva som bookes i Gjennomførte overnattinger-tråden; hva anbefales? Ser ut til at det enten blir første eller siste helgen, og den første er i alle fall premium-rommene utsolgt på Draken.

tobeornot999 liker dette
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,321
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått knall rom på Clarion Post i GBRG, og anbefaler det. Kul bar/lounge ved resepsjonen, og rooftop pool er bra - men ikke i nærheten av Villa/CPH.

Jeg har også fått dårlige rom på Post, selv om jeg var platinum lifetime hele tiden. Så det spørs på om resepsjonisten har en god dag. Og at rom er ledige, selvsagt.

Kjeden jeg bruker mest, IHG, gir oppgraderinger proaktivt hele tiden til Diamond. Synlig i appen kvelden før innsjekk. Og er plukket ut for hånd kvelden før av noen andre enn en tilfeldig (kanskje fersk) resepsjonist som har lov til å oppgradere, men kanskje ikke "tør" hos Strawberry.

Strawberry kunne gjort akkurat dette så utrolig mye bedre. Virker som de prøver en egentlig bra ide om "empowering" de som står i front - og det funker ikke.

Det er et fremskritt med trompet-emoji og beskjed om at du har blitt oppgradert i appen, men den dukker gjerne opp først etter du har sjekket inn (selv om det finnes unntak).

Koster dem jo kr 0 å se smarte/snille ut, hvis de likevel oppgraderer. Som de faktisk oftest gjør for Plat (LTP) i alle fall.

Gratis PR er helt i Petters ånd, men her prøver de for hardt å la de ansatte på en tilfeldig dag bestemme hvordan de viktigste kundene dine skal behandles. Resultatet er altfor random, selv om det som sagt ofte blir riktig også i mitt tilfelle hvertfall.

PS: håper noen fra Strawberry leser dette. Send meg en PM. Utdyper gjerne, men er akkurat nå i ferd med å bruke opp "de gamle" poengene (Clarion Trondheim idag) før jeg velger andre kjeder,, selv som LTP. Spenn er verdiløst.

Last edited: 08. aug 2025
    Shankly, Skippy, Earl and 3 others like this.
  12. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Etter en nylig avbestilling fikk jeg en bekreftelsesepost, som seg hør og bør. Dog røtror jeg de burde oppdatere den litt...

Attached Files:

kongenamundsen and holmen like this.
  13. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått brukt opp tilnærmet alle gamle poeng nå. Har drøye 800 igjen. Ser dessverre ut som det er for lite til å donere til veldedighet. Er det noe som helst jeg kan gjøre med disse, donere til en IF-er eller lignende? Er ikke store beløpet akkurat.

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,321
    Bonuspoeng:
    293
    800 poeng har verdi på ca 53 kr, om man skal legge trumf-prisen for å kjøpe poengene til grunn. Hjelper vel dessverre ingen IFere, fordi du ikke får overført poengene til noen.

Havner nok i Petter sin lomme. Hvor det blir penger av slikt, når man legger sammen alle poeng fra alle medlemmer som skal nulles ved kommende årsskifte.

Selv har jeg også booket ferdig de resterende poengene, og ble stående igjen med 481 poeng. De 25 kronene lever jeg fint med at nulles ut :)

Durek liker dette
  15. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, er nettopp derfor jeg prøver å finne noe bedre formål ;)
    Lever selvfølgelig fint med det, men kunne jo vært greit hvis vi kunne poole sammen slike småbeløp til noe fornuftig

Attached Files:

• clear.png
      clear.png
      File size:
      137 bytes
      Visninger:
      8
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,321
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig. Men det er altså ikke mulig.

Med mindre man anser Petter Stordalen som et "fornuftig formål" :p

17. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,296
    Bonuspoeng:
    93
    Har 8754 poeng. Får jo ikke booket noe med det. Tips?

18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,068
    Bonuspoeng:
    293
    Det hender det er kampanjer med 7500 poeng for et rom på de billigste hotellene.

DJasko liker dette
  19. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    939
    Bonuspoeng:
    93
    Det går å kjøpe gavekort, 100 kr pr 2500 poeng. Man kan også donere til Unicef eller Kreftforeningen, 2500 poeng i slengen

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,321
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt og det er en god ting å gjøre!

Men med under 1000 poeng igjen (etter passelig billig hotell kjøp) er det ingenting som er mulig.

Del denne siden