La meg illustrerer: Ansatt med lånerente 1% Boligverdi 16 mill. Ramme lån innvilget. Totalt belånt til 12 mill. Reel restlånt 4 mill. 8mill til investering...Det høres ut som en heftig avkastning, noe andre ikke har nubbe sjangs til å oppnå. I rest my case
Jeg vet ikke om "frynsegode" er politisk korrekt ord å bruke. Men jeg har selv fordeler på jobb som jeg betaler skatt av, som går utenfor lønn.
Kan ikke svare på om det var ramme lån eller annen type lån. Så detaljert var ikke samtalen den gangen vi snakket om det. Jeg vil tippe banker spesielt og andre bedrifter han god kontroll på frynsegoder de gir sine ansatte. Vi er nok bare veldig forskjellige, å ser ting på forskjellig måte.
Hehe, selvfølgelig blir det gunstig med de tallene der, men det forutsetter også en inntekt på minimum 2,4 mill totalt. Videre skatter man jo av fordelen fra 1% og opp til "alminnelig" rente.
Av venner jeg har i bank så blir den rabatten styrt av styringsrenten. 1,5% i styringsrente gir 1,8% i de to store bankene mine venner jobber i... Uansett, det er en ansattrabatt og ikke noe vi vanlige kunder får så er jo ikke vits å diskutere det i tråden her Men at @Jelde har 1,5% i rente nå virker jo helt sykt??
Backoffice senior analytiker hos DnB, med bonus runder ca 1-1,5 mill om det er mannen, kvinnen, ektefelle, samboer som drar inn respektive samme årslønn(tatt i betrakting kun høyere middelklasse) vil det si penger gir penger, og slike mennesker finnes, selv om mitt regnestykke ikke er representativt for Norges befolkning, men en illustrasjon på skjevfordeling og forskjell behandlingen via sitt yrke mao. urettferdig for oss andre
Ja det er noe som heter fastrente avtale ja Stemmer det, men de var vel aldri så lave? De pleier å ligge litt over det den laveste flytende renta ligger på?
Fra 1 til 2 er da ikke heftig, tastene er bare 5-6mm fra hverandre. Off-topic; nå bør noen flytte denne til fjasetråden
Jeg bruker briller på kontoret, så det stemmer, uten briller er avstanden betydelig større Jeg skapte denne tråden... Det er tillatt med 1 fjas post, med påfølgende 2 fjas svar
Da ble også vår rente hevet. 2,53% nominell på boliglån 68% belåningsgrad. DNB Saga edit Selvfølgelig 2 og ikke 1%
Jeg kjenner folk som jobber høyt oppe i bank som ikke har i nærheten av hva noen skriver her inne. I tillegg må de skatte av fordelen
Wtf? Dnb kan ta seg en bolle. Jeg nærmer meg det dobbelte.. Men, har ca 10% belåningsgrad og rammelån. Så ganske fornøyd likevel.