Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Heldigvis lar jeg ikke dialekter styre reisemønsteret mitt! Da er det i så fall mange steder jeg må unngå...

Quality i Sarpsborg ligger øde til...langs E6, ca 3 km fra sentrum. Perfekt om man har bil - gratis parkering. Skal nevnes at bussen fra/til Oslo stopper rett utenfor hotellet. Har fått fine oppgraderinger her, men hotellet er veldig basic og trenger en oppgradering. Stort bade- og lekeland for barna. Det ligger også et opplevelsessenter rett bak hotellet, dette er også noe unger setter pris på. Ellers går det busser flere ganger i timen, rett utenfor hotellet, til både Sarpsborg og Fredrikstad. Men igjen, det umiddelbare området har kun matbutikker, kontorer og E6.

2. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Har kun bodd én gang på Clarion Trondheim, som Platinum. Fikk ingen oppgradering (til tross for ledig kapasitet; klager aldri på én-natts opphold) eller noe annet som skulle forsvare ekstrakostnaden sammenlignet med andre NCC-hoteller i byen. Dyr parkering med fraværende utvalg av offentlige plasser trekker også ned.

Comfort Park funker bra. Rommene er selvsagt pusset opp etter "hybelprinsippet" (billigst mulig), men beliggenheten er midt i sentrum, personalet vennlig, tidvis livlig lobby-bar og helt ok frokost. Har alltid fått junior suite / familierom som Platinum.

Collection Grand Olav oppgraderer alltid Platinum, men varierer litt til hvilken kategori. Sist fikk jeg en sneisen suite med fantastisk utsikt (men slitte gardiner og mye lys inn om natten). God middagsbuffet, som er inkludert i prisen, og enkel og rimelig parkering på gateplan i nærområdet.

tombom liker dette
  3. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Slike forumposter er gull, både for meg og andre som vurderer Choice i Tr.heim. Takk til deg og andre som har bidratt her. Har gjort en booking på Park og er oppgradert til Junior Suite i appen så tror jeg sier meg fornøyd med det!

Flyingdutchman liker dette
  4. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Det blir nok bra! Park er koselig og uformelt, akkurat sånn jeg trives best med

tombom liker dette
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Om man booker NC opphold gjennom hotels.com.
    Hva mister man av fordeler knyttet opp mot status?
    Hvordan beregnes poeng etter opphold?

6. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Bruk ViaTrumf å book direkte hos Choice

7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Alltid gjort det.
    Men lurer på hva man evt mister på komboen viatrumf/hotels.

8. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Du mister alle moglegheiter til å samle poeng med NCC og ingen status-fordeler. Det lønner seg kun om du ikkje har status, og sjelden då også

Maggie liker dette
  9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Har en reward natt fra hotels tilgode som snart utløper.
    Er selv gull i Nc og nærmer meg platinum med stormskritt men da ser jeg at jeg må bruke den reward natten på noe annet morsomt.

10. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Avixlo, Baldrick and Sunnfjordingen like this.
  11. prisjeger

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Du får faktisk alle statusfordeler men bør gjøre oppmerksom på status før du kommer. Men poeng er det ikke dessverre :rolleyes:

Maggie liker dette
  12. prisjeger

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Klag når du svarer på kundeundersøkelsen deres. Har god erfaring med dette, hittil har alltid direktøren svart meg personlig på saklig og konkret kritikk, inkludert på Clarion Stavanger i sommer.

Erlingni liker dette
  13. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Minus:

7.5.2. Forlenget avbookingsfrist frem til kl. 21.00 på ankomstdagen. Denne fordelen gjelder ikke forskuddsbetalt booking eller booking via nettbasert reiseselskap. link

Maggie liker dette
  14. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    "Hei,

Vi gleder oss til å bo hos dere i [navn på hotell], i beste tilgjengelige romkategori.

Vennlig hilsen [ditt/deres navn]"

Funker så godt som hver gang å skrive dette i kommentarfeltet ved booking, og er gull verdt de få gangene fordelene ikke ytes. Da kan de ikke crawle, padle eller ro seg unna at de burde visst.

