Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Norefjell har en liten avdeling for barn med basseng og 2 boblebad og en større spa avdeling for voksne med ute jacuzzi og champagne bad. Aldri vært på hotel i Sarpsborg men om du skal på tur med barn og bade kan du stryke Farris av listen.
    Da står du igjen med Strømstad, Son, Norefjell (litt lite) og Sarpsborg (må slite med Norges verste dialekt :cool: og lite annet å gjøre)

Sunnfjordingen liker dette
  2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,088
    Bonuspoeng:
    183
    Mange takk! Det vert nok barne/familietur ja. Blir nok fly FRO-OSL, so det hadde vore kjekt å funne ein plass som kan nåast med tog frå OSL. Sarpsborg ser bra ut sånn sett. Eg er ein av få som likar den lokale dialekta. Den har noko avslappa og uformelt over seg. Høver bra på eit hotell.

Sjefen1234 and Maggie like this.
  3. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Magert erfaringsgrunnlag, men jeg hadde 2 netter på Clarion (Het det Quality dengang??) hotel & congress Oslo Airport i oktober 2015. Bygget er sånn typisk Quality-edderkopp sett på satellittbilde. Gamle Quality hotel Sørlandsparken ved Dyreparken hvis du har vært der...

Standardrommene var små, og heeelt gjennomsnittlig, tidlig 2000-tallsinnredede, forglemmelige rom. Grei seng. Frokostbuffeten var kjempegod, og middagsbuffeten lekker og innholdsrik. Godt fornøyd. Jeg meldte meg inn i NCC ved utsjekk og har ikke sett meg tilbake siden.

Comfort Runway hadde vi en natt på i november 2018, fordelt på 2 rom. Ene et helt ok standardrom, det andre et superiorrom med utsikt til rullebanen. Jeg bodde på førstnevnte. Begge rommene var nye, minimalistiske og helt greie. Forglemmelige. Det jeg husker best, var at vi fikk forhandlet oss til gratis parkering, siden ikke begge rommene var oppgraderte. Nest best var frokosten. Passe variert utvalg, nydelig bacon så da er jeg solgt, og over snittet godt utvalg drikke; enten kaffe, te, juice, smoothies, melk, div. vann etc.

Betaler jeg selv ville jeg valgt Comfort Runway. Betaler andre så vil jeg ha litt eldre hotell i Clarion, med den gode middagen.

4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk ut Son Spa. Kortere med tog fra Oslo men usikker på videre forbindelse fra Soon tog stasjon til selve Son (ca 5-10 min med bil) Son er en veldig sjarmerende sted og Drøbak som er en liten perle er ikke langt unna. Var dere selv med barn i sommer, alle var storfornøyd.

Sunnfjordingen and Upsaker like this.
  5. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Vi var i Son i juni. Fra motorveien og inn var det ikke lange biten. Ta en taxi i verste fall.

Edit: 3 km til Son sentrum, 4 km til Son spa.

Maggie and Sunnfjordingen like this.
  6. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,397
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med Quality Hotel Skjærgården, Langesund.
    Dette hotellet har et stort badeanlegg med både innendørs/utendørs basseng (sammenhengende), barnebasseng, boblebad, badstue, steam bad, vannfall, sklier og mye mer. Noe er nok stengt grunnet covid-19 men siden du ikke skal benytte deg av dette før etter denne tiden burde det gå fint.

Litt kronglete og komme seg hit uten egen bil, men absolutt ikke umulig.
    Ikke mye som skjer her i vinterhalvåret, men om sommeren er Langesund by med et yrende liv alle dager kun 10 min spasering unna.

7. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,581
    Bonuspoeng:
    113
    Quality Tønsberg ligger fint til

8. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,088
    Bonuspoeng:
    183
    Mange takk for alle tipsa. Det vert neppe tur før korona er over. Vi ventar å få eit nytt familiemedlem neste månad, so det vert neppe reising før til våren, men NCC-poenga hopar seg opp. Hadde vore storvegs med ein tur i løpet av våren eller hausten neste år. Planlegging er 2/3 av gleda :)

Maggie liker dette
  9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Digger Nordic choice sin mulighet til å booke 2 barn i egen seng. Med status som gull/platinum er sannsynligheten stor for oppgradering. Jeg har fortsatt ikke overnattet på et nc hotell med barn i egen seng, selv om det er alltid det jeg har bestilt.

10. Gatelangs

Gatelangs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fruen skal på tur åleine, kan eg bestille rom på mitt medlemskap for å få mest mulig bonuspoeng? Bestiller via ViaTrumf og betaler med NCC MC, så litt poeng blir det uansett, men vil sjølvsagt ha mest mulig.

11. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,088
    Bonuspoeng:
    183
    Får du vanligvis oppgradering når du bookar med poeng? Er gull

12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke booket for poeng enda. Men slik jeg har forstått det skal oppgraderings muligheten være like stor om man booker for poeng?

CowboyDan liker dette
  13. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Liste over alle hotell med basseng i NCH:

https://www.nordicchoicehotels.no/hotell/hotell-med-basseng

OSL Runway vs. Clarion: Jeg har overnattet mange ganger på Runway og trives med stemningen der. Versus Clarion ville jeg heller valgt nyoppussede Quality ved motorveien.

Funken Lodge på Svalbard har stengt for sesongen.

Last edited: 10. okt 2020
  14. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har en oversikt over hvilke kategorier/romtyper de forskjellige kodene i Choice-appen betyr? For eksempel hvilken romkategori er TM og Q3?

15. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    TM- moderat rom, Q3 - queen seng superior

Bolle liker dette
  16. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Langesund var faktisk helt ok. Litt datert men med badeland og god frokost er det verd et besøk synes jeg:)

17. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Kanskje noen har ferske opphold og kan hjelpe meg å velge hotell i Trondheim? Det står mellom Clarion Hotel Trondheim, Comfort Hotel Park og Clarion Collection Grand Olav. Prisen er omtrent lik på Clarion hotellene, noe rimeligere på Park. Er Platinum. Synes forresten Clarion Trondheim ligger litt langt unna sentrum, men om hotellet er soleklart bedre er det likevel et godt alternativ :)

18. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Langt unna sentrum? 5-10 minutter gange så er du midt i sentrum :)

tombom liker dette
  19. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,066
    Bonuspoeng:
    183
    Var på Comfort Park i helga. Booket det kun fordi det var det rimeligste på bonuspoeng (10k poeng pr natt), og sentralt i forhold til det vi skulle gjøre. Helt vanlige rom, sparedusj og standard frokost. De har bordtennisbord og playstation, og det var jo hyggelig :)

tombom liker dette
  20. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,247
    Bonuspoeng:
    183
    Clarion Brattøra synes jeg har veldig trange rom, fikk ingen oppgradering der (gull). Comfort park, der fikk jeg et familierom/suite med separat soverom og stue, vet ikke hvordan de vanlige rom er.
    Sistnevnte har etter min mening en mye bedre atmosfære også. Ingen tvil for min del hvor jeg skal bo neste gang om jeg må velge.

tombom liker dette

Del denne siden