Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,522
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Har 2 mot LTG, og 0 mot LTP. Men har LTP. Tar det hele med en klype salt.

tobeornot999 liker dette
  2. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    I dag er det vel starten på en uke med 2X poeng for Strawberry MC?

3. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, 7-14juli

turaga008 liker dette
  4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke sett det nevnt, nå er det 10,1% trumf på Strawberry.

freddyen liker dette
  5. ingard

ingard Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hei. Jeg mangler ca 2200 points for å få brukt opp siste rest. Noen som har noen gode ideer på hvordan få tak i det? Eller få gjennomført en booking til 60k når man har 57800 tilgjengelig :D

6. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig dette kan løse seg med fullmakt(er) til å bruke poeng fra flere kontoer.
    Det har jeg gjort tidligere, men det var da ikke snakk om å dele opp transaksjonen, kun at poengene skulle trekkes fra min konto, ved at gjesten booket selv.

Ellers er det ikke helt utenkelig at Strawberry vil være litt fleksibel med poengprisene nå mot slutten.

Hvis du har minst 2500 poeng til overs kan du kjøpe et gavekort i poengbutikken.

7. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Booker du disse under eget navn og de gir beskjed om at "du kommer senere", eller i deres navn? Gitt bort endel netter til familien på forskjellige steder og de har aldri fått oppgraderinger, alle har vært gjennom kundeservice med deres navn.

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,068
    Bonuspoeng:
    293
    Navnene legges i kommentarfeltet ved poengbookinger.

livinspeed and eventyrer like this.
  9. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Kan du huske hvor mye reservasjonen på kortet var på?
    Eller var det et "0-kr kjøp"? Ble du varslet i forkant av oppholdet?

Det er noe veldig "unorsk" (evt. "uskandinavisk") over denne praksisen om å bevise penger på konto. Vi gjør jo aldri det på restaurant.

Er det noen som har tilsvarende erfaring på andre Strawberry-hoteller?

Veldig vanlig i andre land da. På et nylig Hilton-opphold var det 50EUR/600NOK per natt som ble reservert på kortet.

Hoteller og bilutleiefirma har egentlig muligheten til å bruke kort som garanti uten å binde opp (store) summer.

10. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    308
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg er faktisk litt usikker hva hun gjorde da det var mannen min som ga henne sitt kort. Nei, ble ikke informert før oppholdet. Som nevnt jeg dro fra alle fysiske kort hjemme, men hadde alle på telefon. Det var visst ikke nok det heller, hun måtte ha et fysisk kort. Ble egentlig veldig overrasket, som Platinum kunde med kort og kontaktinfo så tenkte jeg ikke at det kunne være nødvendig.

Jeg er vant til at hoteller og bilutleiefirma i verden tar det, men de siste årene har det ikke vært noe problem å bruke digitalt kort. Har flere kredittkort med god kreditt så tenker egentlig ikke å mye over det.

freddyen liker dette
  11. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Må bemerke at Tork selger mye forskjellig innhold til sine dispensere, er enig i at det er for dårlig om hotellet bare har brukt "mild håndsåpe" og hvite dispensere overalt, men om de har satt inn "luksus håndsåpe" og "dusjsåpe luksus sjampo" i sorte dispensere synes jeg ikke det er direkte dårlig i forhold til det mange andre hotell tilbyr. (Jeg bodde på et litt eldre mindre hotell for en stund siden som bare hadde en Lano håndsåpe på badet :) )

Spielhaug liker dette
  12. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,401
    Bonuspoeng:
    93
    Måtte gjennom det samme med en 10times-business på Villa Copenhagen i forfjor. Hadde ingen fysiske kort, men resepsjonen kunne sende en betalingslenke på sms, mot at jeg viste et bilde av det fysiske kortet. Hun fylte inn alt av tall og slikt, og så kom det en sms. Husker ikke helt, men kan til og med hende jeg måtte inn i Spendwise-appen og godkjenne trekket/reservasjonen også. Husker ikke hva reservasjonen på kortet var på, men det var noe slik som romprisen uten fratrekk for rabattkoden til 10timeBusiness.

freddyen liker dette
  13. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,773
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som opplever at strawberry har justert lifetime telleren?
    Jeg var 8/8 LTG og 3/8 LTP, nå har de justert til 7/8 LTG og 4/8 LTP.

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,068
    Bonuspoeng:
    293
    0 år på alt her, samtidig som jeg er LTP.

15. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her, har bikket fra 12/8 LTP til 7/8 LTP og 15/8 LTG til 8/8 LTG.

16. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Skrev til Platinum-mailen nå, og de svarte lynraskt at det var en teknisk feil og at det som ligger inne nå er korrigert og det faktisk riktige. Allikevel skrev de at de skulle korrigere mitt tilbake igjen, siden det var de som hadde gjort feil og jeg hadde blitt lovet noe annet. Ble bedt om å sende inn skjermbilder til [email protected] og referere til tidligere korrespondanse med kundeservice, så skulle de ordne det.

Fikk også lynraskt svar fra [email protected] om at de skulle endre tilbake de til slik det var (selv om det var feil), men at det kunne ta noen uker pga ferieavvikling.

17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,522
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Mulig de har slettet all info om statusår opptjent med poeng fra systemene sine eller noe :p

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,321
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har de slitt mye med :D

Nå er jo minst 2. og kanskje 3. runde hvor alle systemer har vist feil.

Hos meg er det fortsatt galt i appen og web. Jeg har visstnok 1 år som "gold eller platinum" som dermed ga lifetime gold, og 0 år som platinum som ga lifetime plat? Ikke helt lett å forstå logikken. Men vi har i alle fall lignende datapunkter her på IF :)

Min status kom i hovedsak fra overnattinger, men også litt trumf.

Det riktige er at jeg har vært LTP i flere år, og lenge før Spenn kom på banen :p

20. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Min teller for lifetime gold teller stadig nedover... tidligere i år var jeg på 7 av 8, i vår gikk den ned til 6 av 8. Da sendte jeg en mail til kundeservice som skulle undersøke. Fikk aldri noe mer svar fra dem.
    Nå er den på 5 av 8. Selv mener jeg at jeg burde være rundt 8 år.

Noen som skjønner hvordan strawberry teller dette?

Del denne siden