Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,579
    Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
  2. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    1,923
    Bonuspoeng:
    93
    Som Platinum står det krystallklart at en er garantert oppgradering. Da spiller det i utgangspunktet ingen rolle om hotellet er fullbooket eller ikke. Garantert er garantert. Men jaggu er det mange forskjellige måter som hotell praktiserer dette.Det er mitt inntrykk at det er ledelsen lokalt på hvert enkelt hotell som gir føringer for hvordan oppgradering skal gis. Jeg fikk en gang beskjed av resepsjonisten da jeg spurte hvorfor jeg som platinum ikke fikk noe oppgradering at det var hotellets policy å ikke gi oppgraderinger. Etter mye frem og tilbake og kontakt med choice kundeservice så fikk jeg oppgradert. MEN poenget er at du må krangle og du føler deg akkurat ikke så smart når du står der og er vanskelig. Andre hoteller blir jeg stort sett oppgradert hver gang med personlig hilsen og overraskelse på rommet. Så det er desverre store forskjeller mellom hvert enkelt hotell.
     
  3. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg har skjønt at dette med oppgradering er litt bingo, og jeg har vært veldig uheldig på mine opphold i det siste. Men jeg var ikke klar over at platinum faktisk hadde krav på det (trodde det var forbehold om ledig kapasitet). Jeg har alltid stått med "lua i hånda", og det funker dårlig. Så det var nyttig info!
    Men veldig synd at man er nødt til å krangle om dette, på Radisson er i hvert fall min erfaring at det alltid går helt automatisk (som det burde).

    Har tatt imot tipset om å svare på undersøkelsene etter oppholdet. Så får vi se hva de eventuelt sier.
     
    Grooo liker dette
  4. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    1,923
    Bonuspoeng:
    93
    Se hva som står på choice hjemmesiden under :)
    upload_2020-10-21_13-14-44.png
     
    Erlingni liker dette
  5. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Har nok vært gull alt for lenge...;)
     
    Maggie liker dette
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,579
    Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel i tillegg ulik praksis hva som menes med en kategori opp.
    Stod det ikke tidligere minst en romkategori opp?
     
  7. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Utover en kategori opp står fortsatt som en (egen) platinum fordel, men da med forbehold om kapasitet:
    "Mulighet for å bli oppgradert til beste romkategori
    Dersom hotellet har ledig kapasitet ved ankomst har du som PLATINUM-medlem mulighet til å få oppgradering til beste tilgjengelige romkategori – uten ekstra kostnad."
    Men motsatt; er hotellet fullbooket en kategori opp, men ledig over det, skulle man da tro at man var garantert neste ledige kategori isteden.

    Jeg har sendt kundeservice en henvendelse, og brukt to konkrete eksempler der manglende kapasitet ble brukt av begge som argument for avslag på oppgradering. Spent på svar.
     
    Grooo and Maggie like this.
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,295
    Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
  9. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Da fikk jeg refundert mellomlegget tilsvarende en romkategori på det ene oppholdet, og allikevel oppgradert rom på det andre (kommende) oppholdet.
    Kundeservicen hos NC fungerer i hvert fall ypperlig!
     
    tobeornot999, Kalsnes, EndreD and 3 others like this.
  10. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det skal de ha NCC, de har en solid kundeservice. Støvsugd markedet for ærlige, selvtenkende, no nonsense trivelige folk :) Er alltid hjelp å få!
     
    Erlingni, Maggie and EndreD like this.
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,579
    Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    De svarer raskt og man kommer til en konklusjon men min erfaring er at man ofte er feil med poengene, spesielt under diverse kampanjer gjennom ncc mc. Tok de tre mnd før de endelig klarte løse mine manglende poeng fra i sommer, selv om de påstod 3 ganger underveis at det var løst.
    Lurer ikke meg :cool:
     
    Jeanette liker dette
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 23. okt 2020
    Baldrick liker dette
  13. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    330
    Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Mangel på skikkelig bacon på hotellfrokosten er en skikkelig tabbe av hotellet og kan faktisk gjøre at jeg vurderer andre alternativer neste gang. Og «Fake» billigbacon er nesten like ille :mad:
     
    EndreD liker dette
  14. andkri58

    andkri58 Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Er det slik at man skal få mineralvann direkte fra resepsjonen som gullkunde eller kan er det meningen at man skal ta fra minibaren så lenge dem har det på rommet?
     
  15. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Det velger du selv
     
  16. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet ca. hvor lenge det er vanlig å måtte vente på å motta NCC Mastercar etter at man har ringt inn og valgt PIN-kode?
     
  17. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk mitt denne uka, tok ca en uke etter jeg hadde valgt pin kode
     
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,579
    Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Tror jeg dør... Nærmer meg 100K poeng og platinum nivå med stormskritt. Dagen Erna ber folk bli hjemme, trekker nc meg poeng i retur :confused: Den platinum statusen må vente :eek:
     
  19. rolser

    rolser Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    La også merke til at jeg mistet 30k poeng.. Hva skjedde der?
     
  20. andkri58

    andkri58 Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har også mistet en haug av poeng. Hva skjer?
     

Del denne siden