Kommentaren er kort, klar, positiv, hyggelig, viser at man kjenner reglene, uten å virke kravstor. Føler oss ikke som unorske jantelovsforbrytere ved å bruke denne :)

Last edited: 20. okt 2020
    petrate, markus, Trykkern and 8 others like this.
  15. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Gjorde nettopp dette på Quality Hotel Sarpsborg som jeg skal bo på nå til helgen, etter råd herfra. Har booket standard dobbeltrom. Dette er svaret jeg fikk:
    "Vi er dessverre helt fullbooket på oppgraderte rom,
    men gir deg oppgradering dersom vi skulle få noe ledig."

Jeg har hatt veldig uflaks med NC i det siste.
    Eller kanskje jeg har blitt svartelistet i systemet deres...:D
    Er Platinum.

16. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg må si jeg synes det høres veldig rart ut at flere hoteller på rad er fullbooket på flere romkategorier midt under corona.
    Kan det være slik at deler av hotellene er nedstengt? Altså at f.eks. 30% eller 50% av rommene ikke er tilgjengelige?

Ser i hvert fall at Quality Hotel Sarpsborg har ledige suiter på den aktuelle natten. Men akkurat dette er kun en konferanse booking, så jeg har full forståelse for at de ikke deler ut suitene sine sånn uten videre da.

17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Er man Platinum og fant en bedre romkategori under bookingen ville jeg tatt printscreen av dette til hotellet og kundeservice. Da skal de i teorien vel holde av dette til deg?

Det jeg har lagt merke til er at det ofte forsvinner muligheten til å søke opp rom fra 48 timer før ankomst og frem til ankomst på n.c sine hjemmesider men ofte finner man dette på andre søkemotorer. Veldig rart at hotellene skal være fullbooket i disse tider. Platinum ska vel i tillegg ha muligheten til rom inntil 24.timer før ankomst.

tobeornot999 and Erlingni like this.
  18. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg trodde bare man hadde krav på evt. ledige usolgte rom på selve ankomstdagen.
    Ellers ville man vel alltid blitt oppgradert på bestillinger som er gjort lang tid i forveien, da det fortsatt er mye ledig.

19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,254
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig det er slik, jeg føler de har ulike praksiser fra sted til sted. Jeg kom til et n.c hotel og spurte pent om oppgradering til suite jeg så var ledig. Resepsjonen svarte at det var reservert til evt platinum som kunne dukke opp. Etter litt frem og tilbake endte jeg opp med den ledige suiten. Er kun foreløpig gull men er ikke langt unna hakket opp.

Det beste er jo at man blir oppgradert gjennom appen på forhånd. I høstferien skjedde dette minst 4 uker før ankomst på Norefjell. Da ble jeg veldig overrasket når jeg senere forhørte meg om at de hadde fullt belegg på våre dager der.

tobeornot999 and Erlingni like this.
  20. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har motsatt erfaring i forhold til deg:
    21.08 Comfort Hotel Grand Central, Oslo - 2 kategorier opp til suite, hadde booker standard dobbeltrom.

13.09 Clarion Hotel Ernst, Kristiansand - 1 kategori opp til deluxe, hadde booket superior.

17.09 Clarion Hotel Stavanger - 2 kategorier opp til suite, hadde booket superior.

23.09 Clarion Collection Hotel Odin, Gøteborg - oppgradert fra superior til deluxe, men det var egentlig suite. De har ikke suiter i oversikten over rom, men deluxe-rom med eget soverom kommer opp som suite i appen ved oppgradering.

Felles for alle disse er at jeg noen dager før ankomst har sendt en mail direkte til hotellet og på en pen og høflig måte forklart at jeg ville sette veldig stor pris på oppgradering til beste kategori.

03.10 Clarion Collection Skagen Brygge - 2 kategorier opp til suite, hadde booket superior men ba om nedgradering til deluxe ved ankomst. Jeg vet fra tidligere opphold med hyggelige samtaler med resepsjonssjefen at de bare har 2 suiter og at disse er veldig populære i helgene så jeg mente at det var bedre om de kunne selge den. Jeg hadde sen ankomst og skulle tidlig avgårde så jeg så ingen nytte i å ha en suite. Regner med at jeg samlet litt goodwill og karma der. :)

Grooo, Maggie and holmen like this.

Del denne siden