Har fått knall rom på Clarion Post i GBRG, og anbefaler det. Kul bar/lounge ved resepsjonen, og rooftop pool er bra - men ikke i nærheten av Villa/CPH.
Jeg har også fått dårlige rom på Post, selv om jeg var platinum lifetime hele tiden. Så det spørs på om resepsjonisten har en god dag. Og at rom er ledige, selvsagt.
Kjeden jeg bruker mest, IHG, gir oppgraderinger proaktivt hele tiden til Diamond. Synlig i appen kvelden før innsjekk. Og er plukket ut for hånd kvelden før av noen andre enn en tilfeldig (kanskje fersk) resepsjonist som har lov til å oppgradere, men kanskje ikke "tør" hos Strawberry.
Strawberry kunne gjort akkurat dette så utrolig mye bedre. Virker som de prøver en egentlig bra ide om "empowering" de som står i front - og det funker ikke.
Det er et fremskritt med trompet-emoji og beskjed om at du har blitt oppgradert i appen, men den dukker gjerne opp først etter du har sjekket inn (selv om det finnes unntak).
Koster dem jo kr 0 å se smarte/snille ut, hvis de likevel oppgraderer. Som de faktisk oftest gjør for Plat (LTP) i alle fall.
Gratis PR er helt i Petters ånd, men her prøver de for hardt å la de ansatte på en tilfeldig dag bestemme hvordan de viktigste kundene dine skal behandles. Resultatet er altfor random, selv om det som sagt ofte blir riktig også i mitt tilfelle hvertfall.
PS: håper noen fra Strawberry leser dette. Send meg en PM. Utdyper gjerne, men er akkurat nå i ferd med å bruke opp "de gamle" poengene (Clarion Trondheim idag) før jeg velger andre kjeder,, selv som LTP. Spenn er verdiløst.
Last edited: 08. aug 2025