Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    939
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, jeg svare vet mest til han med litt over 8000 poeng

2. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg risikerer å "brenne inn med 100-150 000 bonuspoeng etter at de planlagte bonusnettene er cashet inn.

Hva er det lureste å gjøre med de? Kjøpe gavekort? Aldri kjøpt gavekort hos Straw før - regner med at de bare må være kjøpt før 31.12 og at de kan brukes i et år etter det ikke sant? :)

3. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Selg overnattinger her på forumet eller Finn.no

tobeornot999 liker dette
  4. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Det lureste er nok å gjøre som @Preference sier, å selge overnattinger, enten her eller til venner og bekjente.

Merk at det ikke er tilstrekkelig å booke senest 31.12.2025; overnattingene må gjennomføres senest 31.12.2025. Jeg regner med at 31.12-01.01 er i orden, men kanskje det går an å forlenge oppholdet noen netter så fremt du begynner i 2025?

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293

Brant av de siste 350k selv ganske nylig. Med siste oppholdene ikke bodd på en stund ennå.

Har ikke dobbelt-sjekket om oppholdet kunne vært senere, men valgte aktivt å bruke poengene i 25, siden de utløper 31.12.25.

Bare å si fra om du svir inne med noen poeng. Sikkert flere inkl meg som kjøper deg ut av poengene i 25

6. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk denne på e-post nå. Her er det bare å svare ærlig…
    Hva tror de?!:p
    Gratis 2000 spenn, skader ikke heller.
    IMG_2623.jpeg

themichael liker dette
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,523
    Bonuspoeng:
    293
    Heisann. Sånn vil jeg også ha. :D

tobeornot999 and interface87 like this.
  8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,309
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk også undersøkelsen og gjennomførte den, selv om 2000 «spam-poeng» i praksis er verdiløse. Det viktigste er at man kan krysse av for hvor mye opptjeningen har blitt svekket etter omleggingen fra bonuspoeng til disse poengene. Etter at undersøkelsen er fullført, kommer man til en side med en takk for tilbakemeldingen. Der kan man trykke på «se tidligere svar» – og da vises hele statistikken fra alle som har deltatt!
    Interessant nok har foreløpig 42,4 % under spørsmål 5 – Hva er den viktigste årsaken til at du som medlem ikke har booket Home Hotel like ofte i år som i 2024? (flere svar mulig) – svart: «Forandringer i Strawberry sitt medlemsprogram har fått meg til å velge andre hoteller.
    Mulig våkner snart noen hos Strawberry?

Hilde, olestolen, EndreD and 15 others like this.
  9. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    991
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått de 2000 ekstra spenna etter Home undersøkelsen?

10. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, blir lagt til manuelt. Helg nå og da skjer det ingenting. Satser på at de kommer til uken.

furlong liker dette
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Vært lifetime plat i årevis, men har ikke fått den der. Vil ha!!

Kanskje jeg faller ut av interessefeltet til Strawberry fordi jeg faktisk har bodd der noen ganger. Senest Clarion TRD for et par uker siden. For å svi opp gamle bonuspoeng :p

eventyrer liker dette
  12. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Til en så stor organisasjon synes jeg jo bruken av åpen Google Docs er ganske amatørmessig, men hva kan man vel forvente etter overgangen her :D:D

De fikk i alle fall passer påsmurt. Har 40+ netter resten av året siden juli og alle minus 2 (som ikke var mulig andre steder) er booket hos Scandic eller Thon.

Shankly, EndreD, tobeornot999 and 3 others like this.
  13. Raffen

Raffen Freerider

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Muligens at man innser at å rævkjøre gode kunder ikke er en smart ting! :D Tenker på Bonuspoeng grepet med ny utløpsdato og generell devaluering av mulighet for inntjening av Spenn kontra Bonuspoeng....:( Venter spent på om jeg får 2000 Spenn....Svarte ærlig i håp om bedring av Strawberry sitt lojalitets program!:)

tobeornot999 liker dette
  14. Raffen

Raffen Freerider

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Tviler på det. Jeg fikk undersøkelsen. Jeg har svidd av et 6 sifret antall Bonuspoeng på hotell overnattinger i sommer og sitter fortsatt inne med nok poeng for flere netter...:mad:

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Oh well, jeg har klart å bruke opp (de siste oppholdene er i fremtiden) alt av gamle poeng - og nå blir det mer snakk om å velge mellom Thon og Scandic.

Med Thon black får jeg mye mer konsistent oppgradering/service enn Choice har pleid å gjøre uansett (selv om det absolutt finnes gode unntak i kjeden).

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig de skiller på betalte overnattinger og poeng-overnattinger. Jeg fikk mailen og har ikke noe særlig færre overnattinger enn før, men 0 netter for penger. Det er jo så mye poeng som skal brukes opp.

I tillegg var dette en undersøkelse spesifikt for Home Hotels, så hvilken underkjede man bor på kan ha noe å si

tobeornot999, eventyrer and Maggie like this.
  17. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Kan også melde om at i alle fall Gold-medlemmer også får undersøkelsen, da madammen nettopp fikk i sin innboks med gavegull fra meg.

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Tror du absolutt kan ha rett her.

Men jeg har kun bodd for poeng, helt opp til en liten overnatting i CPH på Comfort som jeg betalte for nylig.

Bodde bla på Clarion, som nå vel er det som heter Home?

Dermed litt vanskelig å skjønne hva som er kriteriene. Har ikke fått mail fra dem.

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Clarion Collection har blitt Home. De som heter bare Clarion er fortsatt Clarion

tobeornot999 liker dette
  20. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,006
    Bonuspoeng:
    163
    Sliter med å få brukt opp Strawberry-poengene i løpet av året, og ser på gavekort.

Jeg kan tilsynelatende bestille via danske siden og få 600 DKK for 15000 poeng.
    Vil dette gå igjennom, eller vil det bli utstedt i valuta som følger medlemsland?

Kan jeg evt. bruke NOK gavekort i Danmark, og DKK gavekort i Norge omregnet etter valutakurs, eller er det fremdes 1:1 mellom disse?

Del denne siden